Share
"2Checkout este un loc unde oricine este încurajat să crească”, Mădălina Teodorescu, VP Human Resources, 2Checkout
Pentru a crește într-o companie care are impact la nivel global, așa cum este 2Checkout, trebuie să fii un candidat care vrea să se dezvolte constant, dar și un om care știe cum să lucreze în echipă. Mădălina Teodorescu, VP Human Resources, 2Checkout, ne-a menționat cum arată și cum se construiește o echipă de succes.
Dacă vreți să aflați mai multe despre:
- cum arată o ședință eficientă;
- ce îi menține pe angajați motivați;
- dar și care sunt programele de internship disponibile la 2Checkout anul acesta,
citiți interviul cu Mădălina Teodorescu, VP Human Resources, 2Checkout.
1.Spuneți-ne câteva cuvinte despre dvs și în special ce v-a atras în departamentul HR.
Sunt extrem de pasionată de felul prin care companiile pot crea un cadru în care oamenii să fie productivi și fericiți la serviciu. Lucrez în HR de aproape 15 ani și am avut norocul să am de-a face cu multe situații care au necesitat abilități foarte variate de gestionare a resurselor umane. Am trecut prin etape de tip start-up, dar și prin medii de tip corporate, fuziuni și achiziții, creșteri rapide de echipe și a fost nevoie în tot acest timp să gestionez, împreună cu colegii din departamentul de HR, atât echipe locale, cât și globale. Întotdeauna m-a atras provocarea de a construi cele mai potrivite echipe pentru obiectivele de business pe care compania le avea în acel moment.
2. Puteți enumera câteva dintre abilitățile absolut necesare pe care trebuie să le aibă o persoană care aplică pentru un post în compania dvs.? Inclusiv câteva aspecte legate de standardele pe care le aveți în selecția candidaților.
La 2Checkout, pentru că suntem o echipă și o companie cu impact global, căutăm întotdeauna vorbitori de limbă engleză pentru o comunicare ușoară cu colegii din alte țări. Căutăm mereu oameni care vor să se dezvolte și care își doresc să exceleze, iar în același timp să lucreze bine în echipă. În final, 2Checkout este o companie cu creștere rapidă și planuri extrem de ambițioase, e normal să ne dorim o echipă la fel.
3. Ne puteți specifica câteva dintre deficiențele pe care le-ați constatat în pregătirea candidaților și, în mod special, care ar fi în opinia dvs. cauzele acestora?
Cel mai important este ca oamenii să își dea seama ce își doresc, ce e potrivit pentru ei, apoi să facă o minimă documentare pentru a găsi cele mai potrivite poziții la care pot candida. E important să verifice și ce cultură organizațională are compania unde vor să aplice și să facă diferența între cultura organizațională și brandul produselor.
Cum ar putea să înțeleagă ce cultură are organizația respectivă? Destul de simplu: căutând alte persoane din anturajul lor care lucrează la acea companie sau care știu pe cineva care lucrează acolo, verificând site-uri precum Undelucram.ro, dar și pagina companiei de pe LinkedIn sau din alte rețele.
4. Care este strategia adoptată de dvs. în ceea ce privește dezvoltarea carierei angajaților?
2Checkout este un loc unde oricine este încurajat să crească, fie ca senior în rolul actual, fie prin aplicarea la alt job în cadrul organizației, în același departament sau altul.
Ne mândrim cu practica de a garanta oricărui aplicant din 2Checkout cel puțin un interviu pentru noul rol pe care și-l dorește. Majoritatea managerilor, spre exemplu, sunt promovați intern dintre angajații care au evoluat în interiorul 2Checkout și au urmat programele specifice de training.
5. Derulați programe de internship? Dacă da, în ce departamente?
Avem departamente cum este cel de marketing unde în fiecare an avem poziții deschise pentru internship. În alte departamente angajăm deseori juniori, precum în echipele de Customer service care sau de Chargebacks. Intenționăm ca în 2019 să extindem programele de internship și în alte departamente, inclusiv cele tehnice și de vânzări.
6. Mulți angajați se plâng de multitudinea de ședințe zilnice. Cum ați defini o ședință eficientă: durată, scop, participanți, rezultat?
Cred că oamenii trebuie să realizeze că există mai multe modalități de comunicare și colaborare și să evalueze mai des și cu multă seriozitate când e neapărată nevoie de organizarea unei ședințe și când nu e. În prezent, în afară de email, avem la îndemână o multitudine de aplicații de colaborare cu ajutorul cărora poți afla mult mai repede răspunsul la ceea ce ai nevoie.
Dacă ne dăm seama că ședința este cea mai potrivită opțiune, este important să știm clar care este rezultatul pe care ni-l dorim și să-i invităm doar pe cei care ar putea contribui cu adevărat la subiectul în discuție. De asemenea, pentru a avea o ședință cu adevărat eficientă, organizatorul acesteia trimite dinainte agenda întâlnirii care conține - chiar foarte pe scurt - scopul și obiectivele acesteia. Tot în sarcina organizatorului revine să întocmească minuta ședinței sau să desemneze pe cineva care să facă acest lucru și să o trimită tuturor participanților, cât și altor persoane direct implicate în proiect, după terminarea ședinței.
Desigur, productivitatea și performanța sunt responsabilitatea fiecăruia dintre noi. Dacă ești invitat într-o ședință, spre exemplu, și știi că nu poți contribui, atunci mai bine semnalezi acest lucru către cel ce o organizează și transmiți printr-un email informațiile pe care le consideri relevante.
7.Cum reușiți să mențineți motivați angajații?
Motivele principale pentru care oamenii stau în 2Checkout sunt colegii și atmosfera de lucru, oportunitățile de a învăța la fiecare pas și un pachet salarial competitiv, care include unul dintre cele mai generoase pachete de beneficii din piață. Știm că să lucrezi în echipa 2Checkout este un lucru foarte apreciat, din ce în ce mai apreciat aș putea spune, după rezultatele pe care le vedem anual în urma derulării employee engagement survey – sondajul de satisfacție a angajaților. Sondăm prin intermediul acestuia elemente legate de motivație, job, angajament, relația cu managerul direct, pachetul de beneficii, salariul, programele de dezvoltare din cadrul companiei. În urma acestui sondaj planificăm inițiative prin care țintim să avem și mai mulți angajați motivați în echipă.
Apoi, deoarece ne extindem echipa considerabil în fiecare an, încercăm să găsim colegi noi care să se potrivească culturii noastre. De aceea, încurajăm recomandările colegilor existenți și le mulțumim cu bonusuri care să îi bucure.
8.Cum se formează o echipă de succes?
Credem că în 2Checkout combinația ideală este dată de un leader bun, valori împărtășite de toți membrii echipei și un obiectiv clar ce trebuie atins de întreaga echipă.
9. Viitorul anunță schimbări rapide în profilul viitoarelor posturi de muncă și cariere, ne referim aici la dispariția unor job-uri și apariția altora. Ce set de skill-uri ar trebui să aibă viitorii angajați pentru a rămâne competitivi?
Cele mai importante abilități pentru adaptarea mai ușoară la anii care vor veni și la schimbările pe care aceștia le aduc cred că sunt chiar abilitatea de a face față schimbărilor și flexibilitatea individuală. Aceste două abilități îți permit să folosești o parte dintre cunoștințele pe care le ai la un alt job sau în alt context.
O capacitate bună a de adaptare se obține însă doar dacă ai disponibilitatea de a învăța continuu și de a colabora cu alții.
10. Enumerați 3 sfaturi de carieră pentru un angajat la început de drum.
În primul rând i-aș sfătui pe toți cei aflați la început de drum să încerce să definească exact ce doresc, ce li se potrivește, să aibă dorința de a învăța din orice fel de experiențe, atât pozitive, cât și negative. Îi sfătuiesc să aibă foame de cunoaștere, dar și răbdare, să nu încerce să ardă etapele, doar să le scurteze dacă e cazul.
Read all the articles about
Undelucram interviewsShare
What I read is worth it:
Comments
0 comments
Access your account and add your comment
Undelucram interviews
Subscribe to the Newsletter
Read articles of interest from Undelucram.ro contributors