Share
Câte întrebări îmi pun înainte de a accepta un job: 6 sau 9 sau 12? Partea a 2-a
O companie care se respectă (vezi primul articol cu același titlu), nu numai că vă oferă timpul necesar să vă decideți, dar are o anumită cultură proprie. Am mai abordat această problemă a culturii unei companii, la care, pentru a face cea mai bună alegere, trebuie să adăugăm și mediul în care vă veți desfășura viitoarea activitate.
Ce facem dacă, cultura și mediul, nu sunt ceea ce ne dorim?
De cele mai multe ori ne cream o imagine proprie asupra (chiar idilică uneori) culturii companiei. Ne gândim că aici este locul în care ne putem dezvolta, împlini. Nu punem însă întrebarea: Dacă nu este așa, dacă atmosfera nu este cea pe care o așteptam.
Eilen Adler, Chief HR Officer la PeopleFluent (companie de dezvoltare software de management HR) pornind de la faptul că „acceptarea unei oferte înseamnă un angajament între tine și compania respectivă” atrăgea atenția asupra faptului că: „Orice companie care nu își aliniază valorile cu cele individuale ale candidatului, va fi un mediu (pe viitor n.n) ostil de lucru pentru acesta." În aceeași declarație făcută pentru Business News Daily (mai, 2015), ea avea să spună: „Îi sfătuiesc pe candidați să ajungă la interviu devreme pentru a-și petrece timpul în hol, observând cum interacționează angajații”. Nu se oprea aici, sfătuind candidații chiar „să plece” dacă cel care face interviul pare „nepregătit” sau „scurtează fără explicații” timpul alocat inițial.
Pornind de la această analiză (a lui Eilen Adler), Michael Kerr (International Business Speaker) autorul cărții ”You Can’t Be Serious! Putting Humor to Work” recomandă să ne punem cu insistență următoarea întrebare:
Angajatorul sau noul job sunt în acord cu valorile mele personale?
De multe ori din motive economice, suntem presați să acceptăm un job. Cu timpul însă, constatăm incompatibilitatea acestuia cu propriile valori și, atunci, „indiferent de câți bani luați, aceasta nu va compensa faptul că v-a fost diminuată chiar personalitatea”, afirmă Kerr.
Ryan Kahn (fondatorul The Hired Group) și autor al cărții ”Hired!The Guide for Recent Grad” accentuează ideea că acceptarea unui job trebuie să aibă posibilitatea să răspundă la o altă întrebare:
Poate acest job/companie să susțină, pe termen lung, țintele carierei mele?
El susține ideea că un job în care oportunitățile vă vor face mai bun și vă vor ridica nivelul abilităților este cel care conduce la o carieră de succes. Mai mult, este adeptul formulei: „Dacă vă aflați într-o poziție care vă împinge, veți avea mai multe șanse de a obține mai mult."
Atunci când veți ajunge la finalul celor 6 sau 9 sau 12 întrebări privind acceptarea sau refuzul noului job este bine s-o puneți pe ultima:
Ce îmi spune intuiția despre noul job?
Dacă simțiți că deși lucrurile arată bine pe hârtie (bani, bonusuri, asigurări medicale, etc.) și totuși există o „voce în interiorul vostru” care vă strecoară o anumită îndoială atunci: ASCULTAȚI-O! Nu este ceea ce căutați!
Article written by:
Share
What I read is worth it:
Comments
0 comments
Access your account and add your comment
Find your job
Subscribe to the Newsletter
Read articles of interest from Undelucram.ro contributors