Distribuie
3 recomandări cum să scrii o scrisoare de intenție care să te pună în evidență
A fost odată ca niciodată un angajat în căutarea jobului perfect. După multe încercări nereușite și interviuri soldate cu un răspuns negativ, eroul nostru a găsit ÎN SFÂRȘIIIT jobul perfect. Și nici compania angajatoare nu era de lepădat. Toate bune și frumoase, însă acest job părea să fie perfect pentru mulți alți candidați. Uitându-se la lista celor care au aplicat, eroul nostru a văzut că sunt 199 de CV-uri pe care angajatorul ar trebui să le selecteze.
Ce să facă el special pentru a ieși în evidență și la care nu s-au gândit ceilalți 199 de candidați?
Rămâi alături de mine ca să afli finalul poveștii, ca să descoperi:
- De ce este relevantă o scrisoare de intenție în zilele noastre
- Cum să o folosești pentru a-ți crește avantajul CV-ului
- 3 recomandări despre cum să scrii o scrisoare de intenție care să te evidențieze dintre 200 de candidați
În piața muncii din România, trimiterea unei scrisori de intenție se practică foarte puțin. Și nu e de mirare, pentru că formatul unei scrisori de intenție este de cele mai multe ori unul anost, fără valoare adăugată pentru cel care o scrie și cel care o citește. Ideea scrisorii de intenție lângă CV-ul celui care aplică a apărut dintr-o nevoie reală: spune-mi ceva despre tine ce nu găsesc în CV. Și s-a transformat peste ani într-un fel de cutumă birocratică, fără valoare reală.
Însă e momentul să reinventăm modul în care scriem o scrisoare de intenție. Pentru că ea poate să fie „omul tău de vânzări" când vine vorba să te faci remarcat dintre sutele de candidați disponibili.
- De ce este relevantă o scrisoare de intenție în zilele noastre?
De ce sunt materialele video cele mai căutate materiale online? De ce are platforma TikTok un succes atât de mare? Pentru că se bazează pe autenticitate, vulnerabilitate, dialog de la om la om. Ne place să căutăm materiale video pentru că putem să ne conectăm mult mai ușor cu acea persoană. Indiferent de calitatea materialelor de pe platforma TikTok, succesul i se datorează faptului că vedem oameni obișnuiți, ca noi. Acesta este principalul scop al scrisorii de intenție: să vorbească despre tine, omul din spatele candidatului. Cuvintele pe care le așezi în acea jumătate de pagină pot să ajungă doar la mintea sau și la mintea, și la inima persoanei care o citește. Dacă faci o treabă bună, scrisoarea de intenție devine prezentarea ta video în fața Angajatorului.
- Cum să o folosești pentru a-ți crește avantajul CV-ului
Unul dintre principiile relațiilor de succes, personale sau de business, este că ambele părți trebuie să fie interesate una de cealaltă. Altfel nu există cu adevărat o relație.
Exact acest principiu se aplică și în relația dintre Candidat și Angajator. Dacă ești în situația să te diferențiezi dintre 200 de candidați, drumul către interviu trece prin interesul pe care îl arăți companiei pentru care aplici. Chiar dacă din punct de vedere al experienței și competențelor tale, ești la egalitate cu jumătate dintre ei, faptul că poți articula DE CE tu ești interesat de această companie și CUM te regăsești în valorile acelei companii, te așază în pole position pentru selecția la interviu. Iar acest DE CE nu îl poți pune în CV, pentru că informația de acolo se referă la tine. Însă îl poți pune în scrisoarea de intenție cu care aplici la acel job/acea companie.
Cum faci asta?
- 3 recomandări despre cum să scrii o scrisoare de intenție care să te evidențieze dintre 200 de candidați
Pasul no.1: trimite-o într-un email. Poate ai adresa Recrutorului pentru acel post. Poate ai adresa „redacției" 🙂, adică adresa de contact a companiei pentru care ai aplicat. Sau te poți conecta folosind profilul tău LinkedIn cu o persoană din departamentul HR al companiei și îi poți trimite un mesaj pe acel canal. Indiferent de context, după ce ai aplicat la jobul disponibil, scrie un email cu format de scrisoare de intenție și trimite-l companiei angajatoare.
Pasul no.2: Vorbește despre valorile tale și ce ai de oferit ca persoană. Eroarea multor candidați în acest punct este că aleg să se bâlbâie. Adică cum? Păi scriu în această scrisoare de intenție informații despre anii de experiență, industria în care au lucrat, aspecte care deja există în CV. Și omit complet elementele importante care țin de valorile și motivația personală. Uite un exemplu de urmat:
„Am decis să aplic la acest job pentru că, dintre cele 12 cerințe din descrierea lui, experiența mea profesională se potrivește cu 10 dintre ele. Sunt o persoană pe care o motivează un mediu de lucru activ și știu că schimbările sunt inevitabile, de aceea am ales domeniul meu de activitate. Încă din copilărie mă puteam adapta ușor schimbărilor de oameni, contexte, iar peste acest element personal am adăugat experiența profesională în domeniile pe care le găsiți în CV. Îmi place să cred despre mine că sunt un perfecționist, însă nu atât de mult încât să nu pot integra un feedback negativ drept o oportunitate de creștere. Iar din ceea ce am citit pe site-ul companiei voastre, dedicarea față de client și munca în echipă sunt valori în care cred și pe care le trăiesc în fiecare zi, în munca mea."
Pasul no.3: Vorbește despre companie. Foarte mulți candidați fac aplicația despre ei: experiență, motivație, etc. Însă elementul central aici este întrebarea DE CE această companie? Termenul popular aici ar fi „fă-i curte". Desigur, în mod etic. Nu spune lucruri pe care nu le crezi. Însă nu asta e problema aici, cei mai mulți dintre candidați (cei 199 față de care te diferențiezi) nu știu ce cred legat de companie sau se tem să o spună, nu cumva să fie considerați disperați și să își piardă „avantajul". 🙂 Nimic nu mișcă un Angajator mai mult decât să îi spui concret că te-ai documentat despre companie și știi exact de ce vrei să lucrezi aici. Uite un exemplu:
„În acest moment al carierei mele îmi doresc să lucrez într-o companie așezată. Unde nu facem lucrurile pe genunchi, ci profesionist. Unde pot să contribui cu toate competențele și cunoștințele mele, nu doar cele trasate de fișa postului. Unde se apreciază calitatea muncii, dar și calitatea vieții angajatului. Și pentru toate aceste motive, am ales să aplic la compania dvs. Am regăsit în căutările mele o viziune clară pentru viitor și feedback-uri din piață care îmi spun că aici pot să muncesc pentru rezultate.''
Nu-i așa că arată foarte diferit (total diferit, aș zice) față de zecile de template-uri pe care le-ai găsit căutând Cum să scriu o scrisoare de intenție? Pentru că reinventarea înseamnă să iei ceva existent și să îi dai o formă nouă, care să-ți servească mult mai bine. Să o faci pentru tine, pentru că asta te diferențiază de mulțimea din care vrei să ieși.
Lasă-mi, te rog, un comentariu și spune-mi cum ai folosit această invitație la reinventare pentru a-ți crește șansele să obții jobul perfect pentru tine.
Mult succes!
Raluca,
Cea care crede că reinventarea este oricând posibilă
Citește toate articolele despre
Piața muncii Planificare carieră Găsește-ți job Motivație și vocație Resurse CVContributor Undelucram.ro
Raluca Culda
Mai multe articoleDistribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Piața muncii
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro