Ce conturi de social media și advertising ar trebui să aibă orice companie?

08.07.2020
5 min
Ce conturi de social media și advertising ar trebui să aibă orice companie?

Share

În anul 2020, a devenit din ce în ce mai clar că orice companie trebuie să fie prezentă pe platformele de social media. Rețelele de socializare au devenit indispensabile, iar specialiștii în marketing susțin că o prezență pe social media ajută în primul rând la creșterea expunerii și vizibilității brandurilor - ceea ce înseamnă că, dacă brand-ul tău nu este prezent în online, ajungi de fapt să pierzi o mare oportunitate de advertising. 

 

De ce sunt necesare conturile de social media pentru companii?

Pe lângă publicitatea online pe care o obțin prin prezența pe social media, companiile pot folosi rețelele de socializare și ca o unealtă de employer branding - peste 92% din companii recrutează prin intermediul social media. De asemenea, este important de menționat și faptul că aproape 30% dintre candidați își caută următoarea oportunitate de job exclusiv pe social media.

Cu toate acestea, nu toate platformele de socializare sunt potrivite pentru orice business. Ideal, companiile ar trebui să investească în platforma care le-ar putea aduce cele mai multe beneficii și unde ar putea socializa mai ușor cu publicul lor țintă. 

Însă acesta ar putea fi un proces destul de descurajator la început de drum pentru orice companie. În prezent, există sute de rețele de socializare pe piață, dar vestea bună este că lista poate fi restrânsă la cele mai populare și relevante platforme pentru domeniul de business al companiei. 

 

Top 5 conturi de social media pentru companii

 

   1. Facebook

Facebook are peste 2.20 miliarde de utilizatori, fiind cea mai mare rețea de socializare. Chiar și cu scurgerile de informații și cu presa negativă din ultimii ani, Facebook rămâne rețeaua cea mai populară, devenind indispensabilă oricărui business. 

De regulă, utilizatorii Facebook nu se conectează doar pentru a-și actualiza profilul sau pentru a viziona postări, ci ei sunt conectați la o medie de 80 de pagini, grupuri sau evenimente. Aici se concentrează eforturile de advertising ale unei companii în a-și creiona prezența pe Facebook. 

Platforma de advertising a Facebook este una dintre cele mai dezvoltate dintre toate rețelele de social media. Pe Facebook, poți alege publicul țintă pentru reclamele și campaniile pe care vrei să le rulezi în funcție de vârstă, gen, interese, statutul relației și multe altele. Astfel, companiilor le este ușor să aducă informația necesară chiar în news feed-ul utilizatorilor platformei Facebook.

 

   2. Instagram

Rețeaua Instagram a devenit în ultimul timp din ce în ce mai populară. De la Instagram Live la Instagram Stories, platforma oferă o serie de unelte pe care companiile le pot folosi pentru a-și promova serviciile și produsele. 

Este necesar de menționat că Instagram este aproape exclusiv o aplicație mobilă: nu poți adăuga poze sau crea postări noi din varianta desktop. Platforma Instagram este probabil mai potrivită business-urilor ce depind de mediul vizual sau ce țin de o nișă mai artistică.  

Mark Zuckerberg, CEO-ul Facebook, deține și aplicația Instagram, ceea ce înseamnă că ambele aplicații se bucură de aceeași bază de date a utilizatorilor și aceeași platformă eficientă pentru reclame și campanii specifice. 

Față de Facebook, pe Instagram ai ocazia de a-ți crește numărul de urmăritori și profilul companiei în sine într-un mod organic, în funcție de conținutul pe care îl creezi. În plus, Instagram a integrat de curând opțiuni de eCommerce; acum, consumatorii pot vedea produsele și le pot cumpăra direct din paginile de Instagram.

 

   3. Twitter

Twitter este platforma de social media folosită în special pentru știri de ultimă oră sau noutăți. Fiecare postare pe Twitter este limitată la 280 de caractere, astfel că oricine își poate exprima opinia despre orice subiect, la liber, însă “zgomotul“ este limitat. Business-uri, jurnaliști, vedete, chiar și oameni politici folosesc Twitter pentru a împărți știri, articole sau glume amuzante aproape în fiecare zi. 

Twitter este o idee bună pentru companiile ce vor să fie mult mai aproape de clienții lor, deoarece platforma le oferă oportunitatea perfectă de a li se adresa în mod direct. 

Unele companii chiar decid să folosească o “voce“ unică, conform brandului, pentru a se diferenția de mulțime. Alte companii aleg să folosească Twitter ca o platforma pentru a gestiona serviciile pentru clienți, deoarece clienții care sunt activi pe platformă vor căuta conturile companiilor pentru a-și exprima părerea despre produsele sau serviciile respective.

 

   4. LinkedIn

Companiile care aleg să se promoveze pe platforma LinkedIn caută, de regulă, să își definească publicul țintă în funcție de titlul jobului al utilizatorilor. LinkedIn este, în esență, o rețea de socializare potrivită mediului de business, iar profilele companiilor includ, de regulă, mai multe detalii despre mediul de lucru în companie, despre pozițiile vacante sau despre industria în care activează.

 Astfel, LinkedIn este platforma potrivită pentru employer branding, fiind proiectată să fie mult mai profesională față de alte rețele de social media. Profilele candidaților sunt asemănătoare unui CV, iar ei pot folosi LinkedIn pentru a aplica la oportunitățile de job publicate de companii pe platformă. 

De asemenea, această rețea de social media este și un mediu potrivit pentru a publica informații specifice sau chiar articole, acest lucru ajutând companiile în promovarea imaginii lor ca entitate expertă în industria în care activează. 

 

   5. Youtube

YouTube este o platformă de social media specială, deoarece se bazează numai pe conținut video - utilizatorii pot viziona, urca, evalua și comenta pe baza materialelor video de pe platformă. Pe YouTube, companiile pot crea un canal video pentru a se conecta cu clienții lor într-un mod complet diferit față de celelalte platforme de social media

Pe canalul companiei se pot urca tutoriale video ce merg mână în mână cu conținutul de pe blogul companiei sau pentru a prezenta vizual produsele sau serviciile oferite. 

Există o sub-cultură a influencerilor pe YouTube ce postează videouri în mod frecvent și care au un public larg. Deseori, companiile aleg să creeze parteneriate specifice cu aceștia pentru plasarea produselor lor în cadrul conținutului video al influencerilor. 

 

Pagina personalizată pe Undelucram.ro 

Desigur, trebuie să menționăm și pagina personalizată pe care fiecare companie o poate crea pe site-ul Undelucram, fiind o soluție eficientă pentru employer branding și recrutare targhetată. 

Companiile pot interacționa foarte ușor direct pe platformă cu angajații lor, fie foști, prezenți sau chiar viitori angajați. Pagina personalizată de pe site-ul Undelucram le oferă astfel companiilor posibilitatea de a-și publica ofertele de muncă și posturile disponibile și de a-și promova cultura organizațională și mediul de lucru.

Acestea sunt doar câteva dintre rețelele de social media prezente pe piață, însă sunt cele mai relevante în acest moment pentru companii. Înțelegând ce platformă de socializare este mai potrivită pentru tipul tău de business te va ajuta nu numai în a economisi timp, ci și să îți urmezi mai ușor obiectivele de promovare și advertising. Este important ca orice companie să aibă o prezență în social media, unde să împărtășească informații recente cu consumatorii lor și să socializeze - scopul de bază al rețelelor de social media.

Tu ce platforme de social media folosești pentru compania ta? De ce ai ales să îți faci cont pe acele rețele?

Read all the articles about

Employer branding

What I read is worth it:

Are you HR? Find out how to recruit effectively!

Join the club of employers with high retention rates and low recruitment costs.

I want to know

Want to make your work easier?

We guide you on how to manage your Employer Brand efficiently in the community.

Find out more

Comments

0 comments

Subscribe to the Newsletter

Read articles of interest from Undelucram.ro contributors