Share
Provident România: O cultură organizațională bazată pe empatie și loialitate
Astăzi continuăm seria de articole care pun în prim plan companiile din România ce cultivă relații sănătoase cu angajații lor, atât printr-o cultură organizațională bazată pe empatie, cât și prin beneficii atractive.
Provident România, una dintre cele mai cunoscute Instituții Financiare Nebancare (IFN) din țară, este compania în care, în ultimii 18 ani, liderii au crescut profesional odată cu organizația. Iar la rândul lor, aceștia au format manageri și echipe de succes.
Eduard Gongonie, Director de Marketing, ilustrează perfect această evoluție, arătând cum inițiativele din marketing se interconectează cu programele de resurse umane, creând o cultură organizațională bazată pe loialitate, mândrie și apartenență. Împreună cu Eduard, astăzi explorăm colaborarea dintre marketing și HR și modul în care acesta influențează cultura Provident pentru succesul oamenilor și al brandului deopotrivă.
1. Povestește-ne despre parcursul tău profesional în Provident și despre lucrurile care te fac mândru că ai o carieră aici.
Am ajuns în Provident acum 7 ani și, paradoxal, mă consider unul dintre cei „noi” în echipa de leadership. Mulți dintre colegii mei din board sunt aici de peste 10 ani, iar asta spune enorm despre cultura noastră. Este rar să găsești o companie în care oamenii rămân și cresc împreună atât de mult timp, cel puțin pentru mine, un om cu 23 de ani de marketing intens în slujba unor branduri foarte cunoscute din piața bunurilor de larg consum (FMCG). Dar Provident m-a surprins prin modul în care a creat un spațiu în care oamenii se simt respectați, ascultați și încurajați să se dezvolte.
Ceea ce mă face mândru este modul în care am reușit să aducem brandul Provident mai aproape de oameni, să spunem poveștile clienților noștri așa cum le trăiesc ei, iar asta a schimbat mult și modul în care ne privim și noi, intern, ca echipă. Între colegii noștri și clienți s-a creat o relație autentică, bazată pe încredere și respect reciproc, pentru că orice inițiativă gândim, o facem având în minte pe Doamna Maria, portretul clientului Provident. Iar programul nostru, „Gândește ca un client”, duce pe fiecare dintre colegii noștri aproape de clienți, prin vizite și evenimentele dedicate acestora.
În timp, am introdus noi produse și canale de comunicare și, la fel de important, am păstrat standardele profesionale ridicate. Munca noastră a fost recunoscută nu doar în România, dar și la nivelul grupul din care facem parte, iar acest lucru mă face extrem de mândru. Să vezi cum practica din România și cum programe precum „Gândește ca un client” ajung sa fie adoptate de alte țări din grupul IPF este o realizare remarcabilă.
2. Cum ai defini cultura din Provident? Cum contribui tu ca lider la climatul organizației?
În Provident, cultura noastră este profund axată pe încredere și performanță – dar o performanță umană, dacă pot spune așa. Nu e vorba doar de cifre și rezultate, ci de cum ne sprijinim unii pe ceilalți pentru a ajunge acolo. Tot ceea ce facem este centrat pe impactul pe care îl avem asupra oamenilor – fie că sunt colegii noștri, fie clienții. Să reușim să gestionăm mii de clienți zilnic nu este o sarcină ușoară și, pentru asta, avem nevoie de echipe unite, care se încred în aceeași misiune, aceea de a face o diferență în bine în viețile clienților noștri.
Ca lider, cred cu tărie că trebuie să fiu aproape de echipă. De aceea, îmi fac un obicei din a fi prezent aproape zilnic la birou, să fiu acolo pentru ei, să ascult, să înțeleg cum se simt și cum îi pot sprijini.
Îmi place să am discuții unu-la-unu cu colegii mei. Și cred cu tărie că fiecare persoană este un talent unic, și este o bucurie să îi ajut să își descopere drumul în cadrul companiei, să își valorifice calitățile.
Un lucru care îmi place în mod special este că avem multe inițiative de învățare, pentru că eu cred că doar prin dezvoltare continuă putem crește cu adevărat. Țin foarte mult la evenimentul nostru anual de învățare pe care îl organizez pentru echipa mea, fie că e o învățare prin joacă, fie că vorbim de o învățare experiențială sau de o învățare prin redescoperire personală și consolidare a dinamicii echipei.
Iar dacă ar fi să mă opresc în mod particular la unul din evenimentele de învățare, aș menționa exercițiul de măsurare a nivelului de siguranță psihologică din echipa mea. Cultural vorbind, în Provident credem în dialogul constructiv, în dinamica pozitivă a grupului și în validarea greșelii ca mod de a învăța, adică exact elementele care definesc o cultură a siguranței psihologice. Așa că, anul trecut, am parcurs acest exercițiu de identificare a nivelului de sigurantă psihologică din echipa mea, de unde fiecare a ieșit cu o misiune foarte importantă, de a comunica deschis idei și de a încuraja conversații deschise sau de a-și asuma riscuri fără teama de a greși.
Și dacă tot am zis de greșeli și de abordarea pe care o încercăm în ultima vreme în raport cu greșelile și eșecul, aș mai pomeni și despre F**k Up Party. Ce înseamnă asta? Este o petrecere, altfel. În fiecare trimestru organizăm o întâlnire informală în care povestim sincer despre idei pe care am încercat să le transformăm în realitate, dar nu am reușit, altfel spus, povestim despre eșecuri, dar mai ales despre ce am învățat din ele. Este un exercițiu bun pentru noi toți deoarece vedem cu alți ochi greșelile, învățăm din ele, învățăm să ne arătăm și vulnerabili și reușim să apreciem călătoria, mai degrabă decât destinația.
Așadar, cultura din Provident este suma comportamentelor și a obiceiurilor fiecăruia dintre noi, care conduc spre rezultate, iar calitatea și comportamentul liderului cu siguranța se replică și în comportamentele echipelor.
3. Cum își cresc managerii din Provident oamenii? Ce eforturi faci tu ca lider pentru dezvoltarea echipei tale?
Nu am fost niciodată adeptul ideii că „am nevoie de un om bun acum” și să merg să îl recrutez din exterior. Oamenii buni se cresc, se formează în cultura companiei. E nevoie de timp și de implicare de ambele parti. Dar rezultatele sunt întotdeauna superioare recrutării externe urgențe.
Avem în organizație colegi care au împlinit mai bine de 10 -15 ani sau chiar 18 ani. Au crescut odată cu compania și sunt pentru noi exemple de succes. Faptul că ai decis să rămâi peste 15 ani în aceeași companie arată că ai reușit să faci lucruri extraordinare și să fii provocat înspre dezvoltare.
Îmi place că investim mult în dezvoltare indiferent de experiență. Am creat un program special pentru colegii noștri juniori, din Call Center, prin care le oferim șansa să vadă cum e viața în alte departamente, precum HR, IT, Marketing, Corporate Affairs. Avem First Time Manager, unde am reușit să creștem lideri noi care au contribuit enorm la confirmarea unor talente pentru roluri cheie în organizație. Pe aceeași linie, avem programe de mentoring și pentru cei mai tineri, cu potențial clar identificat de dezvoltare managerială. Pot spune că foarte mult timp îl petrec în sesiuni de mentoring cu cei tineri din organizație fiindcă îmi doresc să dau mai departe din informațiile pe care le-am acumulat de-a lungul timpului.
Pe lângă toate programele menționate, am introdus sesiuni de comunicare și asertivitate personală bazate pe tehnici de teatru, care au fost primite foarte bine. Colegii au apreciat factorul inovator de învățare și au putut să iasă din zona de confort, testând teritorii noi de abordare a unor situații vechi.
4. Mulți dintre liderii voștri seniori au crescut alături de Provident din roluri de juniori și încă sunt alături de voi. Care este viziunea ta legată de acest lucru, ce consideri că îi ține încă în Provident, pe unii dintre ei chiar de 18 ani în companie?
Așa cum am spus mai devreme, alegerea de a rămâne în aceeași companie timp de peste 10 ani este clar un indicator de succes. Provident este o scenă care oferă spațiu pentru idei și inovație. Nu ne temem să facem greșeli deoarece ele sunt oportunități de învățare.
De fiecare dată când deschidem un rol nou intern, mă gândesc la oamenii din echipă. Cum pot face diferit ceea ce fac astăzi. Și aici am avut cele mai mari reușite, Win-Win situations atât pentru angajați cât și pentru Provident…și câteodată chiar pentru Group acolo unde am dus expertiză și proiecte, unde ne-am pus amprenta „made în România”.
Am învățat de-a lungul timpului că oamenii se dedică întru totul atunci când sunt ascultați, apreciați, recompensați. Asta încercăm să facem și noi în Provident și se vede cu fiecare poveste de succes a colegilor noștri. Încă o dovadă că este o scena potrivită pentru oamenii noștri.
5. Cum vă ascultați oamenii și cum îi ajutați să devină ambasadorii voștri de brand?
Credem foarte mult în disponibilitate și proximitate ca elemente esențiale pentru un lider. Ele se traduc în vizibilitate. Iar vizibilitatea creează încredere și siguranță. Directorul este chiar aici lângă noi, cu noi, pentru noi.
Locul meu atunci când vin la birou este lângă ceilalți colegi. Vremea birourilor individuale „în sticlă” a trecut.
Ne vedem formal de doar 2 ori pe săptămână alături de toată echipa. Vreau să știu mai întâi ce face fiecare, cum este, cum se simte. Și abia apoi fiecare are la dispoziție exact 2 min să vorbească despre job. Consider că este important să construim un mediu safe la birou, iar pentru asta ajută foarte mult să vorbim și să fim ascultați.
În cadrul departamentului de marketing, brandul este pe primul loc și din acest motiv ne dorim să fim și un exemplu de cum promovăm Provident atât pe canalele tradiționale, cât și pe rețele sociale.
6. Cum lucrează brandul comercial pentru întărirea brandului de angajator al unei companii? Cum se întâmplă în cazul Provident?
Printr-un brand comercial puternic, compania transmite un mesaj de stabilitate și profesionalism, ceea ce atrage și motivează candidații să-și dorească să facă parte din organizație. Coerența mesajelor este esențială pentru a menține alinierea valorilor și a culturii organizaționale.
Seria articolelor #UnPicDePoveste și-a propus să dezvăluie cine sunt oamenii din spatele rolurilor. Vorbim despre eforturile lor, despre contribuția lor remarcabilă și despre cum ei, prin munca lor, fac posibilă evoluția continuă a companiei. Aceste povești sunt cele care dau viață valorilor noastre și ne ajută să menținem consistența între brandul comercial și cel de angajator.
E important ca toate interacțiunile, fie că sunt cu clienți sau cu angajați, să reflecte aceleași principii și valori, consolidând percepția pozitivă despre companie.
Prin #UnPicDePoveste, am reușit să consolidăm nu doar percepția noastră ca brand în piață, ci și să întărim sentimentul de mândrie și apartenență al colegilor noștri. Această legătură dintre angajatori și angajați reflectă perfect valorile pe care le promovăm în fața clienților noștri – încredere, transparență și dedicare
În cazul Provident, există o strânsă aliniere între valorile promovate prin brandul comercial și cele susținute intern, în cadrul organizației. Departamentul de marketing susține această consistență, asigurând că atât campaniile de employer branding, cât și cele de digital marketing respectă același look & feel. Astfel, există o continuitate între imaginea companiei din punct de vedere comercial și cea percepută de angajați și candidați.
Cauți și tu un job la o companie de top din industria financiară nebancară?
Hai la Provident România! Intră pe pagina de cariere a companiei care investește constant în dezvoltarea angajaților și fă un pas către viitorul tău profesional.
Read all the articles about
Labour market Undelucram interviews Career planning About the crafts Find your job Employee experience Employer brandingShare
What I read is worth it:
Comments
0 comments
Access your account and add your comment
Labour market
Subscribe to the Newsletter
Read articles of interest from Undelucram.ro contributors