SoftServe SoftServe
SoftServe

SoftServe

3.93

15 reviews

CUM SE LUCREAZĂ LA SOFTSERVE: ÎNTREBĂRI FRECVENTE ALE CANDIDAȚILOR DESPRE LOCURILE DE MUNCĂ ÎN IT

15.03.2024

Beneficiile, munca remote, certificările plătite, oportunitățile de dezvoltare și flexibilitatea se află pe harta celor mai frecvente întrebări primite despre SoftServe, dar și în topul criteriilor candidaților atunci când caută joburi IT. Cel puțin așa arată cel mai recent studiu Catalyst.

Iată cum răspund angajații noștri.

CUM FUNCȚIONEAZĂ LOCURILE DE MUNCĂ REMOTE LA SOFTSERVE?

Da, întrebarea “Pot să lucrez remote?” este încă o preocupare comună a angajaților din IT. Chiar și a celor care vor să meargă la birou, pentru că flexibilitatea este pe primul plan pentru toată lumea, indiferent dacă se preferă un job remote sau unul hibrid.

La SoftServe ne place munca remote, dar respectăm preferințele fiecăruia și încurajăm flexibilitatea. De aceea punem la dispoziția angajaților și un birou în București și spații de lucru în regim co-working la Cluj și Iași.

how remote jobs work

"La SoftServe, totul este foarte flexibil, iar mersul la birou este complet opțional. În cazul meu, modul de lucru este preponderent de acasă, eu fiind din Cluj-Napoca, dar apreciez faptul că am posibilitatea de a-mi desfășura activitatea și de la spatiul de co-working, atunci când imi doresc acest lucru. Apreciez această flexibilitate, deoarece îmi oferă libertate de alegere și de a-mi organiza timpul cât mai bine." - BIANCA, BUSINESS DEVELOPMENT PARTNERSHIP OPERATIONS INTERMEDIATE LA SOFTSERVE.

Nu doar munca remote este însă importantă în joburile IT, ci și asigurarea unor procese operaționale 100% de la distanță.

CARE ESTE PROCESUL DE ANGAJARE ȘI ONBOARDING PENTRU MUNCA REMOTE?

"Încercăm constant să eficientizăm procesul birocratic, iar din acest considerent toate documentele de angajare sunt semnate în format electronic, ținând cont de faptul că angajații noștri lucrează remote. Se emite un certificat online fiecărei persoane care urmează să lucreze la SoftServe, iar detaliile sunt trimise pe e-mailul personal. În cazul în care dorești semnarea în format olograf – acest lucru este posibil." - ECATERINA, SENIOR HR OPERATIONS SPECIALIST LA SOFTSERVE.

Totuși, dacă ești din București, va trebui să treci pe la birou, în prima zi, pentru ridicarea echipamentelor. Dacă nu te afli în zonă, ne vom asigura că vei primi prin curier tot ce ai nevoie pentru a-ți desfășura activitatea.

CARE SUNT OPORTUNITĂȚILE DE ÎNVĂȚARE ȘI DEZVOLTARE PENTRU ANGAJAȚI?

Angajații SoftServe au la dispoziție peste 10,000 de soluții de învățare, puse la dispoziție prin SoftServe University și Udemy Business.

În plus, angajații pot beneficia de certificări plătite de companie.

"Compania susține învățarea, iar oferta de cursuri este foarte bogată. Partea de Cloud este foarte bine acoperită - atât ca materiale, cât și prin certificări plătite de companie."  - RĂZVAN, SOFTWARE ENGINEER LA SOFTSERVE.

În cazul în care un curs sau o certificare sunt necesare pentru un anumit proiect sau pentru a promova, costurile vor fi acoperite în totalitate de companie. De exemplu, certificările dedicate Business Analysts, DevOps și nu numai pot fi oferite integral de către SoftServe dacă obținerea lor este inclusă în planul de dezvoltare individuală agreat cu managerul.

"Certificările sunt promovate destul de mult în companie și se oferă suport în obținerea lor, atât financiar, cât și ca pregătire, prin furnizarea de materiale de învățare."

- ADAUGĂ RĂZVAN, CARE A OBȚINUT 4 CERTIFICĂRI MICROSOFT ÎN ULTIMUL AN LA SOFTSERVE.

POT SOLICITA SCHIMBAREA PROIECTULUI SAU CE TREBUIE SĂ FAC DACĂ ACESTA SE ÎNCHEIE?

În cazul în care nu ai deja un proiect sau proiectul pe care ești s-a încheiat, avem un departament special - “Talent Center” - prin care distribuim angajații în proiecte în funcție de aptitudinile lor. Pentru colegii noi veniți, înainte de trecerea pe un proiect propriu-zis, oferim o serie de training-uri, în funcție de experiență și rolul pe care îl ocupă.

"Pentru a fi alocat pe un nou proiect, există o serie de pași, bine definiți. Primul pas este o discuție preliminară cu managerul direct despre posibile oportunități care s-ar potrivi profilului tău, urmată de selecția propriu zisă a proiectelor. Ulterior, urmează discuții cu clientul și/sau cu responsabilii tehnici desemnați pentru proiectele respective, acest pas fiind și o etapă de introducere, unde ai ocazia să îți prezinți expertiza. Această etapă este una crucială, aș spune eu, deoarece ai ocazia să înțelegi mult mai bine perspectiva de ansamblu a proiectului și nevoile exacte. Ca ultimă etapă se alege proiectul pe care profilul tău se pliază cel mai bine și unde experiența ta aduce plus valoare."

- SEBASTIAN, SENIOR SOFTWARE ENGINEER LA SOFTSERVE.

Dacă simți că proiectul pe care ai fost repartizat nu ți se potrivește, o dată la 18 luni poți accesa programul NEXT, care te ajută să schimbi echipa.

CUM SĂ FII PROMOVAT ÎNTR-UN JOB IT LA SOFTSERVE?

Nu ținem la ierarhii, însă ne place să recunoaștem talentul și realizările colegilor noștri. De aceea organizăm evaluări periodice pentru angajații SoftServe, astfel încât să vedem nivelul de evoluție al fiecăruia.

"Promovarea mea la SoftServe a fost o experiență pe care mi-aș dori ca mulți să o experimenteze: cerințe simple și un proces bine definit. Folosirea platformei noastre dedicate de evaluare a performanței a fost ceva cu totul nou pentru mine, dar sunt încântată că o folosesc acum. Cu sprijinul managerului meu și un proces de feedback foarte detaliat, am obținut rapid răspunsuri la întrebările mele și am adunat toate detaliile necesare procesului meu de promovare."

- DIANA, CARE A TRECUT DE LA ROLUL DE ASOCIAT PROJECT MANAGEMENT OPERATIONS (PMO) LA CEL DE PROJECT COORDINATOR ÎN DOAR 6 LUNI.

Pentru Juniori, evaluările de performanță au loc o dată la 6 luni, iar pentru Middle și Seniori, acestea se întâmplă anual. În funcție de rezultate, există posibilitatea promovării la următorul nivel. De asemenea, evaluările se pot realiza și mai frecvent la cererea angajatului, dacă acesta simte că este pregătit să mai facă un pas în carieră.

CARE SUNT BENEFICIILE OFERITE ANGAJAȚILOR?

Și aici totul este despre flexibilitate. De aceea, la SoftServe oferim un buget de beneficii pe platforma Edenred, iar angajații decid cum să îl cheltuie. În ceea ce privește balanța timp liber - muncă, SoftServe oferă tuturor angajaților zile libere suplimentar celor legale. Astfel, compania oferă ca standard 25 de zile de concediu, iar în plus permite luarea altor zile libere plătite pentru sănătate sau evenimente de familie.

ACTIVITĂȚI SUPLIMENTARE PENTRU ANGAJAȚI

La noi, ochii care nu se văd, nu se uită, ci își dau întâlnire la unul dintre evenimentele noastre de după program.

"Eu ador serile de jocuri. Se întâmplă cam o dată pe lună la birou și ne adunăm o gașcă destul de mare. Unii pasionați de jocuri, alții doar pentru socializare după program. Aș spune că este un mediu destul de prietenos și aceste evenimente oferă ocazia noilor angajați să cunoască colegii și să se simtă parte a unei echipe."

- ALEX, PROJECT MANAGER LA SOFTSERVE ȘI EXPERT ÎN CATAN.

employee events at SoftServe

Printre evenimentele pentru angajați se numără și serile tech sau acțiunile de voluntariat corporativ. Printre cele mai populare sunt plantările - iar colegii din București, Iași, Cluj și Brașov participă de două ori pe an.

employee activities at SoftServe

Cam așa arată viața la SoftServe. Alătură-te echipei și convinge-te singur!