Share
Kaufland Romania: Soluții de la un Angajator de Top pentru a ține angajații motivați
Episodul de astăzi din seria noastră de interviuri este despre o companie care a intrat în topul Celor mai îndrăgiți angajatori din România în 2022, clasându-se pe locul 2 la categoria industriei de Retail Alimentar și în Top 100 angajatori în clasamentul general.
Pentru a înțelege mai bine cultura organizațională care, an de an, a dat roade, am stat de vorbă cu Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director la Kaufland România și Moldova.
Estera are o experiență de peste 18 ani în cadrul companiei, de-a lungul carierei coordonând cu succes numeroase campanii din zona Resurselor Umane și Employer Branding. Rezultatele sale sunt recunoscute, în prezent, la nivel național și internațional. La finalul anului 2022, Estera a obținut titlul de „Global Employer Branding Leader of the Year” în cadrul World Employer Branding Day Conference de la Lisabona.
Iată metodele Esterei și câteva bune practici din strategia de HR a companiei, prin care reușește să își țină angajații motivați și implicați.
1. În opinia dvs. care este factorul principal care îl determină pe un candidat să aleagă un angajator în 2023?
Acum, poate mai mult ca oricând, este important să ne îndreptăm atenția spre relația angajat-angajator printr-o abordare orientată spre oameni. Astfel, sunt de părere că acțiunile prin care o companie reușește să comunice perspectiva sa asupra bunăstării angajaților va continua să primeze în 2023. Preocuparea față de echilibrul dintre viața personală și cea privată este un aspect pe care noi, la Kaufland, ne străduim să îl arătăm colegilor noștri, dar și candidaților. Deși există, cu siguranță, un cumul de factori decisivi în alegerea unui angajator, consider că cele mai importante criterii sunt respectul și grija față de angajați pe care le dovedește angajatorul, alături de alinierea dintre valorile candidatului și cele ale companiei. Întrucât atunci când există o suprapunere valorică între cei doi, atunci colaborarea poate fi cu adevărat prolifică.
Totodată, campaniile de Employer Branding ale companiilor devin elemente cu atât mai importante în procesul de decizie a candidatului. De exemplu, atât prin programele noastre interne, dedicate colegilor noștri, cât și prin acțiunile inedite de comunicare și de atragere de noi talente, precum campania „E timpul pentru ceva nou”, Kaufland reușește să fie aproape de oameni, consolidându-și poziția de Angajator de Top.
2. Ce trenduri ați observat la final de 2022? Ne îndreptăm spre o piață a angajatorilor sau mai degrabă spre una a angajaților?
Așa cum menționam anterior, observ o tendință tot mai mare spre orientarea către oameni - către angajați și către bunăstarea acestora la locul de muncă. Iar la Kaufland, prețuim foarte mult această abordare centrată pe oameni. Este important ca organizația să seteze o cultură bazată pe colaborare, ascultare activă și respect pentru membrii echipei, astfel încât aceștia să se simtă integrați, apreciați și să lucreze împreună pentru rezultate de succes. Noi, la Kaufland, credem că angajatorul este un partener și un sprijin pentru angajați în dezvoltarea lor profesională, iar împreună, indiferent de nivelul ierarhic, ne putem îndeplini obiectivele propuse, tratând fiecare proiect ca pe o oportunitate nouă de învățare. Așadar, anticipez că focusul pe oamenii din companie, pe dezvoltarea potențialului lor și pe aprecierea performanțelor, va fi din ce în ce mai relevant pentru companii.
3. Prin recenziile de la angajați, Undelucram aduce transparență în piață. Cum întâmpinați dvs. această inițiativă?
Pentru noi, transparența este unul dintre pilonii principali care ne definesc activitatea. La Kaufland, ne străduim în permanență să transmitem cât mai deschis și eficient mesajele noastre atât în rândul colegilor noștri, cât și al candidaților. De exemplu, în anunțurile de recrutare, comunicăm transparent salariul brut de pornire pentru pozițiile de execuție și tipul de contract, pentru a le oferi informațiile necesare celor interesați de joburile noastre încă de la începutul procesului de aplicare.
În plus, credem în comunicarea deschisă, de la egal la egal, între colegii de pe același nivel ierarhic, dar și între angajat și manager, încurajând feedback-ul bilateral, onest și constructiv. În compania noastră, corectitudinea și respectul sunt valori esențiale pentru crearea unui climat pozitiv de lucru, precum și pentru formarea unor relații de muncă bazate pe colaborare și încredere.
4. Generațiile tinere pun accent pe diversitatea în echipă. Cum este abordat în companie subiectul mix de generații și naționalități?
La Kaufland, diversitatea și incluziunea sunt valori-cheie și credem că un mix de generații și naționalități contribuie semnificativ la dezvoltarea culturii noastre organizaționale. Astfel, pe lista priorităților noastre de zi cu zi se regăsește promovarea egalității de șanse și a unui mediu de lucru divers, bazat pe înțelegere și comunicare deschisă.
De asemenea, suntem încrezători că fiecare persoană își poate găsi locul potrivit în echipa noastră, începând de la tinerii pe care îi întâmpinăm prin intermediul programelor dedicate, cum ar fi Kaufland Internship Experience, Kaufland Trainee Program și Kaufland Talent Program, până la persoanele cu dizabilități care sunt în căutarea unui job adaptat nevoilor acestora și colegii noștri străini, proveniți din toate colțurile lumii. Astfel, diferitele categorii de angajați din cadrul companiei au șansa să lucreze împreună, să învețe unii de la ceilalți și să contribuie împreună la succesul echipei.
Cu siguranță, mixul de generații și naționalități din cadrul companiei contribuie la dezvoltarea reciprocă a colegilor noștri printr-o colaborare eficientă și deschisă, indiferent de vârstă, etnie, religie și nu numai.
5. Ce acțiuni de Employer Branding ați făcut în 2022 și ce planuri aveți pentru 2023?
În 2022, am continuat seria acțiunilor de Employer Branding prin noi inițiative care au subliniat valorile companiei noastre. Prin intermediul acestora, am reușit să ne consolidăm poziția de Angajator de Top la nivel național și european, fapt confirmat prin distincțiile obținute la începutul anului, pentru a 8-a oară în România și a 3-a oară în Republica Moldova. Astfel, activitatea noastră s-a desfășurat prin mai multe canale, atât în mediul online, pe Social Media, cât și prin evenimente și numeroase parteneriate, reușind să ne adresăm unui public cât mai larg. În acest sens, am continuat să fim alături de universitățile din țară cu care am format deja o strânsă legătură, ne-am implicat în susținerea evenimentelor sportive dedicate persoanelor cu dizabilități, precum BRD-Kaufland Wheelchair Tennis Open, dar și a mișcărilor care promovează egalitatea de șanse și women empowerment, așa cum este conceptul SkirtBike.
De asemenea, am derulat și proiectul Grand Job Experience, prin intermediul căruia am deschis primul magazin Kaufland într-un joc video cunoscut și am invitat gameri să facă practică în lumea virtuală pentru diferite joburi, venind cu un pas mai aproape de tinerii din generația Z.
În 2023, vom continua să dezvoltăm componenta de Employer Branding la nivelul companiei, cu dorința de a pune și mai mult accent pe transformarea digitală și sustenabilitate, pentru a atrage noi talente care să se alăture echipei noastre.
6. Cum ați abordat subiectul remote/hibrid/office în 2022 și cum credeți că s-a reflectat politica dvs. în imaginea companiei în piață?
Subiectul modului de lucru a intrat în atenția noastră încă din perioada pandemiei, care a adus un impact semnificativ în procesul de recrutare, lucru care a dus la adaptarea departamentului de Resurse Umane în concordanță cu noile nevoi. La Kaufland, am văzut această schimbare ca pe o nouă provocare și, desigur, o nouă oportunitate la nivel de recrutare, care ulterior a adus o serie de beneficii. Astfel, am reușit să eficientizăm atât timpul nostru, cât și pe cel al candidaților, prin interviurile desfășurate preponderent online.
Cu toate acestea, există anumite poziții pentru care procesul de recrutare la distanță nu este unul potrivit, cum ar fi cele pentru magazinele și platformele noastre logistice, acolo unde colegii nu își pot desfășura activitatea de zi cu zi lucrând remote sau hibrid. Pentru colegii din sediul central, programul hibrid rămâne opțiunea optimă. Totodată, pot spune că pe parcursul anului 2022 am observat o dorință mai mare de a ne reîntâlni și de a interacționa unii cu ceilalți la birou.
Cu toate acestea, modul de lucru a avut un impact pozitiv la nivelul companiei și a imaginii noastre pe piață, demonstrând angajamentul nostru față de angajați și de bunăstarea acestora.
7. Cum resimt angajații dvs coerența companiei cu valorile și misiunile comunicate la angajare? Rămâne relevantă nevoia unei culturi organizaționale coerente în 2023?
Membrii echipei Kaufland percep coerența companiei noastre cu valorile și misiunile comunicate la angajare, deoarece punem un accent puternic pe transparență și comunicare deschisă încă de la început. Solicităm în mod regulat feedback din partea colegilor noștri și luăm în considerare părerile lor pentru a aduce continuu îmbunătățiri, adresându-ne cât mai bine nevoilor pe care aceștia le au.
O cultură organizațională coerentă este, de asemenea, esențială pentru a rămâne un angajator atractiv în 2023. Candidații caută din ce în ce mai mult companii care se aliniază cu valorile lor și care au o cultură de lucru pozitivă, bazată pe înțelegere și sprijin, lucru de care noi ținem cont în mod constant și pe care îl implementăm la nivelul organizației. Promovând și menținând o cultură coerentă, reușim să atragem și să păstrăm echipa eficientă, ceea ce aduce beneficii atât angajaților, cât și companiei în ansamblu. Astfel, înțelegem importanța menținerii unei culturi coerente, construită pe baza valorilor care ne definesc – performanță, dinamism și corectitudine – și vom continua să investim în inițiative care susțin acest obiectiv și anul acesta.
Cauți un job în retail alimentar?
Hai la un angajator de Top! Accesează pagina de companie Kaufland de pe Undelucram.ro și explorează beneficiile de care te-ai putea bucura într-o companie ce clădește zi de zi o relație sănătoasă cu angajații!
Read all the articles about
Labour market Undelucram interviews Career planning About the crafts Find your job Workforce planning Employer branding Job opportunitiesShare
What I read is worth it:
Comments
0 comments
Access your account and add your comment
Labour market
Subscribe to the Newsletter
Read articles of interest from Undelucram.ro contributors