Share
Philip Morris România: O companie de Top care investește constant în oameni.
Continuăm seria articolelor prin care punem în lumină angajatorii din România ce clădesc zi de zi o relație solidă cu angajații lor. Astăzi discutăm cu Luminița Florea Director People & Culture la Philip Morris Romania.
Trebuie să menționăm faptul că eforturile echipei ei, precum și ale întregii organizații au clasat compania pe locul 1 în categoria Producție Bunuri de Larg Consum și pe poziția a 6-a în Topul Angajatorilor Undelucram.ro 2023.
Vă invităm să aflați de la Luminița câteva bune practici din strategia de HR a companiei, prin care reușește să atragă și să rețină angajații talentați.
1. Povestește-ne despre background-ul tău profesional. Ce formare ai, în ce domenii ai lucrat până în prezent, ce pasiuni te-au ghidat în carieră?
Am o experiență de aproape 19 ani în resurse umane, în diverse roluri și în domenii foarte variate, de la telecom, la petrol și gaze sau industria farmaceutică. În 2012 m-am alăturat Philip Morris România, iar din 2017 am preluat funcția de Director People & Culture pentru ambii afiliați, fabrica din Otopeni și entitatea comercială. Sunt responsabilă, împreună cu echipa mea, de definirea și implementarea strategiei de resurse umane, iar cei 12 ani petrecuți în Philip Morris România, au fost o călătorie de care m-am bucurat în fiecare moment, atât la nivel profesional cât și personal.
2. Cum ai descrie parcursul tău până astăzi?
M-am alăturat companiei la început de primăvară acum 12 ani, cu multă curiozitate și dorința de a învăța ceva nou. Am fost alături de companie încă de când Philip Morris International a început transformarea de business. Ce s-a schimbat? Ne transformăm din temelii dintr-o companie lider global în industria tutunului într-o companie care dezvoltă produse fără fum, fundamentate ştiinţific, cum este IQOS.
În cei 12 ani, am deținut 4 roluri diferite în cadrul companiei, iar în 2018 am fost promovată în echipa de management locală ca Director People & Culture. O călătorie frumoasă, plină de provocări, care m-a ajutat să evoluez în permanență și să devin o persoană și un profesionist mai bun decât am fost ieri.
3. Ce te atrage cel mai mult la cultura organizațională a companiei pe care o reprezinți?
Cel mai mult apreciez că reușim împreună să îi punem pe colegii mei în prim-plan. Obiectivul nostru este asigurarea unei culturi organizaționale care au la bază incluziunea, corectitudinea și respectul. Suntem o companie inclusivă, iar faptul că lucrăm cu echipe diverse ne ajută să învățăm zi de zi. Când lucrezi cu oameni, nu te poți rezuma doar la obiective generale – oamenii sunt emoții, sunt nevoi, sunt energie și toate acestea sunt lucruri care nu pot fi ignorate. Indiferent cât de greu este, în final oamenii sunt cei care beneficiază de pe urma deciziilor pe care le luăm în echipa de management.
4. Cât de importantă este valoarea diversității și cum se reflectă ea în climatul organizației?
În 2023, pentru al nouălea an consecutiv, Philip Morris România a primit certificarea Top Employer (Angajator de Top), o dovadă clară a preocupării continue a echipei de management de a oferi angajaților un mediu de lucru excelent în cadrul companiei. Este și o certitudine că rolul fiecăruia este foarte clar definit, că oamenii sunt tratați cu respect și le sunt recunoscute meritele, calitățile și implicarea.
În opinia mea, diversitatea și incluziunea reprezintă catalizatorul oricărei organizații sănătoase. Pentru a normaliza acest dialog incluziv, am devenit și semnatari ai Cartei Diversității din România pe tema incluziunii.
Strategia noastră de Diversitate, Echitate și Incluziune s-a bazat, în ultimii trei ani, pe o campanie recurentă de conștientizare a diversității din cadrul companiei noastre și aprecierii unicității fiecăruia dintre noi. Întrucât populația noastră este una diversă, atât din perspectivă de gen, vârstă, identitate culturală și mediu, dar și din perspectiva modului de gândire și desfășurare a activității, prin existența diviziei comerciale și de producție, mesajul-cheie pe care ne-am concentrate eforturile a fost: Unicitate în Diversitate.
5. Dacă, prin magie, ai putea schimba orice în organizație, ce ai alege să schimbi și de ce?
Dacă aș avea o baghetă magică, aș face astfel încât ziua să aibă 48 de ore. De ce? Anul care s-a încheiat a fost unul foarte intens, am sărbătorit 30 de ani de existență Philip Morris International în România, am avut foarte multe inițiative, proiecte sau lansări de produse. Colegii mei au fost minunați, au lucrat cu entuziasm, creativitate și dedicare, iar rezultatele au fost pe măsură. Aș vrea pentru ei, pentru noi toți, mai mult timp pentru a ne încărca bateriile.
6. Amprenta ta profesională. Contribuția ta în companie. How you do it.
În opinia ta, cum contribuie un specialist în HR la un employee experience care să rețină talentele în companie?
Strategia noastră de resurse umane urmărește ca mediul în care lucrăm să fie unul sănătos, în care colegii să simtă că se pot dezvolta personal şi profesional. Generațiile se schimbă, oamenii sunt diferiți, experiențele relevante pentru fiecare dintre ei sunt diferite, și este esențial să-i ascultăm și să ne adaptăm permanent la nevoile lor. De aceea punem la dispoziția colegilor o serie de traininguri și beneficii extra-salariale, pe care le diversificăm permanent, în funcţie de divizie.
Spre exemplu, ce funcţionează cel mai bine în zona comercială sunt beneficiile „extra”, oportunităţile de învăţare, licenţele pe Udemy, licenţele pentru diverse platforme de învăţare plătite de către companie.
În rândul angajaţilor din fabrică sunt apreciate beneficiile tradiţionale, respectiv prima de vacanţă, masa asigurată în cantină, precum şi toată gama de beneficii sociale: alocaţii de şcoală, de grădiniţă sau ajutoare sociale.
7. Din ce în ce mai mulți candidați aleg beneficii ce țin de wellbeing. Care au fost inițiativele companiei în 2023 pentru dezvoltarea personală a angajaților?
Starea de bine se referă la toate acele aspecte care îi ajută pe angajați să se simtă bine la locul de muncă. Nevoile colegilor noștri sunt permanent monitorizate și aliniate cu insight-urile pe care le primim din sondajele interne sau din feedback-ul lor direct.
Anul acesta am organizat workshopuri cu experți din domenii diverse, de la diete echilibrate, la consultanți în planificare strategică sau futurology. În plus, colegii au putut să beneficieze și de sesiuni gratuite de masaj în timpul programului de lucru.
În compania noastră au loc, în ambele sedii, acțiuni care să contribuie la o stare de spirit cât mai bună și la o atmosferă de colaborare și armonie. Ca să vă faceți o idee, avem activități de voluntariat, la care colegii sunt încurajați să participe alături de familiile lor, competiții sportive de tipul Color Run, corporate games, programe de HR care își propun să susțină echilibrul dintre viața profesională și familială. Acest efort susținut pe zona de wellbeing a fost recunoscut și în cadrul primei competiții autohtone unde am fost nominalizați în Top 5 WellBeing Employers ai anului 2023.
8. Ce planuri de viitor are compania? Cum intenționați să atrageți talentele din piață în următorii ani?
Diversificarea modului în care ajungem la candidații relevanți este una dintre provocările viitorului, mai ales pentru pozițiile tehnice specializate sau pozițiile de management. Nu este mereu ușor să găsim oameni cu o pregătire tehnică specifică, iar zona de producţie este extrem de importantă pentru compania noastră.
În zona comercială, profilurile sunt diverse, iar aici contează foarte mult atât experienţa anterioară, cât și motivaţia pe care o au oamenii respectivi pentru a se dezvolta în viitor. Gândim atragerea de talente pe termen mediu și lung, pentru că ne dorim ca noii colegi care se alătură astăzi companiei să fie liderii din viitor.
9. Cum sărbătoriți momentele de succes în echipa voastră?
Muncim împreună ca o echipă și sărbătorim împreună, tot ca o echipă! Fie că vorbim despre team building-uri, activități de voluntariat sau competiții sportive, toate sunt momente în care ne bucurăm împreună. Am colegi ambițioși, cărora le place să fie competitivi, iar diplomele și premiile obținute de aceștia o dovedesc. Succesul este al nostru, al tuturor, strălucim împreună!
10. Cum procedați când unul dintre colegi întâmpină o dilemă sau provocare în activitatea unei zile de lucru?
Este OK să întrebi dacă nu știi, este în regulă să ai dileme sau întrebări fără răspuns. Este un alt motiv pentru care încurajăm un mod de lucru colaborativ, bazat pe respect și susținere, iar la PMI ceilalți colegi chiar te vor ajuta. În orice caz, zilele noastre de lucru nu sunt niciodată la fel, de multe ori suntem deschizători de drumuri și este firesc să ne confruntăm cu situații noi. În momente de acest fel lucrăm împreună pentru găsirea celor mai bune soluții și cerem ajutor colegilor care au expertiză în domeniile respective.
11. Numește 3 ingrediente care te fac mândră că ești parte din această echipă.
Dacă trebuie să mă opresc doar la trei lucruri aș spune atunci că sunt mândră de diversitatea, creativitatea și dedicarea colegilor mei. Avem personalități dinamice în organizație, pregătite să se dedice misiunii ambițioase de a construi un viitor fără fum.
12. Consideri că salariul a rămas factorul principal al alegerii unui job?
Sigur, atât beneficiile salariale cât și cele extrasalariale sunt importante pentru cei care caută un loc de muncă. La nivel de industrie, salariile noastre sunt unele dintre cele mai competitive. Avem, de asemenea, o serie de beneficii extrasalariale în companie, pe care le diversificăm în mod permanent, pentru a răspunde diverselor nevoi pe care angajații le au.
Cu toate acestea, în ultimii ani a avut loc o schimbare care vizează factorii determinanți în alegerea unui job, astfel că oamenii care vin în cadrul organizației noastre sunt interesați de mediul de lucru flexibil, viziunea și misiunea companiei și un loc de muncă ce oferă oportunitatea de a avea un impact real asupra comunității în care ne desfășurăm activitatea.
13. Tot mai mulți angajați din piața forței de muncă își pun problema sensului muncii lor. Cum le asigurați acea nevoie de „meaning” oamenilor din organizație?
În mod permanent „ascultăm” vocea colegilor noștri, iar sondajele periodice ne ajută să înțelegem gradul de satisfacție și nivelul lor de „engagement”. Când construiești un viitor fără fum, știi din start că nu va fi o misiune ușoară. Când vine vorba despre colegii mei, cred că mai presus de beneficii, oamenii vor să fie în primul rând auziți, susținuți și să simtă că fac parte dintr-o mare familie. Această „bucurie a apartenenței” se regăsește în factorii care motivează generații diferite și întotdeauna echipele motivate aduc rezultate pe măsură.
14. Cum este promovată transparența în compania voastră?
Suntem transparenți în toate procesele noastre iar acest lucru este încurajat în fiecare zi. Susținem un mod de lucru „cu ușile deschise”, unde oamenii își pot exprima oricând curiozitățile, propunerile sau temerile. Un exemplu sunt webcast-urile în care echipa de management răspunde la cele mai diverse întrebări primite de la colegi într-o conversație directă.
15. Cât de important este mentoratul pentru un tânăr absolvent, proaspăt intrat în piața muncii?
În orice moment al carierei, mentoratul joacă un rol extrem de important. Pentru cei la început de drum este și mai relevant: poate să le ofere numeroase perspective, să încurajeze comunicarea, să dezvolte networking-ul profesional și să te ajute să îți găsești mai ușor drumul.
Mentoratul este un instrument esențial, cu atât mai mult cu cât colegi din mai multe generații trebuie să lucreze eficient împreună. Mentoratul nu este doar o inițiativă locală, colegii care participă la aceste sesiuni de dezvoltare profesională sunt din toate colțurile globului. Este fascinantă relația dintre mentor și beneficiarul activității și ce rezultate uimitoare pot aduce acest tip de conversații.
16. Compania voastră are vreun program de internship în acest sens?
Da, oferim programe de internship pentru ca suntem permanent în căutarea viitoarelor talente. Avem programe diferențiate pentru fabrica din Otopeni: Open2Learn – Manufacturing Trainee Internship și pentru sediul central: PMI Summer Internship Program.
17. Ce primează pentru echipa voastră în recrutarea unui candidat? Ce atribute apreciați cel mai mult la un nou-venit?
Colegii pe care îi căutăm trebuie să aibă aptitudinile necesare, să se și integreze bine în echipă și să fie deschiși la nou. Ne dorim să aducem un suflu nou și expertiză diversă în companie. Așa cum am mai spus-o, căutăm personalități dinamice, gata pentru a învăța lucruri noi și pregătite să se dedice misiunii ambițioase de a construi un viitor fără fum.
18. Pe final, ce le recomanzi candidaților care se gândesc să aplice la compania voastră?
Intrați pe pagina web a companiei. Acolo veți găsi informații importante care vă vor ajuta să înțelegeți mai bine industria noastră și filosofia pe care ne bazăm acțiunile. Astfel veți putea decide cu mai mare ușurință dacă doriți să faceți parte dintr-o echipă dinamică, diversă și creativă, care este mai mereu pregătită pentru schimbare.
Odată ce v-ați alăturat companiei, alocați-vă timp pentru propria dezvoltare și învățați permanent. Bucurați-vă de călătorie și veți continua, fără îndoială, să creșteți profesional.
Ești în căutarea unui job?
Vino la Philip Morris Romania! Accesează pagina de angajator de pe Undelucram.ro și explorează beneficiile celui mai îndrăgit angajator din industria „Producție bunuri de larg consum”!
Read all the articles about
Job opportunities Undelucram interviews About the crafts Find your job Employer brandingShare
What I read is worth it:
Comments
0 comments
Access your account and add your comment
Job opportunities
Subscribe to the Newsletter
Read articles of interest from Undelucram.ro contributors