Share
Am un job nou sau am fost promovat. Ce urmeaaza?
Pot exista doua situatii in care te afli sub presiune: ai fost promovat si nu stii clar cum sa abordezi noile responsbilitati sau ai obtinut postul dorit, dar ai si o multime de sefi.
Este aceeasi senzatie pe care au avut-o cei care s-au mutat in copilarie la o scoala noua. Ai colegi noi, profesori noi si sunt alte cerinte decat cele pe care le cunosteai. „ Totul este necunoscut si nimic nu iti este familiar. Este normal sa ai fluturi in stomac”, afirma Paul Cummings, fondatorul platformei de invatare online Woople.
Ambele situatii de mai sus implica o anumita strategie, tinand cont de presiunea exercitata pe de o parte de responsabilitatile aparute in cazul promovorii, iar pe de alta de cerintele diferite pe care le au noi tai sefi.
Cum trebuie procedat?
Clarificati situatia
In cazul promovarii: Trebuie sa stiti ce resurse aveti la dispozitie
Stabiliti, clar si exact, care sunt asteptarile managerilor vostri. Cand ati fost promovati, primul lucru pe care trebuie sa-l faceti este sa vedeti cu ce resurse veti lucra. Acest lucru va poate ajuta in a stabili de ce este nevoie pentru a reusi. In acelasi timp, puteti expune sefilor care sunt necesitatile obtinerii rezultatelor dorite de ei.
E necesar sa intelegeti foarte bine ce se asteapta de la voi si ce aveti la dispozitie (buget, resurse umane, autoritate). Atunci cand preluati functia, faceti-va o idee clara despre ce a facut persoana care a fost pe acest post inainte. Invatati din erorile comise inainte.
Un nou post-mai multi sefi: Stabiliti lantul de comanda
Indiferent daca aveti doi sau trei sefi, unul singur este cel real (acela care va face evaluarea la sfarsit de an si pe care voi trebuie sa-l impresionati ). Stabiliti inca de la inceput care sunt relatiile dintre voi si acel sef, intreband ce se asteapta de la voi, iar dupa ce ati clarificat acest lucru apucati-va de treaba.
Este firesc sa intrebati cum sa va raportati la sefi. La fel este de firesc si sa vedeti daca unul primeste ordine de la celalalt sau dacaa au responsabilitati diferite. Care este autoritatea lor intr –un anumit domeniu? Exista o schimbare de lideri?
Puneti intrebari clare, pentru a stabili de la inceput cine si cum rezolva problemele.
Stabiliti ce se asteapta de la voi
In cazul promovarii: Clarificati care sunt indicatorii de succes
Dupa realizarea primei etape clarificati cu staff-ul care sunt valorile de referinta sau indicatorii cheie de performanta sau KPI, cum sunt numiti oficial in economie.
Stabilirea acestor indicatori de performanta va ofera posibilitatea sa masurati periodic ce ati realizat. In acelasi timp, realizarea lor va ofera posibilitate sa mergeti la seful ierarhic cu date precise, favorabile voua la evaluarea finala. Nu este insa de neglijat nici posibilitatea sa solicitati sprijin pentru concretizarea unei extra sarcini aparuta pe parcurs.
Un post nou - mai multi sefi: Ce prioritati are fiecare
Odata cine este seful, urmatorul pas este aflarea cerintelor acestuia.
Stabilirea acestor cerinte este cu atat mai benefica in cazul in care sunt mai multi sefi directi, deoarece se poate hotari ce procentaj din ceea ce faceti se raporteaza fiecaruia dintre ei. Nu este obligatoriu sa va intalniti simultan cu cei doi sefi. Puteti discuta cu fiecare separat pentru a defini clar rolul vostru.
Comunicarea permanenta
In cazul promovarii: Stabiliti intalniri frecvente
Orice fel de promovare va pune in situatia de a lucra cu oameni noi si presupune stabilirea unor noi relatii si interactiuni specifice. Atunci cand apar noi responsabilitati si un rol nou este bine sa construiti, cu atentie, noile relatii cu partenerii de lucru.
Incepeti cu intalniri individuale, pentru a cunoaste fiecare persoana, ce face si ce asteptari are de la voi. Continuati cu intalniri saptamanale si apoi lunare, cu intregul colectiv, pentru a obtine feedback-uri de la ei referitor la actiunile voastre. Mentineti acest canal al reactiilor membrilor noului colectiv permanent deschis. Admiteti nu numai ideile noi, dar si criticile. Acestea sunt masura influentei muncii voastre asupra lor.
Un post nou - mai multi sefi: Trimiteti acelasi continut prin e-mail ambilor sefi
Pentru a fi sigur ca ambii sefi stiu clar cu ce va ocupati si care este rolul vostru, nu ezitati sa trimiteti prin e-mail, saptamanal, acelasi continut.
Specialistii spun ca este bine sa trimiteti nu numai realizarile, dar ce va propuneti in saptamana urmatoare, care sunt posibilele probleme si care sunt nevoile pentru rezolvarea unor probleme. Jennifer Braganza, career coach, atrage atentia ca „daca sesizati un potential conflict intre prioritati spuneti-l. Lasati-i pe cei doi sefi sa-l rezolve. Asta nu inseamna ca nu puteti face o recomandare sau sugera o posibila rezolvare.”
Combinand ambele scenarii - stabilirea cu claritate a obiectivelor de atins si comunicarea permanenta, sunteti mult mai aproape de succes decat credeti.
Article written by:
Share
What I read is worth it:
Comments
0 comments
Access your account and add your comment
Guide
Subscribe to the Newsletter
Read articles of interest from Undelucram.ro contributors