ING Hubs Romania ING Hubs Romania
ING Hubs Romania

ING Hubs Romania

4.17

248 reviews

Dialog cu un newcomer în oraș - interviu cu Virgil Năstase

04.09.2023

ING Hubs este prezent în Cluj din 2022. Ce fel de proiecte se realizează și de ce este un concept diferit față de companiile clasice de servicii în IT?

ING Hubs România oferă servicii tehnologice în cadrul ING Group. Astfel, compania noastră contribuie la procesul de îmbunătățire și uniformizare a experienței clienților ING la nivel global.

În 2015, am început ca un hub de dezvoltare software în cadrul ING, însă ne-am extins portofoliul pentru a include mai multe servicii și competențe în domeniul dezvoltării software, managementul datelor, risc și conformitate nefinanciară, audit și operațiuni de retail.

Din 2022, compania operează din două locații: București și Cluj-Napoca. În acest moment avem peste 1600 de specialiști IT și profesioniști în domeniul riscului și operațiunilor. Competențele IT au în continuare cel mai mare impact în activitatea companiei.

Dezvoltăm o varietate de produse tehnologice bancare, de la aplicațiile de banking pentru utilizatorul final - precum echivalentul HomeBank folosit de ING Olanda, Belgia și Luxemburg - la componente IT reutilizabile cum ar fi serviciile generice de autentificare, autorizare, messaging, respectiv aplicații de agregare și analiză a datelor tip data-lake sau aplicații pentru financial markets. Principalii diferențiatori sunt standardele profesionale de dezvoltare foarte înalte, precum și proiectele cu nivel ridicat de complexitate. De asemenea, nu facem leasing de personal, ci echipele noastre construiesc și livrează aplicații integrate sau module ale aplicațiilor, de la agregarea cerințelor până la rularea aplicației finale în producție.

În contextul actual care este abordarea lucrului de acasă față de venitul la birou?

Atât în biroul din Cluj, cât și în București, lucrăm în sistem hibrid în care fiecare echipă în parte își definește interacțiunile, în acord cu nevoile specifice. Compania oferă angajaților posibilitatea de a lucra de acasă sau de la birou, fiecare echipă având libertatea de a-și stabili propriul mod de lucru, îmbinând lucrul la distanță și cel de la birou.

Nu impunem un număr minim de zile pentru prezența la birou, însă proiectele complexe se construiesc în echipă, iar performanța echipelor este direct proporțională cu calitatea relațiilor dintre membrii ei. Acesta este și unul dintre motivele pentru care am deschis un birou în Cluj-Napoca, acela de a oferi un spațiu în care colegii să se cunoască, să colaboreze și, de ce nu, să se și distreze.

De asemenea, începând cu luna ianuarie am implementat sistemul de lucru de patru zile pe săptămână pentru care colegii pot opta în mod voluntar. Acest format este în linie cu filosofia companiei bazată pe flexibilitate și aduce un plus de confort pentru colegi, conform feedbackului lor din perioada de testare.

Care sunt tehnologiile folosite în proiectele voastre?

Dezvoltările la care lucrează și colegii din Cluj-Napoca sunt scalabile la nivelul întregului grup ING, având un impact global. De exemplu, milioane de clienți din Olanda, Belgia și Luxemburg folosesc aplicațiile omoloage Homebank, dezvoltate și în ING Hubs. Pentru zona de aplicații web dezvoltăm microservicii în Java, Kotlin, Spring Boot, Kafka, iar frontendul acestora este dezvoltat de colegii noștri folosind Java Script, HTML, CSS +, Web Components, Litelements, respectiv dezvoltare nativă Android cu Kotlin și IOS cu Swift. Creștem și în zona de ops cu expertiză pe Linux, AzureDevops, Kubernetes. Pentru zona de data managementstackul tehnic se bazează pe SQL, PLSQL, Datastage, IBM Cognos, Hadoop, PowerBI.

Cu ce diferă piața de IT din Cluj față de cea din București?

Există o dezbatere continuă pe tema rivalității și a diferențelor dintre Cluj-Napoca și București, atunci când vine vorba de ecosistemul IT, însă multe argumente se bazează mai degrabă pe stereotipuri. Cu toate acestea, observ câteva elemente de diferențiere. Din perspectiva mea, Clujul este un oraș mai efervescent, iar sectorul start-up pare foarte bine reprezentat și activ, în special în zone de nișă precum crypto, ceea ce oferă un plus de diversitate și indică un spirit antreprenorial dezvoltat. Concurența pe piața muncii din Cluj este puternică - ceea ce duce la mișcări rapide ale oamenilor. Un aspect pozitiv pe care aș vrea să îl evidențiez este faptul că mediul universitar este foarte bine dezvoltat și conectat la mediul de business.

Când să ne așteptăm la următorul eveniment ING Hubs?

Pentru noi este important să construim o relație de substanță în comunitatea IT din oraș și să avem ocazia de a ne cunoaște mai bine. Evenimentele și conferințele pe care le organizăm oferă această ocazie și nu au un caracter de recrutare. Intenția noastră este de a stabili aceste punți de legătură în urma cărora comunitatea își poate forma o imagine mai clară despre cine suntem, ce facem și cum interacționăm.

De exemplu, în urmă cu câteva luni, ING Hubs a organizat în Cluj-Napoca un meet- up pe tema ChatGPT, AI și Machine Learning, care a fost bine primit de public și a generat discuții interesante. Următoarea oportunitate de a ne întâlni cu comunitatea de IT din Cluj-Napoca va fi pe 11-12 octombrie, în cadrul Voxxed Days. Ne bucurăm să participăm la acest eveniment din nou și să interacționăm cu profesioniștii din industrie, să schimbăm idei și să ne inspirăm reciproc. De asemenea, avem în plan ca anul viitor să fim mai activi în această direcție și să punem pe agenda evenimentelor noastre subiectele relevante pentru industrie.

La ce să ne așteptăm pe termen mediu și lung de la ING Hubs?

Dorim să replicăm în Cluj aceeași creștere sănătoasă pe care am avut-o în București în ultimii opt ani. Credem în creșterile organice, sustenabile și, pentru etapa de dezvoltare în care ne aflăm, căutăm oamenii care pot pune bazele și pot contribui la formarea unui mediu de lucru sănătos și profesionist.

Vorbim despre profesioniști capabili din punct de vedere tehnic și cu intenția de a se dezvolta alături de noi și de a construi pe termen lung, dar și complementari valorilor și culturii companiei. Această strategie implică timp, însă ea stă la baza unei organizații sănătoase. Ne dorim ca în următorii trei ani să extindem echipa din Cluj-Napoca și să consolidăm echipe autonome care să poată livra componente end-to-end.

Sursa aici.