Probleme în procesul de recrutare în contextul Coronavirusului

30.04.2020
2 min
Probleme în procesul de recrutare în contextul Coronavirusului

Share

Procesul de recrutare este dificil, dar în contextul Coronavirusului, acesta se complică și mai mult. Recrutorii au tot mai multe bătăi de cap, de la scăderea bugetelor și până la probleme tehnice. 

În acest articol îți vom prezenta principalele probleme pe care le au recrutorii în procesul de recrutare în această perioadă. 

 

   1. Mai multe disponibilizări decât angajări

Din păcate, tot mai mulți angajați intră în șomaj tehnic sau sunt chiar disponibilizați. De asemenea, multe departamente nu mai lucrează. Dacă nu există poziții de ocupat, mulți recrutori rămân fără job

Această problemă are și o parte bună. Mai mulți oameni disponibilizați înseamnă mai mulți candidați. Dacă lucrezi la o companie care recrutează în această perioadă, este mai ușor să găsești candidați. 

 

   2. Lucratul de acasă

În această perioadă, angajații care își pot desfășura activitatea de acasă, vor lucra remote. Printre acești angajați se numără și cei din zona de recrutare. Companiile care recrutează o fac în mediul online, oferind joburi remote

Acest lucru poate fi problematic atunci când nu ai tehnologia necesară. Interviurile video cu întreruperi, interviurile telefonice în care nu te înțelegi cu un candidat, sau alte probleme tehnice îți pot perturba jobul

Procesul de recrutare poate fi simplificat cu ajutorul tehnologiei, însă nu multe companii din România au automatizat anumite procese. De asemenea, poate fi mai dificil să îți dai seama dacă un candidat este potrivit doar cu ajutorul interviului telefonic. 

Această situație poate fi rezolvată punctual, atunci când intervine o problemă tehnică. Ascultă-ți candidații cu atenție și repetă întrebările atunci când îți spun că nu auzit sau nu au înțeles. Amenajează-ți o zonă în care să nu fii deranjat pentru a susține interviurile telefonice. 

De asemenea, propune-i managerului să automatizați diferite procese precum validarea informațiilor transmise de candidați. Există programe speciale, unde candidatul își poate trece informațiile, copii după diplome, etc. Astfel, reușești să economisești acel timp. 

 

   3. Trebuie să recrutezi un volum mare de candidați

Din fericire, există câteva domenii în care se caută tot mai mulți candidați. Pentru tine ca recrutor, poate fi destul de dificil să recrutezi un volum mare de candidați, într-un timp destul de scurt. 

Îți recomandăm să utilizezi o platformă de recrutare online, precum Undelucram.ro. Aici poți să postezi gratuit joburile remote și ai 20% discount pentru anunțurile de joburi care nu sunt remote. 

Cu ajutorul unei platforme de joburi, îți va fi mai ușor să ajungi la candidații de care ai nevoie

 

   4. Scăderile de buget

Este mai greu să recrutezi atunci când nu poți oferi aceleași salarii atractive și pachete complexe de beneficii. În ciuda acestui lucru, poți să le oferi angajaților un mediu plăcut de lucru, oportunități de dezvoltare, feedback constant și multe alte lucruri care nu costă nimic, dar fac toată diferența. 

Candidații vor să știe ce le poate oferi o companie în afară de salariu fix și bonusuri. De aceea, noi îți recomandăm să postezi constant noutăți pe profilul tău de pe Undelucram.ro. Un pic de employer branding poate face o diferență foarte mare! 

Acestea sunt câteva dintre probleme pe care le întâmpină recrutorii în procesul de recrutare, în special în contextul Coronavirusului. Sperăm ca soluțiile noastre să îți fie de ajutor dacă și tu întâmpini aceste situații. 

Tu ce probleme ai întâmpinat în procesul de recrutare?  

What I read is worth it:

Are you HR? Find out how to recruit effectively!

Join the club of employers with high retention rates and low recruitment costs.

I want to know

Want to make your work easier?

We guide you on how to manage your Employer Brand efficiently in the community.

Find out more

Comments

0 comments

Subscribe to the Newsletter

Read articles of interest from Undelucram.ro contributors