Top Production of Consumer Goods 2024 Top Production of Consumer Goods 2024 Philip Morris Romania Philip Morris Romania
Philip Morris Romania

Philip Morris Romania

4.30

251 reviews

Transparent Employer

Luminiţa Florea, Director People & Culture Philip Morris România: Aproape 300 de colegi s-au alăturat echipei în 2022, iar acum avem 1.400 de angajaţi. În 2023 continuăm recrutările

20.12.2022

Luminiţa Florea, Director People & Culture Philip Morris România, a spus în cadrul evenimentului ZF HR Conference 2022, că Philip Morris România a angajat în 2022 aproximativ 300 de persoane şi continuă planurile de recrutare.

„2022 a fost un an intens, am investit în continuare în România. A fost un an bun, cu rezultate. Din perspectiva cifrelor, aproape 300 de colegi s-au alăturat echipei în 2022, iar acum avem 1.400 de angajaţi proprii, în cele două entităţi - Philip Morris Trading, divizia comercială, şi Philip Morris România, divizia de producţie. Am recrutat preponderent în zona de producţie, dar şi personal tehnic, atât ca entry-level dar şi specialişti. În 2023 vom continua investim în fabrică şi în recrutare – care rămâne una dintre priorităţile noastre”, a spus Luminiţa Florea.

Ea a explicat că recurtarea de specialişti este una dintre provocările anului 2022.

„Dacă pe zona de entry level, unde putem şcoli noi candidaţii, recrutarea funcţionează mai fluid, pe zona de specialişti tehinci lucrurile se complică mai ales când volumele de recrutare trebuie îndeplinite în termen de 2-3 luni. Numărul de absolvenţi care vin din facultăţi tehnice e din ce în ce mai limitat şi începem alături de companiile mari din industrie să mergem direct la studenţi pentru a vedea ce trebuie să schimbăm pentru a îi face să fie interesaţi de o carieră în doemniul tehnic.”

Ce a mai spus Luminiţa Florea

Mergem în universităţi să pregătim terenul pentru că studenţii de astăzi au nevoie de o peiroadă de timp pentru a deveni specialiştii pe care ne putem baza peste 5-10 ani, iar dacă nu facem nimic ei nu o să evolueze, ceea ce nu e bine. Vrem să le arătăm ce înseamnă o carieră în domeniul producţiei şi ce oportunităţi de carieră au ei aici. Încercăm să aflăm cât de mare e diferenţa între pregătirea din universitate versus ce avem noi nevoie şi aducem oferte de muncă pentru entry-level.

Diferenţa este mare în acest moment în funcţie de facultate. Pentru anumite specializări universitatea a făcut paşi pentru a adapta programa şcolară dar mai este mult de lucru. Dacă stăm să ne gândim care sunt competenţele de care o să avem nevoie în următorii 4-5 ani, cât durează să se termine un ciclu universitar, ar fi foarte greu.

Aducem sudenţi în companie şi îi formăm. Avem două programe mari. Programul de manufacturing training pentru profiele tehnice are o durată de 11 luni cu validare la fiecare etapă. În cadrul programului candidaţii au mentori şi obiective de învăţare, criterii de promovare şi opţiuni pentrua aplica în poziţii permanente în companie. O mare parte dintre angajaţii de nivel middle sunt astfel de persoane.

Una din provocările departamentului de HR în 2022, în continuare şi în 2023, este şi va fi cum facem să ne ajustăm la inflaţie. În 2022 probabil că anumite companii au fost luate prin surprindere de inflaţie, am văzut că 40% dintre ele nu au mers în rând cu inflaţia. 2023 devine o ecuaţie mai complicată. Ne uităm în piaţă, vedem ce face industria, ne uităm cum se traduce prezenţa sau absenţa creşterilor salariale.

În primele trei luni din 2023 estimez o creştere de două procente a salariilor.

Tradiţional vorbind, industria din care facem parte, nu are o rată de fluctuaţie mare. Am văzut un studiu care arăta un nivel de 15% în industria de profil la nivelul României. Noi suntem la o rată de 3% pe angajaţii permanenţi.