Share
Interviu cu Alexandra Tureschi - HR Manager, Majorel România
Despre cum se formează o echipă de succes, precum și sfaturi utile de carieră, vorbim cu Alexandra Tureschi - HR Manager Majorel Romania
1. Spuneți-ne câteva cuvinte despre dvs. și în special ce v-a atras în departamentul HR.
Cred că departamentul de resurse umane m-a găsit de fapt. Consider că este important momentul în care îți alegi facultatea sau domeniul în care vrei să te specializezi, dar nu asta contează cel mai mult. Deși formarea mea este în economie (am ales Facultatea de Finanțe, Bănci, Asigurări și Burse de Valori din cadrul ASE București), am ajuns să lucrez în anul doi de facultate, dintr-o pură întâmplare, în Resurse Umane, și azi, nu regret nicio clipă alegerea făcută.
Astfel, am descoperit că adevărata mea vocație stă în lucrul cu oamenii, și într-un mod neașteptat background-ul meu economic mă ajută enorm în munca mea de zi cu zi. Jobul meu presupune analiză de cifre, creare de rapoarte financiare sau alte elemente specifice de altfel mai degrabă studiilor decât experienței anterioare. Am găsit în acest domeniu cea mai puternică motivație; să lucrezi cu oamenii este de departe cel mai greu, dar și cel mai frumos lucru, ai provocări la tot pasul, fiind un domeniu extrem de dinamic care îți pune în funcțiune toate resursele de care dispui.
Adeseori în munca mea mă simt psiholog, filosof, judecător, economist, trainer, mamă și prietenă; cred că rolul unui om bun de HR este să îmbine toate aceste lucruri într-o manieră sănătoasă. Condiția este să îți dorești și să își placă să ajuți oamenii, atât la nivel profesional, cât și la nivel personal. Consider că sunt un om cu multe pasiuni și interese, acest lucru mă ajută să fiu creativă în ceea ce fac. Când lucrezi cu plăcere, oportunitățile apar la tot pasul, iar rezultatele bune nu întârzie să apară.
2. Puteți enumera câteva dintre abilitățile absolut necesare pe care trebuie să le aibă o persoană care aplică pentru un post în compania dvs? Inclusiv câteva aspecte legate de standardele pe care le aveți în selecția candidaților.
Suntem o companie care investește mult în oameni, iar scopul nostru a fost și este în continuare să aducem în față valoarea umană. Considerăm că ceea ce facem noi, precum și obiectul business-ului nostru are o importanță extraordinară. Toți angajații Majorel au această componentă, care este oligatorie în cultura noastră: plăcerea de a ajuta și de a fi implicat. Suntem cei care rezolvă problemele clienților, probleme mici sau mari, ușoare sau complexe; suntem acei oameni din spatele telefonului sau calculatorului, care vin cu soluții pentru industriile: IT, Food&Bev, Automotive, Services.
Nu căutăm oameni cu experiență, dar căutăm oameni valoroși, deschiși, comunicativi, care vor să ni se alăture. Investim foarte mult timp și grijă în procesul de recrutare, pentru că ne dorim să aducem în compania noastră oameni cu-adevărat buni, care vor să învețe și să crească alături de noi. Având în vedere că suntem parte din industria de customer support, unul dintre criteriile foarte importante ar fi capabilitățile lingvistice. Suntem mereu în căutare de vorbitori de germană, franceză, italiană, olandeză, etc.
3. Ne puteți specifica câteva dintre deficiențele pe care le-ați constatat în pregătirea candidaților și, în mod special, care ar fi în opinia dvs cauzele acestora?
Din experiența mea pot spune că multe dintre lucrurile care par a fi ‘deficiențe’ sunt de fapt dificultățile noastre de a ne adapta contextului actual. Ce a funcționat la Generația X, nu mai funcționează la Milleniali și când pare că am dat de capăt și am înțeles ce vor Milenialii, vine Generația Z și ne dă planurile peste cap. În multe cazuri este vorba de flexibilitate și de înțelegere, dacă schimbi unghiul o să poți să vezi cum o problemă poate deveni oportunitate. În mod sigur, domeniul în care noi lucrăm este plin de provocări, stăm mereu sub umbrela schimbării, totul decurge la viteză incredibilă, apar peste noapte noi tehnologii și practic toată lumea trebuie să învețe să țină pasul într-un mod alert. Nu e simplu, dar aici stă toată frumusețea.
4. Care este strategia adoptată de dvs. în ceea ce privește dezvoltarea carierei angajaților?
Majorel România este o companie centrată pe oameni, pentru că fără angajații noștri, nu am exista. De aceea, punem mult preț pe dezvoltarea și fericirea oamenilor care lucrează alături de noi. Oamenii nu au nevoie doar de planuri solide pentru a se dezvolta în carieră, ei caută mereu apartenența la medii de lucru sănătoase, plăcute, ce promovează valori importante, inspiră, îi fac să se simtă în siguranță, și de ce nu, le dau încredere în propriile puteri. În paralel cu accesul la trainguri și cursuri de specializare, avem o strategie de employer branding cu focus pe starea de bine a angajatului. Am adoptat o comunicare prietenoasă, deschisă, în care toată lumea este încurajată să participe și să se exprime. Am creat conceptul de Feel Good Community, prin care colegii noștri sunt invitați să participe la cursuri de yoga, nutriție la birou, festivaluri, petreceri, concursuri și evenimente interne.
5. Cum se formează o echipă de succes?
Ca în orice pe lumea asta, prima dată trebuie să existe o dorință, o motivație puternică de a face un lucru împreună. O echipă de succes nu se formează de azi pe mâine, ci aceasta are nevoie de timp să se sudeze. E nevoie de bunăvoință, atenție la fiecare om în parte, putere și puțin umor. În primul rând trebuie să-ți cunoști oamenii cu care lucrezi, ca să poți să faci o echipă bună cu ei, așadar, e nevoie să aveți parte de cât mai multe experiențe împreună. Recomand ieșirile cu colegii, team buildinguri, proiecte care nu au neapărat de-a face cu munca în sine, în felul acesta reușești să ajungi mult mai ușor la ce e mai bun din oameni.
"Oamenii trebuie să aibă încredere în puterea lor de a fi creativi, de a veni cu idei inovatoare la orice problemă.
Cu cât se dezvoltă mai multe tehnologii, cu atât valoarea umană devine mai importantă."
6. Viitorul anunță schimbări rapide în profilul viitoarelor posturi de muncă și cariere, ne referim aici la dispariția unor job-uri și apariția altora. Ce set de skill-uri ar trebui să aibă viitorii angajați pentru a rămâne competitivi?
Aș spune că cea mai importantă caracteristică este capacitatea de a te adapta ușor la schimbare, la diferite tipologii de oameni, si de ce nu, la diverse medii de lucru. Având în vedere și contextul actual, consider că dacă ești flexibil, o să-ți fie mult mai simplu să te pliezi pe noile cerințe. Oamenii trebuie să aibă încredere în puterea lor de a fi creativi, de a veni cu idei inovatoare la orice problemă. Cu cât se dezvoltă mai multe tehnologii, cu atât valoarea umană devine mai importantă. E nevoie de oameni care să creeze aceste tehnologii, ca mai apoi, tot ei să contribuie la îmbunătățirea acestora și așa mai departe. În același timp cred că e necesar ca tinerii să știe să își asume responsabilitatea pentru propriile acțiuni și să fie conștienți de faptul că dezvoltarea în carieră sau promovările ulterioare sunt de fapt rezultatul muncii și al implicării lor.
7. Enumerați 3 sfaturi de carieră pentru un angajat la început de drum.
- Ai încredere în tine
- Fii curios și ține-ți mintea deschisă
- Nu rata oportunități
Read all the articles about
Undelucram interviewsShare
What I read is worth it:
Comments
0 comments
Access your account and add your comment
Undelucram interviews
Subscribe to the Newsletter
Read articles of interest from Undelucram.ro contributors