Distribuie
Câte întrebări îmi pun înainte de a accepta un job: 6 sau 9 sau 12?
Dacă aveți timpul și curiozitatea să parcurgeți rândurile pe care le postează și alți candidați la diverse job-uri, asemănători vouă, suntem siguri că, fără mult efort, veți ajunge la esența conținutului spațiului oferit de comunitatea noastră pe forum referitor la o anumită societate, organizație sau multinațională. De altfel, am remarcat faptul că, majoritatea celor care postează la noi, pe Undelucram.ro, au citit destul de mult despre tehnicile de recrutare și sunt foarte interesați de modul cum evoluează lucrurile și în lume.
Aceste lucruri, exprimate de postările voastre, ne-au determinat să revenim asupra situației când vă puneți întrebări cu privire la acceptarea sau nu a unui job.
Este foarte normal ca înainte de a opta pentru un job sau pentru un nou job (schimbarea locului de muncă), chiar în condițiile unor presiuni de natură materială, să vă puneți o serie de întrebări dar, mai ales, să fie necesară depășirea unei anumite stări de confuzie, care există în ceea ce privește opțiunile pe care le aveți.
Shannon Gausepohl, Business News Daily Writer afirma de curând: „Este greu să decizi care este compania potrivită, mai ales dacă luăm în considerare toți factorii specifici fiecărei oferte de muncă. De la salarii și extra-beneficii, până la cultura companiei și posibilitățile de avansare în carieră, sunt foarte multe aspecte care trebuie luate în considerare.” (6 februarie, 2017, Business News Daily).
Consultând o serie de specialiști, atât în recrutare (Margaret Freel - Corporate recruiter TechSmith), cât și în pregătirea/dezvoltarea carierei (Thomas J. Ward - director executiv la Center Development Career al Adelphi University) ea ajunge să determine 3 coordonate pe care ar trebui să le aveți notate înainte de a spune DA unei oferte:
1. Determinarea propriilor priorități: unde sunt ca nivel al carierei, ce mi se oferă concret și foarte important, nu alegeți numai după criteriul salariului;
2. Evaluați atent potențialul viitorului loc de muncă - Jame Westhoff, Director of Career service la Husson University, o spune foarte clar: “Luați în considerare mediul și cultura organizației. Este un loc în care poți să avansezi, simți că ți se potrivește? Dacă nu ești fericit la locul de muncă, salariul nu va mai conta.”
3. Fiți propriul avocat: dacă apar presiuni pentru acceptarea postului oferit, luați-vă o marjă de timp pentru decizie. O companie, care se respectă și prețuiește valoarea candidaților, o să înțeleagă acest lucru!
Partea a 2-a a acestui material poate fi gasită aici.
Articol scris de:
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Găsește-ți job
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro