De cati biciclisti este nevoie pentru a face un kilometru de pista?

10.08.2017
1 min
De cati biciclisti este nevoie pentru a face un kilometru de pista?

Share

Sursa foto

De mai multi decat avem, se pare. Succesul programului demarat de primaria capitalei prin care bucurestenii dornici de miscare in drum spre si de la serviciu, sau oriunde, vor primi cate 500 de lei din vistieria comuna a fost, fara indoiala, imens.

In total, spune primaria, 30.000 de cetateni, tineri, batrani, cu copii, fara, care stiu sau nu sa pedaleze, s-au inscris pentru a primi cadoul. Initial, era vorba de 5.000 de beneficiari. Pentru a nu provoca o rascoala, primaria a anuntat ca se va propune suplimentarea sumelor alocate, pentru ca fiecare sa primeasca ce a cerut.

In sine, demersul autoritatilor e laudabil. Cui nu i-ar placea sa ajunga la birou in timp util, folosind un mijloc de transport verde, care nu ocupa mult loc? Si celor care prefera deplasarea pe patru roti le-ar fi mai usor daca ar disparea subit din trafic cateva mii de autoturisme?

Tipic romanesc (e un cliseu, stiu), punem insa caruta inaintea cailor. Facem manuale de sport fara sa avem sali de sport. Ne apucam de santiere, abia apoi ne da prin cap sa facem drumuri catre ele. Dam biciclete cu miile, fara sa avem piste.

Calculam cu ceva timp in urma ca cei 5.000 de noi biciclisti inseamna cam 333 de persoane pe kilometru de piste. Noul numar, de 30.000, aduce media la circa 2.000 pe kilometru. Fara a-i socoti pe cai care sunt deja pe strazi.

Nota: la inceputul lui august au fost promisi inca 60 de kilometri de piste noi anul acesta. Traseele stabilite le aveti mai jos. Incercati sa nu le folositi toti in acelasi timp. In scadere fata de cei intre 100 si 250 promisi cu doua luni in urma.

- Calea Victoriei: Calea Victoriei - Splaiul Independentei (0,6 km)
- Traseu prin Bucuresti: Piata Unirii - Piata Victoriei (3,3 km)
- Traseu pentru cumparaturi: Piata Victoriei - Baneasa (6,5 km)
- Traseu de agrement: Piata Unirii - Mihai Bravu (3 km)
- Traseu catre scoala: Universitate - Doamna Ghica (6 km)
- Traseu catre birou: Doamna Ghica - Pipera (6,3 km)
- De-a lungul Dambovitei: Sos. Virtutii - Piata Unirii (5,6 km) (corelare cu proiect „coridor verde”, in lungul Damboviƫei)
- Traseu Est: Piata Unirii - 1 Decembrie (6 km)
- Traseu catre Gara: Basarab - Piata Romana (2,4 km)
- Centrul orasului - Smart City I: Piata Unirii - Sos. Alexandriei (5,2 km)
- Centrul orasului - Smart City II: Sos. Alexandriei - Magurele (6,2 km)
- Bucuresti - Ilfov: Soseaua de centura - Voluntari - Doamna Ghica (7 km)

Read all the articles about

Off topic

Article written by:

Daniel P.

What I read is worth it:

How is your experience with your employer?

Add review

Create a Resume

Impress right away with a CV in an attractive format

Create CV

Comments

1 comment

nelutu

10.08.2017

Vad ca se vorbeste destul de des de mersul cu bicicleta, insa nu prea exista locuri unde sa le lasi.
Oricum nu stiu daca o sa prinda trendul asta in Romania , fiindca taranismul ganditor migrator de la sate in capitala crede ca este o rusine si esti un sarac daca te deplasezi cu bicicleta, inclusiv mass media e de vina pentru asta : tin minte cum Teodor Paleologul se deplasa cu bicicleta si cei de la Antena 3 faceau misto de ei.
Problema la noi este ca populatia este predominant neghioaba si nepoliticoasa , asadar pentru cei care vor sa traiasca civiliazat solutia nu este decat emigrarea

Subscribe to the Newsletter

Read articles of interest from Undelucram.ro contributors