Share
Interviu cu Cristina Cotuțiu, Employer Branding Manager, Luxoft România
Cristina Cotuțiu face parte din echipa Luxoft România de mai bine de 5 ani și ne-a povestit pe scurt despre ce rol joacă oamenii organizației în procesul de dezvoltare, elementul ce îi ține pe angajați conectați la misiunea organizației și ce anume îi determină pe angajați să-și aleagă în fiecare zi angajatorul. Subiectele pandemiei și a Work From Home au apărut inevitabil în discuție, însă interviul se încheie într-o notă de optimism: „În 2021 estimăm o creștere de aproximativ +15% a echipei noastre. Cele mai căutate job-uri ramân cele din zona de dezvoltare software, iar cele mai căutate specializari sunt Java, DevOps, C/C++, Angular, .NET și testare automată.”
În prezent înregistrați un număr de peste 1.500 de angajați în România. Care este elementul ce ține angajații conectați la misiunea organizației?
Oportunitățile de dezvoltare personală și profesională pe care le oferim angajaților - avem peste 200 de cursuri tehnice pentru angajații noștri care doresc să își îmbunătățească abilitățile sau să își dezvolte unele noi și un program de mobilitate internă prin care colegii noștri pot să se mute în alte proiecte atunci când simt nevoia unor noi provocări. Chiar și în condițiile muncii la distanță, reușim să menținem un climat deschis, în care sprijinim oamenii și încurajăm inovația.
Într-o piață aflată într-o competiție acerbă pentru personal, ce îi determină pe angajații voștri să vă aleagă, ca angajator, în fiecare zi?
Diversitatea portofoliului de proiecte, tehnologiile de ultimă generație, oamenii și oportunitățile de dezvoltare - acestea sunt cele mai importante beneficii care fac deja parte din ADN-ul Luxoft. În 2021 toate acestea sunt accesibile și candidaților din țară, indiferent de orașul în care locuiesc.
Majoritatea managerilor de la noi și-au început cariera ca programatori la Luxoft. Parcursul lor a fost unul cât se poate de firesc. Și-au dorit să inspire și să îi ajute pe ceilalți să se dezvolte și au creat încă de la început un mediu pozitiv în echipă. Programele noastre interne de leadership și mentoring au ajutat la definirea unui parcurs profesional în care cei care au dorit să combine zona tehnică și managementul oamenilor au putut să își asume cu succes roluri de conducere în organizație.
Dat fiind faptul că sunteți dinamici când vine vorba de dezvoltare, ce rol joacă oamenii din organizație în această evoluție?
Oamenii sunt întotdeauna pe primul loc, iar în ultimul an principala noastră preocupare a fost siguranța, sănătatea și bunăstarea lor mentală. Toată această perioadă a generat un nivel ridicat de stres și incertitudine, așa că am facut tot posibilul să le oferim oamenilor mijloacele și instrumentele necesare pentru a depăși cu succes aceste provocări.
Pe de altă parte, angajații sunt cei care ne ajută să înțelegem ce trebuie îmbunătățit și cum putem deveni mai buni, așa că îi consultam și le cerem feedback în permanență, prin discuții directe și survey-uri online periodice.
Un lucru foarte important pe care l-am realizat în această perioadă a fost faptul că am reușit să păstrăm toți oamenii din echipele noastre. Asta s-a întâmplat mulțumită programului nostru de mobilitate internă, celor peste 200 de cursuri de programare, testare software, analiză de business sau project management și, nu în ultimul rând, portofoliului variat de proiecte și tehnologii.
Sunteți una din companiile care a luat în serios provocarea pandemiei de a vă digitaliza. Cum a fost această provocare? Cum au primit angajații vestea de work from home permanent?
A fost o perioada dificilă din care am învățat foarte mult. Totul a început cu eforturile de reinventare și regândire a modului de lucru. La început a trebuit să ne asigurăm că toți angajații au acces la tehnologiile și echipamentele necesare pentru munca de la distanță - a fost un proces complex care a necesitat decizii rapide. În paralel ne-am consultat cu angajații pentru a înțelege care sunt preocupările, grijile și nevoile lor. Am început să schimbăm felul în care interacționăm cu oamenii noștri, am deschis mai multe canale de comunicare, am creat un serviciu de asistență non stop - totul pentru a asigura angajaților confortul necesar pentru munca de acasă.
A fost crucial să înțelegem că fiecare angajat este unic și poate avea preferințe și nevoi diferite. De exemplu, cea mai mare parte a angajaților a optat pentru lucru de acasă și după încheierea stării de urgență, alții au dorit să continue și de acasă și de la birou, iar un procent destul de mic a preferat munca de la birou. În concluzie, am încercat pe cât posibil să implementăm politici interne care să avantajeze toate grupurile.
Cum manifestați aceasta apreciere a valorii pe care oamenii o aduc în organizație?
Industria IT&C este mereu în mișcare - la fel cum suntem și noi.
În 2020 am învățat cum să lucrăm de la distanță, ne-am digitalizat procesele de business și am schimbat modul în care comunicăm cu angajații noștri. Întregul nostru proces de onboarding și de lucru este acum online și nu necesită prezența fizică la birou.
Separat de aspectele tehnice, organizăm diferite sesiuni virtuale destinate bunăstării mentale a oamenilor din echipele noastre: de la cursuri de gătit și mixologie până la Yoga sau meditație, pentru cei mai spirituali dintre noi.
În ce procent estimați că va crește echipa voastră în anul acesta și care sunt joburile cele mai căutate de către echipa de Recrutare?
În 2021 estimăm o creștere de aproximativ +15% a echipei noastre. Cele mai căutate joburi ramân cele din zona de dezvoltare software, iar cele mai căutate specializari sunt Java, DevOps, C/C++, Angular, .NET și testare automată. Vestea bună este că suntem pregătiți să angajăm programatori din toată țara, indiferent de localitatea în care locuiesc. Atât interviurile cu HR-ul, cele tehnice și onboarding-ul se fac exclusiv online.
Cum ar fi ca următorul interviu să fie chiar cu tine, din postura de team member în echipa Luxoft România? Găsește oportunitățile de job potrivite ție și aplică!
Read all the articles about
Undelucram interviews Evaluate the company Leadership skills Employer brandingShare
What I read is worth it:
Comments
0 comments
Access your account and add your comment
Undelucram interviews
Subscribe to the Newsletter
Read articles of interest from Undelucram.ro contributors