Companiile care au revoluţionat „arta” şedinţelor

10.09.2015
1 min
Companiile care au revoluţionat „arta” şedinţelor

Share

„Ne vedem la ora 8:48, cu creioane și cărți de colorat, pe terenul de baschet. Cine întârzie, cântă!” Ați participa la o ședință care conține unul dintre aceste elemente? Câțiva lideri de companii inovatori au decis că întâlnirile de lucru trebuie să aducă productivitate și eficiență, prin deschidere, relaxare, ba chiar și amuzament. Totul a pornit de la faptul că acest concept de „ședință” a devenit pentru mulți aproape sinonim cu „pierdere de timp”, „plictiseală”, „o activitate sterilă, inutilă”. Nu este inutilă, dar cu siguranță merită îmbunătățiri sau chiar reconfigurări.

 

Așa că, pentru întâlniri și ședințe de lucru cât mai puțin „dureroase”, câteva companii străine au decis să vină cu soluții mai eficiente decât desenatul cu pixul pentru concentrare sau întârzierile intenționate. Nu e nici un secret că oamenilor nu le plac ședințele, iar studii realizate de Institutul American de Statistică argumentează asta cu cifre: 37% din timpul angajaților se scurge în ședințe, iar aproape jumătate dintre persoanele chestionate (47%) consideră că acestea sunt cea mai mare pierdere de timp într-o zi de lucru, chiar mai mult decât ce irosesc pe e-mail și social media.
 

N-ai cum să uiți că ai ședință

 

Una dintre companiile care face din ședințe un instrument eficient de lucru este TINYpulse, creator de software, unde angajații rareori uită că au ședință. De ce? Întâlnirea este stabilită mereu pentru ore cât se poate de ciudate, cum ar fi de pildă 8:48 a.m. Nimeni nu mai întârzie la ședință, afirmă directorul de comunicare al companiei, Neal McNamara: „La 8:48, toată lumea se ridică simultan și se îndreaptă spre locul nostru de întâlnire. Cel mai probabil, ora ciudată a ședinței declanșează un reflex al lui Pavlov”, crede acesta.
 

Creioane și cărți de colorat

 

În fiecare joi, producătorul de mâncare pentru bebeluși Plum Organics pune pe masă cărți de colorat și pornește ședințe în care membrii echipei discută, desenează și se descarcă. Este o oră din care dezvoltarea de produse a avut foarte mult de câștigat, spune directorul pentru inovație, Jen Brush, adăugând că s-a demonstrat că coloratul în timpul unei întâlniri încurajează ascultarea activă și aduce mai multe beneficii decât multitaskingul, cum ar fi activitatea de a răspunde la e-mailuri în același timp.

 

Cu temerile la vedere

 

Providerul de software de chat LivePerson a venit cu altă idee, bazată pe faptul că o ședință e o ocazie bună de apropiere între membrii echipei. Conducătorul de ședință pune astfel o întrebare care scoate angajații în afara zonei de confort, cum ar fi: „Care sunt îndoielile și temerile legate de un proiect la care lucrați?”. Exercițiul a fost atât de eficient, încât compania a împărtășit ideea și către clienții proprii.

 

Întreg articolul poate fi citit accesând sursa.

Read all the articles about

Workforce planning Employer branding

Article written by:

What I read is worth it:

Are you HR? Find out how to recruit effectively!

Join the club of employers with high retention rates and low recruitment costs.

I want to know

Want to make your work easier?

We guide you on how to manage your Employer Brand efficiently in the community.

Find out more

Comments

0 comments

Subscribe to the Newsletter

Read articles of interest from Undelucram.ro contributors