Promovare LinkedIn: ce reclame poți face pentru a promova job-uri

11.11.2020
6 min
Promovare LinkedIn: ce reclame poți face pentru a promova job-uri

Share

Una dintre cele mai frecvente platforme de social media pe care companiile o aleg pentru promovare este LinkedIn. LinkedIn este locul ideal pentru a te conecta cu candidații potriviți. Poți face publicitate rolurilor deschise sau le poți distribui în rețeaua ta de conexiuni.

Astăzi, cei care caută un loc de muncă se bazează din ce în ce mai mult doar pe rețelele sociale pentru a căuta și a aplica pentru joburi disponibile. LinkedIn este una dintre cele mai eficiente platforme pentru recrutare, iar specialiștii din HR care vor să facă performanță au nevoie să o înțeleagă foarte bine. 

 

Dacă lucrezi în domeniul HR și vrei să recrutezi mai ușor, din acest articol vei afla:

  - 6 modalități de promovare pe LinkedIn a job-urilor

  - Cum setezi o campanie simplă de promovare pe LinkedIn 

  - Ce buget îți trebuie ca să promovezi pe LinkedIn o poziție deschisă

 

Ce este LinkedIn?

LinkedIn este un site de socializare care a fost conceput pentru ca profesioniștii să se poată reuni, pentru a-și dezvolta cariera și a se conecta. Dacă ești în căutare de candidați potriviți pentru compania ta, un cont LinkedIn este o modalitate excelentă de a recruta talente și profesioniști de top. 

Care sunt avantajele utilizării unui cont LinkedIn?

Un avantaj al utilizării LinkedIn este că te poți conecta cu alți profesioniști care doresc să își înceapă sau să își dezvolte cariera. 

Dacă lucrezi în recrutare și ai ca target să angajezi talente sau profesioniști pe nișe foarte specifice, LinkedIn are un motor de căutare care te ajută să ajungi exact la candidații pe care îi cauți

Pe LinkedIn poți afla când un candidat este în căutarea unei oportunități de carieră, ce alte job-uri a mai avut, ce oameni îl recomandă, dar mai ales îi poți scrie un mesaj personal pentru a stabili o relație cu el. 

Majoritatea companiilor nu folosesc LinkedIn la adevăratul potențialul și irosesc timp și resurse pe platforme care livrează volum, dar nu calitate. 

Dacă vrei să faci față competiției, trebuie să știi că LinkedIn este una dintre rețelele sociale pe care orice companie ar trebuie să le folosească

 

6 modalități de promovare pe LinkedIn a job-urilor

 

1. Anunțuri de joburi disponibile

Joburile postate pe LinkedIn sunt poziționate în așa fel încât candidații pasivi să se poată conecta cu recrutorii. În loc să cauți candidați pe cont propriu, așteptând apariția aplicațiilor active pentru locurile de muncă disponibile, postările de joburi de pe LinkedIn sunt direcționate automat către cei mai relevanți candidați, utilizând algoritmii de recomandare și datele de profil urcate pe LinkedIn, indiferent dacă ei caută oportunități noi în mod activ sau nu. 

 

2. Joburi sponsorizate sau promovate

Sponsorizarea sau promovarea unui loc de muncă disponibil te va ajuta să îl faci mai vizibil în fața candidaților pe care vrei să îi recrutezi. Anunțul respectiv va ajunge la publicul potrivit prin plasarea în topul listei de joburi disponibile pe platformă, chiar în fața companiilor direct competitoare. Joburile promovate primesc cu 30-50% mai mulți candidați decât postările simple. 

Pentru a putea profita de joburile sponsorizate, este important să îți poți monitoriza bugetul de promovare în timp real. Pentru asta e nevoie, de obicei, de un specialist în reclame pe LinkedIn. Evaluează când și cât de des ai nevoie de mai multă vizibilitate pe un anumit job, apoi modifică-ți bugetul de promovare în consecință. 

 

3. Anunțuri pe grupuri LinkedIn

Un alt avantaj al unui cont pe LinkedIn este faptul că există grupuri relevante și active, împărțite pe domenii de lucru, industrii sau joburi. În cazul în care există un grup LinkedIn relevant, ai putea încerca să îți promovezi joburile disponibile pentru membrii grupului.

Există două modalități prin care poți face reclamă anunțurilor tale de job pentru membrii grupului:

 

  - Împărtășești cu ei detaliile despre jobul respectiv, dacă vrei să fii specific;

  - Pornești o discuție cu membrii grupului despre joburile disponibile la momentul respectiv, la modul general

 

Atenție: înainte de a publica job-uri pe un grup, verifică mai întâi regulile grupului, pentru a vedea dacă sunt permise anunțurile despre locuri de muncă

 

4. Postări de pe pagina companiei

Companiile pot promova joburile disponibile, prin actualizările și postările pe care le pot împărtăși cu urmăritorii lor, de pe pagina principală de LinkedIn. Însă, deși poate fi o metodă eficientă de a câștiga vizibilitatea dorită pentru anunțul respectiv, trebuie să acționezi cu grijă. Obiectivul principal al paginii companiei tale pe LinkedIn este de a oferi conținut valoros urmăritorilor și de a dezvolta relații cu ei. 

 

Ca recomandare, publică job-uri în raport 80-20. Adică, 80% postări despre industrie, activitatea firmei, informații relevante pentru cei care te urmăresc și 20% job-uri disponibile. 

Ține cont că nu e suficient doar să distribui linkul cu anunțul de job, ci va fi nevoie să folosești imaginile potrivite, alături de textul potrivit, pentru a face postarea să iasă în evidență.

 

5. Anunțuri distribuite de angajații tăi

În medie, rețelele pe care le dezvoltă angajații pe LinkedIn sunt de 10 ori mai mari decât numărul de urmăritori de pe pagina unei companii. În plus, întrucât cu toții avem tendința de a ne conecta cu alți oameni din propriile noastre domenii, este probabil ca rețelele angajaților tăi să aibă mult mai multe conexiuni decât pagina companieii.

 

6. Postări sponsorizate 

Acest tip de anunțuri funcționează cel mai bine dacă cineva cu „autoritate” creează o postare detaliată despre jobul respectiv, cum ar fi șeful de departament relevant sau chiar CEO-ul companiei. 

Ei pot detalia rolul disponibil cu cuvintele lor, făcând anunțul mult mai personal. La finalul postării, pot include și un link către jobul disponibil, pentru detalii suplimentare. Pentru un impact și mai puternic, poate fi adăugat un videoclip în postare - nu trebuie să fie ceva complicat, poate fi un clip scurt în care persoana care postează vorbește despre importanța rolului respectiv. 

 

Desigur, nu ar trebui să uităm importanța brandului de angajator pentru a atrage mai multă atenție asupra anunțurilor tale pentru joburi disponibile în mod organic.

 

Cum publici un job pe LinkedIn și cum îl promovezi

Spre deosebire de alte situri de căutare a locurilor de muncă, LinkedIn filtrează automat candidații necalificați. În loc ca postările de joburi disponibile să fie vizibile pentru oricine, acestea sunt potrivite automat membrilor cu experiență relevantă. 

LinkedIn Jobs oferă angajatorilor acces la analize și date în timp real, precum și la profilurile și conexiunile candidaților.

 

Pentru a posta un loc de muncă pe LinkedIn trebuie să faci următorii pași:

 

  1. Dai click pe pictograma „Jobs” din partea de sus a paginii de start LinkedIn.

  2. Click pe butonul „Postează un job

  3. Pe pagina „Detalii despre job”, va trebui să completezi următoarele câmpuri:

  - Descriere: introdu o descriere a jobului disponibil (obligatoriu) în caseta de text.

  - Adaugă abilități: specifică calificările necesare pentru job 

  4. Click pe butonul de „Continuă”.

  5. Pe pagina Opțiuni Candidat, complează următoarele câmpuri:

  - Cum ai dori să primești vești de la candidați?: Selectează modul în care vei fi informat cu privire la cei care aplică la jobul tău.

  - Adaugă întrebările de screening: Ideal este să adaugi cel puțin 3 întrebări de screening pentru a te ajuta să identifici cu ușurință candidații de top care îndeplinesc calificările solicitate în anunț.

  6. Click pe butonul „Promovare job” pentru a adauga detaliile necesare plății pentru sponsorizarea jobului postat.

  7. Ultimul pas este simplu! Click pe „Postează job” și gata!

 

Ce buget îți trebuie ca să promovezi pe LinkedIn o poziție deschisă

Bugetul zilnic pentru anunțurile LinkedIn este suma maximă pe care ești dispus să o cheltui într-o anumită zi pentru campania respectivă, bugetul minim fiind de 10 dolari pe zi. Însă, bugetul tău zilnic real ar putea fi cu până la 20% mai mari.

Trebuie să ții cont că poate fi o perioadă scurtă de timp după ce bugetul este atins când anunțurile continuă să fie afișate. Vei fi taxat pentru clickurile sau afișările care sunt livrate în acest timp cu până la 20% peste bugetul zilnic setat. 

Când setezi reclame pe LinkedIn, trebuie să alegi fie o ofertă automată, fie o ofertă cu cost maxim. Potrivit LinkedIn, licitarea automată utilizează machine learning pentru a obține cea mai bună performanță pentru bugetul tău, în timp ce licitarea cu cost maxim îți asigură un control mai bun al costurilor.

Dacă alegi o ofertă cu cost maxim, LinkedIn îți va arăta o ofertă recomandată, precum și o serie de prețuri pe care alți utilizatori LinkedIn le licitează. Acestea se bazează pe utilizatorii care sunt interesați de un public similar.

 

Dacă ai nevoie de ajutor ca să recrutezi eficient și să ajungi la candidații potriviți, contactează un specialist Undelucram.ro.

 

Concluzie

Promovarea pe LinkedIn nu trebuie să fie un proces dificil. Urmează sfaturile noastre pentru ca anunțurile tale să devină mai interesante și mai atractive pentru candidații potriviți. LinkedIn este o platformă excelentă și, dacă înveți să o folosești eficient, te poate ajuta să găsești persoanele pe care dorești să le angajezi.

Read all the articles about

Employee experience Employer branding

What I read is worth it:

Are you HR? Find out how to recruit effectively!

Join the club of employers with high retention rates and low recruitment costs.

I want to know

Want to make your work easier?

We guide you on how to manage your Employer Brand efficiently in the community.

Find out more

Comments

0 comments

Subscribe to the Newsletter

Read articles of interest from Undelucram.ro contributors