Anul trecut, cifrele de afaceri cumulate ale firmelor de sondare și cercetare de piață din România au totalizat 137 de milioane de euro, în scădere cu 5% față de anul 2021. Este un semn că piața de cercetare și sondare a resimțit contracția bugetelor alocate pentru această activitate, pe fondul crizelor suprapuse din timpul anului.
Cele 64 de institute de cercetare și sondare a pieței, monitorizate de „Forbes România”, au însumat afaceri totale de 137.072.269 euro, conform bilanțurilor financiare raportate la Ministerul Finanțelor și calculate la cursul mediu de 4,93 lei/euro. (Au fost comparate aceleași 64 de firme.)
Ipsos Interactive Services, cea mai mare companie de profil înregistrată în România, deține o cotă de piață de 49,4%, având o cifră de afaceri de 67,6 milioane de euro, în scădere cu 18,8% față de 2021. A raportat un profit net de 10,3 milioane de euro, cel mai mare de pe această piață.
Ipsos Interactive Services este un HUB internațional și centru de colectare online de date pentru grupul internațional Ipsos. Această firmă, înregistrată în România, furnizează servicii internaționale de scripting, quality control, media processing, data processing, coding şi data visualization.
Citește mai mult, aici: http://www.forbes.ro/exclusiv-topul-companiilor-de-sondare-si-cercetare-de-piata-in-anul-2022-338183?fbclid=IwAR2AvSRdXgZByC66ZH_WAeUO3RiDL1ePxBsVId-qx9MxSk3YaoBIIbP0z8U