Sunt subiecte pe care nu ar trebui sa le discutati la serviciu

14.03.2018
3 min
Sunt subiecte pe care nu ar trebui sa le discutati la serviciu

Share

Orice colectivitate presupune existenta unei multitudini de opinii. Nu de putine ori subiectele „fiebinti” creeaza insa controverse si tensiuni intre colegii de birou.

Sa recunoastem deschis tuturor: ne place sa ne dam cu parerea. De mult prea multe ori conversatiilele de la birou includ nu numai pareri „experte”, dar si foarte multa barfa. Asemenea discutii pot avea un impact deosebit asupra modului in care sunteti perceput si asupra carierei.

Totusi, ar fi bine sa evitam pe cat posibil urmatoarele teme in discutiile de la birou:

Conceptiile politice

Inainte de 1989, in fiecare luni, aproape nu se muncea, se discuta despre fotbal. Dupa 1990, politica a devenit subiectul principal.

Inainte de a aborda un asemenea subiect, ganditi – va ca fiecare are conceptia lui, suporta diverse influente si chiar daca nu are dreptate, nu va recunoaste acest lucru.

Evitati implicarea in controversele legate de „cum merge tara” sau „daca masurile luate sunt bune sau rele”. De cele mai multe ori de la aceste discutii apar tensiuni, oamenii se supara ca nu le dati dreptate si ce este mai rau, se formeaza celebrele „bisericute.”

Propria religie

Orice colectivitate include oameni cu pregatire profesionala deosebita, de diferite etnii sau de religii deosebite. Nu este interzis sa - ti afirmi propria credinta, dar este bine s – o faci respectand opiniile celorlati, pozitia lor intr – o anumita controversa religioasa.

Niciodata, dar niciodata nu afirmati ca:„Numai religia mea detine adevarul” sau „Credinta mea este cea adevarata”.

Relatiile intime

Este complet contraindicat sa povestiti colegilor de birou despre relatiile intime. Un asemenea subiect este suparator pentru unii colegi iar, pentru altii este un motiv sa discute pe seama persoanei voastre.

Discutiile cu tenta sexuala ( nu pot fii acuzati numai barbatii ca le provoaca ) creeaza in multe colective o anumita stare tensionala si uneori sunt interpretate ca o alta modalitate de hartuire sexuala ( un subiect la ordinea zilei in tabloidele de scandal ).

Problemele de familie – despre copii, parinti sau situatia din casnicie

Unul dintre copii poate fii bolnav, tatal sau mama au probleme, casnicia a intrat in criza. Desi sunteti tentat sa va destainuiti cuiva, nu o faceti la locul de munca. Acestea sunt probleme strict personale, care trebuie discutate dincolo de zidurile biroului in care lucrati, cu un prieten bun sau chiar cu un consilier.

Este normal sa va afecteze si sa va diminueze capacitatea de munca. Depinde de voi sa le lasati la intrarea din cladirea unde lucrati. Nu uitati ca in foarte multe cazuri, in spatele compasiunii unor colegi se ascunde rautatea sau chiar invidia.

Dezvoltarea propriei cariere

Toti avem in vedere progresul in cariera, accederea spre o treapta superioara, dobandirea unei pozitii care sa ne satisfaca propriile aspiratii. Foarte mare atentie cum abordati un asemenea subiect cu proprii colegi si in special cum veti fii perceputi de superiori.

Un asemenea subiect poate ridica intrebari asupra angajamentului la locul de munca si a capacitatilor voastre de a accede spre alta pozitie. Normal ca este mai mult decat laudabil ca ne dorim ceva mai bun pentru noi, dar discutati acest lucru numai cu seful vostru. Inainte de a discuta cu el/ea , ganditi – va la faptul ca s – ar putea ca acestia sa nu fi sesizat diponibilitatea voastra de a fi un candidat real la promovare.

Nu uitati: Nu faceti publica mutarea voastra la alt job fara certitudinea ca veti ocupa celalalt post.

Problemele personale de sanatate

Se poate foarte bine sa aveti o afectiune cronica, o disabilitate sau o problema de sanatate de alta natura. Ramaneti concentrat pe ce aveti de facut la locul de munca si nu discutati acest subiect cu cei din birou. Lucrurile pot fi amplificate de colegi, pot fii interpretate eronat de seful vostru.

Asemanator problemelor legate de familie si acestea trebuie sa fie numai ale voastre. Numai in cazul in care simtiti ca situatia sanatatii voastre va avea un impact asupra capacitatii voastre  de a va indeplini atrbutiile ce va revin, numai atunci, anuntati conducerea ca numai puteti continua pe acel post.

Evitati sa dscutati la locul de munca subiecte legate de temele expuse mai sus. Daca trebuie totusi sa abordati asemenea teme, fiti corect in pozitia pe care o veti adopta.

Read all the articles about

Balance

Article written by:

Dan Nicolae - Puteti contacta echipa editoriala la adresa office@undelucram.ro

What I read is worth it:

How is your experience with your employer?

Add review

Create a Resume

Impress right away with a CV in an attractive format

Create CV

Comments

0 comments

Subscribe to the Newsletter

Read articles of interest from Undelucram.ro contributors