Share
Ce greseli ne pot distruge cariera
Aparent totul merge foarte bine, munciti chiar din greu dar totusi apar greseli care ne pot distruge cariera. Exista o multime de lucruri care au anulat munca unor oameni onesti, considerati deosebit muncitori.
O cercetare recenta realizata de VitalSmarts a aratat ca 83% dintre cei intervievati sunt de parere ca „altcineva a facut o greseala ce a avut urmari catastrofale asupra carierei, reputatiei sau afacerii sale,” iar 69% dintre participanti au recunoscut ca vina le apartine:
- 31% au spus ca greselile i-au costat o promovare, o crestere de salariu sau chiar slujba
- 27% au vorbit despre deteriorarea relatiilor de munca
- 11% s-au referit la distrugerea carierei
Procentele reflecta ce se poate intampla, cat de multe prejudicii poti sa-ti aduci singur, daca nu esti precaut. Lucrurile mici, aparent nesemnificative, se pot aduna in timp si pot provoca pagube.
Sa vedem care sunt greselile cele mai frecvente ce ne pot afecta grav cariera, dar pe care le putem tine sub control:
1. Nu faceti promisiuni pe care nu le poti onora. Este tentant sa promiti luna de pe cer colegilor sau clientilor. Chiar crezi ca vei reusi sa faci ce ai promis de cele mai multe ori creezi o presiune inutila asupra ta. Reusind, de exemplu, sa livrezi ceva foarte repede, inainte de termen, nu realizezi ca, practic, n-ai facut nimic in plus. Clientul va asteapta de acum incolo ca tu sa respecti un anumit termen promis. Fixeaza-ti tinte realiste si veti avea rezultate pe masura.
2. Automultumirea. Este bine ca periodic sa te intrebi daca ai invatat ceva nou, daca ti-ai actualizat contactele sau procedurile. Se instaleaza acea stare de automultumire, considerata ca unul dintre factorii care ucid incet, dar sigur, cariera. Daca iti vei face timpul necesar sa asimilezi noutatile, sa-ti maresti reteaua de comunicare, sa dobandesti abilitati noi, atunci orice schimbare s-ar putea produce in cariera ta nu te va surprinde.
3. Nu iti fie frica de schimbare. Acest sentiment este o consecinta a automultumirii si complacerii in rutina. Schimbarile sunt atat de rapide in zilele noastre incat orice intarziere are un cost urias. Tot in cercetarea mentionata mai sus, 91% dintre participanti au spus ca „angajatii care au inregistrat succese in cariera, au fost cei care s- au adaptat cel mai repede schimbarilor produse in job-ul lor.”
4. Un ego supraevaluat. Succesul este un lucru deosebit. Considerat factorul numarul unu in sprijinirea carierei, te face sa te simti cu adevarat superstar. Cum spune insa toata lumea: „nu trebuie sa se urce la cap.”
5. Nu pierde din vedere imaginea de ansamblu. Oamenii inteligenti aflati in functii de conducere nu neglijeaza lucrurile aparent minore, dar le prioritizeaza pe criterii bine stabilite. Pe scurt, un manager bun are disciplina si detine perspectiva realizarii lucrurilor neaparat necesare. El nu pierde din vedere imaginea de ansamblu.
6. Nu fii o persoana negativa. Cei care se complac in aceasta stare de negativitate o transmit mai departe colectivului, complicand lucrurile in fiecare zi.
7. Incearca sa iti dezvolti inteligenta emotionala. Izbucnirile emotionale necontrolate, faptul ca-ti intrerupi colegii cand vorbesc, agresivitatea in voce, de fapt tot ceea ce te face dificil ca persoana, reprezinta elemente ale unei inteligente emotionale scazute. In foarte multe cazuri acest lucru afecteaza grav cariera.
8. Nu fi lingusitor. Relatia manager-subaltern ar trebui sa se constituie pe respect reciproc si recunoasterea, de ambele parti, a meritelor. Autenticitatea ar trebui sa stea la baza relatiilor de munca manager-subaltern. Nu exista posibilitatea de substituire a meritului. De aceea, va recomand sa fiti precauti cand vine vorba despre aceasta relatie.
9. Nu faceti jocurile altora. A construi relatii solide in interiorul unei colectivitati presupune timp si munca. Nu instigati pe unii impotriva celorlalti, nu intretineti conflictele si nu va mutati dintr-o tabara in alta. Nu va lasati manipulat si tarat in tot felul de jocuri. Daca reusiti sa va pastrati propria pozitie si sa va sustineti propriile idei, adoptand o strategie adecvata, veti reusi sa va priviti colegii in fata.
Read all the articles about
Mission Balance Career planning About the crafts Human behaviour Organizational excellence Employee experienceArticle written by:
Share
What I read is worth it:
Comments
0 comments
Access your account and add your comment
Mission
Subscribe to the Newsletter
Read articles of interest from Undelucram.ro contributors