Distribuie
Munca remote: Cum să fii mai eficient când lucrezi de acasă
Tot mai mulți angajatori au decis să își lase angajații să lucreze de acasă pentru a preveni răspândirea Coronavirusului. Din păcate, munca remote nu este mereu plăcută și poate deveni dificil să te concentrezi atunci când ești acasă.
În acest articol vei afla cum să fii la fel sau poate chiar mai eficient decât ești la birou. De asemenea, vei afla care sunt beneficii și dezavantajele lucratului de acasă.
Beneficiile remote work
Munca de acasă sau de la o cafenea vine cu multe beneficii. Desigur, în acest context, unii angajați se pot simți obligați să lucreze de acasă sau poate sunt chiar în carantină. În ciuda acestui lucru, încă există părți bune în a lucra acasă.
1. Mai puțin timp pierdut
Știm cât de greu e să ne trezim dimineața, să ne bem cafeaua și să ne pregătim pe fugă pentru a merge la serviciu. Când mai pui și 45 de minute sau peste o oră de drum până la birou, situație e și mai dificilă.
Stând acasă, nu trebuie să mai faci o mare parte din aceste lucruri. Poți să te trezești natural, să îți bei cafeaua în timp ce lucrezi și nu ai nevoie de machiaj sau de haine office.
Astfel, salvezi aproximativ 3 ore pe zi: o oră pentru pregătit și două pentru drumul dus-întors.
2. Poți avea un program mai flexibil
Poți să începi mai devreme sau să lucrezi după program. Desigur, acest lucru este valabil doar dacă discuți cu angajatorul tău în prealabil. În caz contrar, te vei bucura totuși de o oră în plus de somn.
3. Ai tot confortul de acasă
Fiindcă ești acasă te simți mult mai confortabil. Știi unde sunt toate lucrurile, poți lucra din pat, de la birou, în bucătărie. De asemenea, eviți colegii care te întrerup și te poți concentra mult mai ușor.
4. Economisești bani
Atunci când ești la birou, ești tentat să îți cumperi un snack, să comanzi de mâncare la prânz și să îți mai iei câte o băutură acidulată sau o cafea. Atunci când ești acasă, poți să îți pregătești mâncarea și să eviți să cumperi tot felul de preparate nesănătoase și costisitoare.
Dezavantaje
Ca în orice situație și lucratul de acasă vine cu ceva dezavantaje. Să vedem care sunt acestea.
1. Lipsa de comunicare
Dacă stai singur îți va fi dor să comunici față în față cu ai tăi colegi. Chiar dacă discutați de Skype, Slack sau orice altă platformă, nu este la fel.
Chiar și dacă stai cu partenerul, câteodată vei simți nevoie să discuți și cu alte persoane. Acest lucru depinde de perioada de timp în care lucrezi de acasă. Dacă este vorba doar despre o săptămână, nu vei avea această problemă.
2. Te lași distras mai ușor
Atunci când ești la birou nu trebuie să faci curățenie, nu trebuie să speli rufe, nu trebuie să speli vase (decât caserola după ce ai mâncat) și nu trebuie să gătești.
În schimb, când ești acasă vei fi tentat să faci curățenie, să gătești și să lucrezi în același timp.
Sfaturi pentru a fi productiv când lucrezi de acasă
1. Ia pauze
Atunci când lucrezi de acasă poți avea tendința de a lucra non-stop, fără pauze, pentru a termina mai rapid sau pentru a face cât mai multe sarcini.
Nu uita să iei pauze scurte și dese, plus o pauză de prânz. Atunci când lucrezi continuu, productivitatea ta începe să scadă. De aceea, este recomandat să faci pauze, să te deconectezi de la muncă, pentru a avea capacitatea de a te concentra mai ușor.
2. Nu face alte activități în timp ce lucrezi
Știm că este dificil să te abții din a face multitasking pentru că imediat ce ai început să lucrezi ai senzația că este prea mult praf în casă, că rufele trebuie să fie spălate sau că ai uitat să cumperi ceva.
Pentru toate aceste lucruri setează câteva momente din zi în care să te ocupi strict de ele. Fie le faci dimineața înainte de program, seara după program sau câte un pic în timpul zilei, în funcție de cum îți este mai facil.
Dacă faci mai multe lucruri în același timp nu vei reuși să te concentrezi pe niciunul dintre ele. Nu degeaba există vorba Nu poți împușca doi iepuri din același foc.
3. Deconectează-te de la social media
Suntem conectați zi de zi la social media. În acest context, cu toate știrile false despre Coronavirus, cel mai bine este să te deconectezi câteva ore de la social media. Chiar și dacă lucrezi în domeniu, fă câteva pauze în care îți închizi notificările.
4. Nu amâna task-urile
Atunci când lucrezi de acasă ai mai mult timp la dispoziție și poți tinde să amâni anumite task-uri. Nu este indicat deoarece, chiar dacă ai mai mult timp, puterea ta de concentrare este la fel ca de obicei.
Cu cât amâni o sarcină, cu atât va deveni mai dificil să te apuci de ea.
5. Fă-ți un program cât mai strict
Pentru a putea să fii eficient când lucrezi de acasă este important să îți faci un program, similar cu cel de la birou. Nu trebuie să fie totul calculat la secundă, dar este ideal să îți faci o listă cu toate sarcinile de muncă, să le atribui o anumită perioadă de timp și să încadrezi câteva pauze de relaxare.
Acestea sunt sfaturile noastre și sperăm să te ajute să fii cât mai eficient cât timp lucrezi de acasă. Încearcă-le și spune-ne în comentarii dacă te-au ajutat!
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
1 comentariu
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Telomer
Misiune
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro