4 modalitati eficiente pentru combaterea sindromului de burnout printre angajatii companiei

12.03.2017
1 min
4 modalitati eficiente pentru combaterea sindromului de burnout printre angajatii companiei

Distribuie

Burnout-ul nu ocoleste niciun domeniu de activitate si poate avea consecinte negative nu numai pentru cei afectati de acest sindrom, dar si pentru companie.

 

Orele lungi petrecute peste program, responsabilitatea mare, presiunea continua si sarcinile de lucru care par sa nu se mai termine sunt principalii factori care declanseaza sindromul de burnout, potrivit Mayoclinic. Nivelul inalt de stres, impresia ca nu performeaza niciodata suficient de bine si sentimentul ca pierd controlul asupra vietii lor sunt primele efecte vizibile ale acestui fenomen.

 

Apar apoi epuizarea fizica si psihica, insomnia, problemele digestive, depresia, cinismul, iritabilitatea si pierderea satisfactiei fata de locul de munca. Toate acestea ii fac pe angajati nu numai sa isi piarda motivatia si productivitatea, dar, de multe ori, este elementul decisiv care ii face sa parareasca firma. De aceea, un bun manager trebuie sa fie pregatit sa combata efectele burnout-ului, astfel incat angajatii sai sa fie fericiti si sa aiba rezultate cat mai bune.

 

Ofera-le angajatilor stresati o binemeritata vacanta

 

Concediul este cel mai puternic antidot impotriva stresului de la locul de munca. Zilele libere, in care se pot deconecta complet de la problemele de serviciu si se pot bucura de viata au un efect miraculos asupra oricui. Angajatii revin la birou cu bateriile incarcate si cu noi forte de munca, motiv pentru care orice companie ar trebui sa le ofere cat mai multa flexibilitate salariatilor, astfel incat acestia sa isi poata lua concediu atunci cand simt ca isi ating limitele. Pentru a-i mentine motivati si fericiti, companiile de top ofera astfel de tichete de vacanta, pentru a-si incuraja angajatii sa isi petreaca zilele libere in destinatiile lor preferate, sa se relaxeze si sa isi recapete vitalitatea. Dupa cum vezi, avantajele tichetelor pentru companii sunt numeroase, incepand cu economiile substantiale care se fac, pana la scaderea stresului in firma si imbunatatirea ratei de retentie a angajatilor.

 

Reevalueaza munca fiecarui angajat

 

Cand se aglomereaza foarte multe sarcini si proiecte cu deadline scurt, iti este la indemana sa pasezi o parte din responsabilitati acelor angajati competenti, in care ai incredere ca se vor descurca. Nivelul de dificultate al unui job trebuie sa ii provoace pe oameni si sa ii ajute sa se autodepaseasca, insa fara a-i coplesi si a-i face sa simta ca le sunt puse in pericol functia sau chiar locul de munca. De aceea, este indicat sa implementezi un sistem de evaluare a angajatilor, care sa iti arate cat mai clar care sunt acei oameni predispusi la burnout. In plus, ai ocazia sa identifici si persoane cu potential, care ar putea contribui la impartirea uniforma a sarcinilor, astfel incat niciunul sa nu fie coplesit de responsabilitati.

 

Permite si incurajeaza pauzele

 

Intreg articolul poate fi citit accesând sursa.

Citește toate articolele despre

Echilibru Employee experience

Articol scris de:

Distribuie

Ce-am citit merită:

Ești HR? Află cum să recrutezi eficient!

Hai în clubul angajatorilor cu rată mare de retenție și costuri de recrutare mici.

Vreau să știu

Dorești să-ți faci munca mai ușor?

Noi îți explicăm cum îți poți administra eficient Brandul de Angajator în comunitate.

Află mai multe

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro