Distribuie
10 obiceiuri care iti afecteaza productivitatea
A fi productiv nu inseamna neaparat a munci mai mult, ci a te organiza eficient, in fiecare zi. Eficientizarea muncii si obtinerea de rezultate intr-un timp scurt sunt obiective care pot fi realizate destul de usor. In acest sens, Business Insider a identificat 10 obiceiuri, aparent minore, care iti pot afecta serios productivitatea si la care trebuie sa renunti rapid.
1. Navigarea impulsiva pe diverse site-uri
Odata cu accesul nelimitat la internet, suntem deseori tentati sa cautam pe motoarele de cautare diverse lucruri care ne vin in minte, intr-un anumit moment. Specialistii recomanda sa notam aceste ganduri pe masura ce apar si sa le cautam dupa ce terminam toata treaba sau, cel putin, task-ul la care lucram.
2. Multi-tasking
Desi multi credem ca putem face cu succes doua lucruri simultan, cercetarile stiintifice arata ca doar 2% din populatie este capabila efectiv de acest lucru. Pentru toti ceilalti, multi-tasking-ul este doar un obicei prost, care scade atentia si productivitatea.
3. Verificarea permanenta a e-mailului
Accesul permanent la internet ne determina sa verificam continuu emailul in timpul zilei. Din pacate, de fiecare data cand facem asta, pierdem pana la 25 de minute din timpul alocat muncii. Unul dintre specialistii citati de Business Insider sugereaza sa inchidem e-mail-ul si telefonul macar 30 de minute pe zi, timp dedicat muncii profunde.
4. Amanarea lucrurilor importante pentru finalul zilei
Multi oameni obisnuiesc sa isi inceapa ziua cu task-uri usoare si sa le rostogoleasca pe cele mai grele spre finalul orelor de program. Este o idee gresita, care se finalizeaza de multe ori cu task-uri neindeplinite. Cercetatorii au demonstrat ca avem o anumita cantitate de concentrare, ce scade pe parcursul zilei. Tocmai de aceea, majoritatea task-urilor importante ar trebui bifate cat mai devreme.
5. Prea multe intaniri
Intalnirile inutile intrerup fluxul productivitatii. Avand la indemana emailul, mesageria instanta sau apelurile video, este recomandat sa folosim intalnirile doar pentru prezentari sau discutii serioase care nu poate avea loc decat fata in fata.
6. Sedentarismul
Nilofer Merchant, un celebru consultant si autor de specialitate, recomanda inlocuirea intalnirilor la cafea sau in lumina neoanelor din salile de conferinte cu plimbari scurte. Aparent, ideile noi si interesante sunt ajutate de aerul proaspat.
7. Amanarea alarmei
Ni se pare ca amanarea alarmei in fiecare dimineata ne ofera cateva minute in plus de odihna, dar, de fapt, ne face mai mult rau decat bine. Specialistii spun ca dimineata, sistemul endocrin incepe sa elibereze hormonii specifici care ne pregatesc pentru restul zilei. Daca mai dormim putin, ingreunam acest proces.
Întreg articolul poate fi citit accesând sursa.
Citește toate articolele despre
MisiuneArticol scris de:
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Misiune
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro