În 2019, cele 45 de companii de cercetare și sondare a pieței din România au realizat o cifră cumulată de afaceri de 129,2 milioane de euro, în creștere cu 13,7% față de anul precedent. Doar șase firme au raportat pierderi, iar companiile care se ocupă cu sondaje electorale au înregistrat creșteri procentuale fabuloase ale afacerilor (de trei cifre procentuale) pentru că în 2019 au avut loc alegerile prezidențiale.
Anul 2019 a fost bun pentru companiile de cercetare și sondare a opiniei și pieței din România. Interesul pentru cercetarea de piață a crescut, în ciuda faptului că această activitate este privită în continuare cu reticență de clienți (n-avem bani pentru research, știm noi mai bine cum stă treaba!) și de românii obișnuiți (ăștia ne mint cu sondajele!).
Cele 45 de firme monitorizate de „Forbes România” au înregistrat în total o cifră de afaceri de 129.280.067 euro, în creștere cu 13,7% față de anul 2018.
Din această cifră, un market share de 52,8% revine companiei Ipsos Interactive Services, un HUB internațional și centru de colectare online de date pentru grupul internațional Ipsos. Această firmă, înregistrată în România, furnizează servicii internaționale de scripting, quality control, media processing, data processing, coding şi data visualization. Cifra sa de afaceri a fost de 68,2 milioane de euro, în creștere cu 27% față de anul precedent, conform datelor de bilanț de la Ministerul Finanțelor Publice.
Citește integral articolul AICI