Kaufland Romania Kaufland Romania
Kaufland Romania

Kaufland Romania

3.77

1532 evaluări

Poveștile oamenilor din #TeamKaufland. Ep 3 – Sümeyye, Expert Organizare Vânzări

25.05.2022

Povestea lui Sümeyye este una despre diversitate și incluziune, despre multiculturalitate în marea familie Kaufland. Sümeyye a început ca și Trainee, a lucrat ca Manager de Magazin, iar acum este Expert Organizare Vânzări în cadrul departamentului Vânzări, la sediul nostru central din București. Este unul dintre cei mai potriviți oameni pentru a ne vorbi despre experiența ei alături de echipă și despre cum dedicarea și perseverența conduc la rezultate frumoase. 

Sümeyye Oruç – Expert Organizare Vânzări


Sümmeye, poate că nu suntem cu toții familiarizați cu poziția pe care o ocupi, ce ne poți spune despre responsabilitățile tale ca Expert Organizare Vânzări în departamentul Vânzări Operativ, Conducere și Administrare?

Sunt responsabilă de procesele și sistemele ce țin de comunicarea în departamentul Vânzări, adică de indicatori, de organizarea și de gestionarea proiectelor la nivel național, în coordonare cu departamentul internațional. În cadrul ariei mele de responsabilitate identific probleme, formulez ipoteze, analizez date financiare, dar și de altă natură, astfel încât să identific soluții, propuneri și proceduri pentru a asigura derularea optimă a proceselor în cadrul magazinelor.

 

Ce a însemnat pentru tine să treci de la postul de Manager de Magazin la cel de Expert în departamentul Vânzări Operativ, Conducere și Administrare. Cum ai primit această oportunitate și provocare, în același timp?

Mi-a plăcut să fiu manager de magazin pentru că îmi place să lucrez cu oamenii și îmi place, de asemenea, retail-ul. Dar am simțit nevoia să fac ceva nou, pentru dezvoltarea mea profesională și, la scurt timp s-a eliberat un post în departamentul Vânzări Central, așa că am aplicat și iată-mă. În magazin am fost foarte activă, îmi organizam timpul în așa fel încât să stau mai mult pe suprafața de vânzare decât la birou. Am preferat să stau mai mult cu echipa mea, să-i învăț, să-i ghidez, dar, în același timp, să asigur o experiență excelentă de cumpărături clienților care veneau în magazin. În Vânzări Central devii persoana care gândește și pregătește materialele necesare, procesele, care urmează să fie implementate pentru a oferi clienților cea mai bună experiență la cumpărături, luând în considerare toți factorii interni și externi. Prin urmare, deși scopul este același, perspectiva mea, unghiul din care privesc obiectivele companiei s-au schimbat. La început a fost mai dificil, pentru că numărul de oameni cu care interacționam zilnic era mai mic, dar echipa de aici este grozavă, așa că nu mi-a fost foarte greu să mă acomodez.

 

Povestește-ne puțin despre parcursul tău anterior momentului în care te-ai alăturat echipei Kaufland. Ce te-a determinat să aplici pentru programul de Trainee?

Am aflat despre acest program printr-un prieten, el făcea deja parte din program de un an și mi-a recomandat să aplic. Eram foarte tânără, aveam doar 22 de ani, eram la începutul carierei, așa că eram pregătită să explorez și să găsesc ceea ce mi se potrivește cel mai bine. Iar programul de Trainee îmi oferea exact acest lucru, prin pregătirea în aproape toate departamentele din companie. Ceea ce mi-a plăcut la program este că, în timp ce lucram, încă învățam o mulțime de lucruri noi. Nu a fost foarte ușor pentru că sunt foarte ambițioasă și îmi doream să știu totul, iar la început, pentru că îmi era greu să fac conexiuni între procese, îmi notam totul. În timp, am început să văd imaginea de ansamblu și totul a căpătat un sens. Consider că a fost un punct important de pornire în cariera mea profesională la Kaufland. Chiar dacă trebuia să călătoresc din oraș în oraș, din magazin în magazin, am învățat ceva nou de la fiecare coleg pe care l-am întâlnit de-a lungul călătoriei mele.

 

Dacă ar fi să numești doar trei aspecte din sfera profesională pe care acest program te-a ajutat să le dezvolți sau să le dobândești, care ar fi acestea? Dar din sfera personală?

Profesional, mi-a dat curaj. După toți acești ani de studii am reușit, în sfârșit, să vorbesc și să-mi exprim punctul de vedere într-un mediu de lucru. Cu siguranță mi-am dezvoltat abilitățile de comunicare și de organizare în vederea atingerii obiectivelor stabilite. Mai mult, din punct de vedere personal pot spune cu siguranță că acum Româna mea este mult mai bună, am devenit mai analitică și un ascultător mult mai bun.

 

Cum a fost pentru tine trecerea de la trainee către management? Ce impact a avut să intri pe o funcție de conducere și să coordonezi echipele din magazin?

Pe tot parcursul programului de trainee, mi-am propus să devin manager de magazin, așa că, atunci când a venit momentul, am fost încântată. Pot spune cu adevărat că a fost una dintre cele mai bune experiențe profesionale pentru mine, deoarece această funcție mi-a oferit atât satisfacții profesionale, cât și personale. Îmi plăcea să petrec timp cu echipa mea și lucram împreună pentru a face clienții mulțumiți. Cred că am simțit cea mai mare satisfacție când un client venea la mine cu o întrebare, iar eu îi puteam ajuta, îl puteam consilia. Magazinele la care am fost manager au fost diferite ca poziționare, suprafață și, cel mai important dintre toate, din punctul de vedere al comportamentului consumatorului. Adaptarea la o nouă echipă, cu o cultură organizațională diferită, a fost o provocare.

 

Ce cultură reprezinți tu și ce obiceiuri tradiționale ai adus în echipa din care faci parte?

Sunt o persoană de origine turcă, crescută în România. Am ambele cetățenii, așa că îmi place să petrec atât sărbătorile de acasă, în Turcia, cât și pe cele românești, alături de cei dragi de aici. Practic, ceea ce aduc în echipă, sunt câteva caracteristici specifice culturii mele, printre care ospitalitatea și bucuria de a împărți. În același timp, învățăm unii de la alții. Așa se face că de-a lungul timpului am învățat multe de la colegii din echipele din care am făcut parte. Nu în ultimul rând, găsim un motiv să sărbătorim orice fel de succes, asta avem în comun (ca și naționalități), de preferat cu ceva dulce, precum baclavaua.

 

Care crezi că sunt ingredientele necesare unei echipe multiculturale pentru ca ea să funcționeze și să performeze?

Încă din grădiniță și până la terminarea liceului am studiat la o școală internațională din București și practic pot spune că, pentru mine, diversitatea a fost întotdeauna o normalitate deoarece am fost crescută într-un mediu multicultural. Cred că diferențele culturale ne completează, ca oameni, într-o societate, pentru că învățăm unii de la alții cu ajutor tradițiilor și înțelegem că a-i judeca pe cei de lângă noi nu ne aduce niciun beneficiu, nu ne ajută nicicum. Indiferent de originea unei persoane, fiecare dintre noi merită și trebuie să fie respectat pentru cine este. De asemenea, un alt avantaj în a fi înconjurat de culturi și obiceiuri diferite este că devii cumva mai deschis spre învățarea și acceptarea lucrurilor noi.

 

Ce îți place cel mai mult la cultura din România, la tot ce ține de zona tradițională?

Consider că România este o țară în care oamenii au libertate, iar cea mai importantă dintre toate este, în opinia mea, libertatea de exprimare care implică acceptarea. Îmi place foarte mult tradiția românilor, faptul că oamenii de aici petrec timp cu familiile și cei dragi, în special la sărbători, când se adună în jurul mesei și se bucură de mâncare bună. Acestea sunt câteva valori importante pentru mine, care îmi amintesc de acasă.

 

Care sunt valorile tale personale legate de locul de muncă și cum se calibrează acestea cu valorile organizației din care faci parte?

Munca ocupă mult timp în viața noastră, deci cultura pe care o găsești la locul de muncă influențează moralul, productivitatea și mulțumirea. A petrece o zi întreagă într-o cultură care nu se identifică cu tine și cu valorile tale de bază, poate epuiza energia și entuziasmul pentru job. Prin urmare, una dintre valorile de bază pe care le prețuiesc este integritatea și că mi se oferă flexibilitate și încredere. Mă străduiesc să fac ceea ce trebuie, chiar și atunci când știu că munca mea nu va fi verificată. La bază, această valoare organizațională, integritatea, se suprapune și cu valorile mele personale, care sunt încrederea și respectul. Drept urmare, ne aflăm într-un mediu de lucru sănătos, în care oamenii se simt liberi să-și împărtășească ideile și devin mai productivi.

 

Am vorbit despre diferențele culturale, însă pot să apară și diferențe de gândire a unor soluții, de percepție a unor situații. Cum le-ai gestionat de-a lungul timpului?

Primul pas în rezolvarea unei situații este clarificarea sursei acestuia. După aceea, încerc să discut și să vin cu soluții și să cer soluții, astfel încât să existe o contribuție din ambele părți și să putem ajunge la o decizie finală. Oricum, cred că majoritatea problemelor apar atunci când oamenii nu se ascultă unii pe alții, așa că stresul este creat de oameni, nu invers.

 

Care consideri că sunt calitățile tale, dar și abilitățile care ți-au înlesnit parcursul profesional?

Îmi place să trăiesc după citatul “People will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel” (Maya Angelou), așa că tratez oamenii așa cum aș vrea eu să fiu tratată. Respectul este foarte important pentru mine, toată lumea merită să fie respectată indiferent de statutul social, de origine, de culturi religioase. Prin urmare, cred că această calitate m-a ajutat foarte mult în perioadele de tranzit (mai ales când am schimbat magazine și departamente), am făcut ca echipa să mă accepte mai ușor. Oamenii vor să li se ofere încredere și să fie încurajați pentru a găsi direcția corectă. Până acum, deși a trecut ceva timp, încă țin legătura cu anumiți colegi din magazinele la care am fost manager. În plus, cred că sunt o persoană pozitivă și că am reușit să aduc o atmosferă veselă în echipă. Trebuie să îi motivezi pe cei cu care lucrezi și să le transmiți energia, entuziasmul tău, indiferent de situație. Abilitatea de a gestiona eficient stresul este cheia succesului la un loc de muncă foarte dinamic.

 

Cum ai descrie mediul de lucru din echipa Kaufland?

La început, când mă întâlneam cu colegii și îi cunoșteam, am fost destul de impresionată de faptul că erau mulți oameni care lucrau în companie de 5-10 ani. Nu am putut să înțeleg acest lucru la început, pentru că mă gândeam cum de nu s-au plictisit. Dar acum nu-mi vine să cred că sunt aici de 5 ani, a fost un drum lung și frumos. Mediul de lucru este foarte dinamic, atât de dinamic încât nu îți dai seama cum trece timpul, dar în același timp, te bucuri de timpul petrecut.

 

Dacă ai fi CEO al Kaufland pentru o zi, ce ai vrea să realizezi?

Aș deschide magazine Kaufland în Turcia, așa că aș ajunge să călătoresc mai des acasă. Glumesc, aceasta este o întrebare grea. Întrucât CEO-ul companiei noastre este foarte conștient de faptul că angajații fericiți înseamnă o afacere profitabilă, cred că aș discuta cu departamentul HR pentru a vedea ce putem îmbunătăți.


Ce îți place să faci în timpul liber? Ce hobby-uri ai?

Iubesc orice implică descoperire, locuri, gusturi și obiceiuri. Prin urmare, îmi place să călătoresc cu familia și prietenii, să descopăr locuri noi, să fac multe poze, să încerc mâncare nouă și, desigur, să merg la cumpărături. Am o pasiune pentru design vestimentar, așa că desenez în timpul liber.