Share
Sinceritatea în recrutare: de ce (nu) ar trebui să te angajezi la noi
Sinceritate în recrutare
Disperaţi fiind după candidaţi pe o piaţă unde talentul este din ce în ce mai greu accesibil şi din ce în ce mai greu de impresionat de ofertele de recrutare, mulţi angajatori cad în păcatul supra-vânzării unui job şi al propriei companii dezvoltând un fel de retorică de tip teleshoping unde nu auzi decât despre cât de minunat şi fabulous este un produs, din nou şi din nou, aceleaşi mesaje repetate sub diverse forme dar mereu la superlativ. Cum sună această retorică?: Acum, doar acum ai şansa…., Cumpără acest produs extraordinar şi vei primi nu unul ci două accesorii… etc.
Cosmetizarea companiei
Sub presiunea lipsei de personal, unele companii sunt tentate tot mai mult de cosmetizarea companiei şi a jobului şi în timp, nu mai fac diferenţa prea bine şi trec de limită, ”uitând” să fie echilibrate şi realiste, adoptând retorica de tip teleshoping. Ori, ce trebuie să realizăm este că din contra, astăzi companiile trebuie să se comporte ca şi cum ar fi expuse într-o vitrină în care până la urmă totul se vede, totul este sub lupă.
Inside-out: totul este la vedere
Transparentizarea companiilor a fost un proces secundar adus de Social Media ce a introdus Facebook-ul în interiorul companiilor, camera de luat vederi, postările şi comentariile publice, review-urile şi opiniile actualilor şi foştilor angajaţi şi nu în ultimul rând, site-uri specializate precum Glassdoor sau Undelucram.ro care au devenit destinaţia iniţială a celor care vor să se angajeze într-o companie. Nu este deloc neobişnuit astăzi ca, înainte de a merge la un interviu sau înainte de a accepta măcar programarea la un interviu, un candidat interesat să se uite în primul rând pe aceste site-uri. De ce? Citiţi mai departe pe Academia de HR[...]
Article written by:
Share
What I read is worth it:
Comments
0 comments
Access your account and add your comment
Balance
Subscribe to the Newsletter
Read articles of interest from Undelucram.ro contributors