Share
Sindromul "super-competent la job, IGNORAT de sefi"
Stii ce iti lipseste atunci cand ai toate competentele profesionale, dar nu si aprecierea celor din jurul tau? Raspunsul este cat se poate de simplu: IMAGINEA. Adica nu stii sa te vinzi.
Pentru a avea succes in cariera, NU este suficient sa fii capabil. Conteaza mult si ca acest mesaj privind capacitatea ta sa ajunga la altii, iar aici joaca un rol important felul cum te prezinti, se arata intr-un articol din HiPo.ro.
"Nu de putine ori mi s-a intamplat sa stau de vorba cu o persoana care era foarte buna in ceea ce face, dar managerul sau direct habar n-avea de asta, desi ii era manager de cativa ani. Managerul era foarte ocupat, superviza o echipa mare, discutiile lor erau rare si de suprafata, astfel incat nu isi dadea seama cat de important era rolul acestui angajat in echipa. Cand aparea posibilitatea unei promovari, o alta persoana din departament o primea, mai slab pregatita, pentru ca managerul sau era macar constient de ce poate aceasta persoana. In mintea sa, acea persoana era cea mai buna alegere", explica Eduard Ezeanu, Coach pentru Art of Confidence.
Potrivit acestuia, competenta profesionala nu este nici de departe singurul factor care face diferenta in lume de azi. "Traim intr-o lume in care oamenii au interactiuni diverse si complexe la locul de munca, in care exista proceduri si birocratie, in care purtam masti cu obstinatie si in care mai toata lumea e prea ocupata ca sa-i cunoasca pe altii in profunzime", spune consultantul.
Intr-un astfel de mediu, calitatile tale deseori nu devin evidente de la sine. Este important sa interactionezi cu persoanele relevante din cariera ta intr-un mod care transmite convingator si rapid calitatile tale.
Lucrurile esentiale din modul in care te prezinti sunt:
- Hainele: felul cum te imbraci si mesajul pe care il transmite;
- Ingrijirea personala: cum ai grija de aspectul tau dincolo de haine;
- Promovarea personala: capacitatea de a transmite verbal si comportamental calitatile tale.
Read all the articles about
Career planningArticle written by:
Share
What I read is worth it:
Comments
6 comments
Access your account and add your comment
Vasile
Se pare ca si dvs. va ganditi la alta tara cand spuneti "rezultatele si atitudinea te recomanda". Vi se pare ca in Romania astea sunt criteriile folosite la evaluarea activitatii unui om ? Dvs. nu va uitati la TV sa vedeti cine conduce tara ? Nu va uitati cum arata localitatile, drumurile, strazile, cladirile,... de parca am fi trecut recent prin razboi ?
Si toate astea in conditiile in care, conform unor rapoarte care nu pot fi banuite de masluire, in Romania se munceste mai mult decat in Japonia sau USA....
Nu inseamna ca indemnul la munca in cazul nostru seamana cu sloganurile aflate pe portile pe care se intra in lagarele de exterminare naziste ? Ceva ironic si care nu face decat sa goleasca de continut cuvantul munca.
Ce sens are sa muncesti ca boul cand pana la urma tot cine trebuie are "comunicarea mai buna", "este mai competent",... ?
radu
Este fiecare capabil sa se autoevalueze?
Sa realizeze o autoevaluare cat se poate de obiectiva. Daca seful ti-ar da sa evaluze o activitate a unei persoane care are pozitie similara cu a ta crezi ca ai fi obiectiv?Poate fi chiar activitatea ta dar sa nu stii. Poti sa nu fii multumit de rezultat. Cred ca prima data ar trebui sa stim exact de de suntem in stare si apoi sa avem pretenti, Daca esti cu adevarat bun lucreaza la partea de comunicare nu la "linguseala", cum voi simtiti linguseala unui om asa o simte si seful, crezi ca are incredere intrun astfel de om? Nu te mai victimiza si munceste, rezultatele si atitudinea te recomanda, daca incepi sa te plangi nu reusesti.
vasile
Ce spuneti dvs. in articolul de mai sus in nici un caz nu se aplica in Romania.
In primul rand ca managementul din companiile care activeaza in Romania este la pamant asa ca, situatii ca cele din subiectul articolului sunt obismuite. Manageru din Romania nu este capabil sa creeze un proces de evaluare corect al activitatii dept. pe care-l conduce.
Acest lucru este valabil si in multinationalele care si-au dechis aici reprezentante. Cu toate ca aceste multinationale au venit cu knowledge si experienta lor de zeci de ani procesele pe care le au pentru evaluarea oamenilor nu sunt respectate de managerii romani.
Am lucrat in mai multe companii, cateva chiar multinationale si de fiecare data am observat ca chiar persoane cu MBA luat afara nu erau in stare sa faca o evaluare corecta a activitatii din propriul dept.
Ca urmare, sfaturile cu imbracatul frumos, ingrijirea personala, promovare personala sunt minunate dar nu se aplica in Romania. Aici se aplica alte reguli, binecunoscute cred eu tuturor romanilor : cine te sustine in cadrul companiei in care esti angajat, cat de departe esti dispus esti sa mergi cu linguseala, cat de bine joci teatru cand vezi in jur ca se petrec lucruri ne etice si imorale, cum reactionezi la "glumele, poantele, ..." facute de sef sau de anumiti colegi, cei din gasca sefului,....
Am vazut de nenumarate ori oameni care munceau foarte mult, cu rezultate deosebite dar care la evaluare nu lua nici macar "achieve/meet" din cauza ca au incalcat una din regulile enumerate de mine. Si erau persoane care aveau mare grija de cum arata, cu ce parfum se dau,....
Edy
abc
alin
Career planning
Subscribe to the Newsletter
Read articles of interest from Undelucram.ro contributors