Distribuie
De ce să faci voluntariat. Portretul robot al voluntarului şi motivele pentru care este preferat de angajatori
Angajatorii pun tot mai mult pret pe voluntariat, in special atunci cand angajeaza proaspat absolventi de facultate. Chiar si specialistii in recrutare arata ca voluntariatul are numeroase avantaje, iar mentionarea unor astfel de activitati in CV il poate aduce pe candidat fata in fata cu un potential angajator. Asta pentru ca, de aproape doi ani, voluntariatul este considerat experienta profesionala.
Voluntariatul poate fi o portita spre marile companii, iar tinerii care vor sa invete inca din liceu meserie pot opta pentru mai multe domenii, asta in conditiile in care piata organizatiilor neguvernamentale din Romania s-a dezvoltat tot mai mult in ultimii ani.
Timpul si eforturile investite de tineri in proiectele dezvoltate de diverse ONG-uri sunt rasplatite, de aproape doi ani, cu un certificat care atesta ca ei au experienta in munca. Iar angajatorii, care cauta forta de munca si, in special, tineri studenti sau absolventi de facultate, acorda o importanta tot mai mare activitatilor de voluntariat, arata specialistii in recrutare.
Prin urmare, o persoana care a facut voluntariat are mai multe sanse sa fie selectata pentru un interviu. In special companiile multinationale ii prefera pe tinerii care au activat in organizatii neguvernamentale si care au dus la bun sfarsit proiectele, reusind sa gestioneze bugete si oameni. Asta in detrimentul celor care au un sertar plin de diplome si zero experienta in campul muncii.
Un avantaj al tinerilor care s-au implicat în activităţi de voluntariat îl constituie faptul că aceştia se pot integra mai uşor în echipă şi sunt capabili să îşi asume responsabilităţi în cadrul companiei.
„Angajatorii nu te întreabă ce ştii să faci, ci te întreabă ce ai făcut. Din această perspectivă, chiar şi pentru cei aflaţi la început de drum, sunt importante voluntariatul şi stagiile de practică. Spre exemplu, dacă un student a făcut practică într-un call center, este preferat unui alt candidat care nu are deloc experienţă şi care doar a învăţat. Cel din call center cunoaşte o limbă străină, a interacţionat cu oameni, e un plus”, a explicat Gabriel Chicioreanu, consultant în carieră.
Întreg articolul poate fi citit accesând sursa.
Citește toate articolele despre
Internships și voluntariatArticol scris de:
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Internships și voluntariat
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro