Trucuri pentru imbunatatirea concentrarii si cresterea eficientei la job

08.07.2013
4 min
Trucuri pentru imbunatatirea concentrarii si cresterea eficientei la job

Share

Deficitul de atentie poate sa creeze dificultati in indeplinirea sarcinilor de serviciu, insa exista cateva trucuri simple pentru a va maximiza productivitatea si a deveni mai eficienti, potrivit huffingtonpost.com, citat de Mediafax.

 

Daca aveti deficit de atentie/ tulburare hiperkinetica (Attention Deficit Hyperactivity Disorder - ADHD), veti avea dificultati in timpul serviciului mai mult decat alte persoane.


O durata scurta de concentrare, starea de neliniste si usoara distragere a atentiei sunt factori care pot determina scaderea productivitatii la munca.
 

Medicamentele pot fi de ajutor, insa exista si cateva tructuri care va pot ajuta sa va maximizati productivitatea si eficienta.

 

1. "Prioritizati-va" sarcinile

Creati o lista in care stabiliti cele mai importante lucruri pe care le aveti de facut. Incepeti prin a executa cele mai importante sarcini si lasati pentru mai tarziu lucrurile nesemnificative. Lista de prioritati (Lista A) poate include lucrurile care trebuie realizate astazi sau maine. Lista B poate include proiecte sau sarcini care trebuie finalizate pana saptamana viitoare.

 

2. Controlati-va e-mail-ul

Chiar si cele mai concentrate persoane pot fi rapid atrase in "ping-pong-ul" verificarii e-mail-urilor primite. Insa, daca o persoana este predispusa sa fie usor distrasa de la activitatile sale, semnalul de atentionare atunci cand primeste noi e-mailuri poate compromite intreaga zi. Stabiliti-va anumite perioade din zi pentru a citi e-mail-urile.

 

3. Limitati posibilitatile de distragere a atentiei

Mesajele vocale, accesul permanent la internet si chiar si conversatiile ocazionale in afara biroului va pot distrage atentia si va pot indeparta de lucrurile pe care le aveti de facut. La fel ca si in cazul e-mail-urilor, stabiliti o anumita perioada pentru a verifica si raspunde la mesajele vocale. Si, in functie de proiectele pe care le aveti de finalizat si, daca este posibil, ati putea lua in considerare chiar oprirea computerului pentru a elimina tentatiile internetului.

 

4. Impartiti in "bucati mici" sarcinile mari

Daca va simtiti coplesit, acest lucru poate fi cauzat de faptul ca va ganditi sa rezolvati mai multe lucruri dintr-o data. Daca deveniti anxioasa deoarece trebuie sa terminati de scris ceva pana la sfarsitul saptamanii, stabiliti cat trebuie sa scrieti intr-o zi sau intr-o ora.

 

5. Lucrati in acelasi spatiu

Lucratul intr-o zi intr-o cafenea, in alta zi intr-o biblioteca, iar in alta zi in biroul de acasa va poate face foarte vulnerabili la stimuli care va pot distrage atentia. Insa, daca lucrati intr-un singur loc, va obisnuiti sa asociati respectivul loc cu munca pe care o aveti de facut. Lucratul in acelasi loc si in acelasi interval de timp poate conduce la cresterea eficientei muncii.

 

6. Gasiti un loc linistit unde sa lucrati

Ideal ar fi sa aveti un birou care sa aiba o usa pe care sa o puteti inchide atunci cand trebuie sa lucrati. Dar acest lucru nu este mereu posibil, avand in vedere spatiile deschise in care sunt amenajate cele mai multe birouri. Daca seful dumneavoastra nu este dispus sa va ofere posibilitatea de a lucra in propriul birou, exista mereu posibilitati pentru a minimaliza sursele de distragere a atentiei, chiar si intr-un spatiu mic deschis. Daca trebuie sa impartiti un spatiu, incercati sa il impartiti cu o persoana care lucreaza mai mult la computer decat cu o persoana care trebuie sa foloseasca foarte mult telefonul sau care trebuie sa organizeze sedinte in alte multe spatii deschise.

 

7. Folositi un cronometru

Folosirea unui cronometru (ceas) poate ajuta un spirit ratacitor sa se intoarca la timp la sarcinile de lucru. Puteti de asemenea sa folositi un cronometru pentru a va creste durata de concentrare, de la 10 minute pe zi intr-o saptamana la 12 minute pe in saptamana urmatoare si 14 in cealalta.

 

8. Decongestionati spatiul de lucru

Un spatiu de lucru ingrijit si curat va poate ajuta sa va organizati mai bine sarcinile de lucru si sa va concentrati, dar trebuie sa tineti cont de faptul ca mutarea lucrurile dintr-o parte in alta pe birou poate sa va creeze probleme atunci cand nu va mai amintiti unde le-ati pus. Pe de alta parte, cand curatatul biroului devine brusc o prioritate, chiar daca aveti alte lucruri mai importante de finalizat, acest lucru poate sa va creeze probleme.


9. Planificati zilele

Multi oameni cu deficit de atentie si-au dat seama ca pot fi mai eficienti si productivi daca folosesc un "day planner" (un planificator) sau un asistent personal digital (PDA). Un PDA este cu atat mai util cu cat il puteti tine alaturi si il puteti programa sa va trimita mesaje si sa va reaminteasca ce aveti de facut. De exemplu, va poate aminti ca aveti o intalnire importanta cu 30 de minute inainte ca aceasta sa inceapa.


10. Folositi tehnici de relaxare

Daca aveti deficit de atentie si sunteti impulsiv si va poate fi usor distrasa atentia, este cu atat mai greu sa va concentrati in moment de stres. De aceea este foarte important sa luati pauze de relaxare, in care sa respirati adanc si sa meditati.

 

11. Luati notite

Daca va luati notite in timpul unei intalniri sau in timp ce vorbiti la telefon, va veti aminti mai tarziu aspectele discutate. Daca aveti dificultati in a procesa informatiile pe care le auziti in timpul unei intalniri si sunteti distras, incepeti sa va luati notite - aceasta este o buna modalitate de a procesa informatiile auzite.

 

12. Mentineti o rutina

In general, tot ceea ce se poate desfasura dupa o rutina pe care o cunoasteti este de bun augur. In schimb, daca, de exemplu, in mod constant pierdeti lucruri, acest aspect va poate afecta si poate sa puna presiune pe dumneavoastra. Astfel, faceti lucrurile sa fie la fel de simple ca pusul cheilor masinii sau ale casei in acelasi loc. La fel trebuie sa faceti si cu agenda, notebook-ul si servieta.

13. Inconjurati-va cu persoane bine organizate

Multe persoane de succes care au deficit de atentie au in comun acelasi lucru: au alaturi persoane bine organizate si carora le place sa organizeze foarte bine sarcinile de lucru in fiecare zi. A avea alaturi persoanele potrivite, in special atunci cand sunteti intr-o pozitie de executie, este de nepretuit.

Read all the articles about

Balance

Article written by:

www.realitatea.net

What I read is worth it:

How is your experience with your employer?

Add review

Create a Resume

Impress right away with a CV in an attractive format

Create CV

Comments

1 comment

ioana

13.07.2013

Daca te lasa seful sa re concentrezi :))))

Status: Approved

Subscribe to the Newsletter

Read articles of interest from Undelucram.ro contributors