Distribuie
5 fraze scrise pe Facebook care iti pot aduce concedierea
Pentru o angajata din Arizona nu a fost un moment prea inspirat acela in care a scris pe Facebook "Imi doresc uneori sa fiu concediata, mi-ar fi mai usor sa stau acasa decat sa trec prin asta". La scurt timp dupa mesaj dorinta i s-a implinit.
"Nu ma asteptam ca o propozitie atat de scurta sa aiba un impact atat de mare", a declarat fosta angajata, care a spus ca trecea in acel moment printr-o depresie cauzata de un deces in familie, potrivit Aol Jobs.
Angajatorul nu a tinut cont de problemele personale ale functionarei, iar aceasta a fost nevoita sa deschida un proces in instanta. Singura situatie in care angajatii sunt protejati de legislatia muncii din SUA este aceea in care critica pe Facebook conditiile de munca din companie (chestiuni care tin de securitate & sanatate ocupationala).
Printre frazele riscante, pe care nu trebuie sa le "scapi" in mesajele postate pe Facebook, deoarece iti pot atrage concedierea, se numara:
1. Afirmatii denigratoare la adresa companiei. Daca strici imaginea firmei la care lucrezi, sefii se vor sesiza imediat. Orice atac la brandul companiei venit de la cineva care lucreaza in interior va fi perceput ca un risc pentru business. de cele mai multe ori, insa, angajatii si-au recuperat jobul pierdut in instanta.
2. Cuvinte jignitoare despre sefi. Chiar si aluziile voalate la adresa sefilor au dus in multe cazuri la concediere. Nu intotdeauna instantele de judecata le-au dat castig de cauza angajatorilor, mai ales daca salariatii erau implicati direct in proiectele pe care le criticau pe Facebook.
3. Informatii confidentiale din firma la care lucrezi. Secretul de serviciu este protejat prin lege, iar angajatorii sunt indreptatiti sa-i sanctioneze pe cei care practica scurgerea de informatii, chiar daca este vorba doar de o greseala copilareasca.
4. Glume nesarate despre clienti. Multi angajati au senzatia, atunci cand fac misto cu prietenii pe Facebook despre un client care tocmai i-a enervat, ca acesta nu va afla niciodata. S-au vazut totusi cazuri cand clienti i-au reclamat pe angajati; alteori sefii se sesizeaza din oficiu si ii concediaza pe angajatii recalcitranti pentru comportament indecent la locul de munca.
5. Dezvaluiri compromitatoare despre tine insuti. Nu este o idee prea buna sa povestesti prietenilor cum ai tras chiulul cateva ore de la job, cum te-ai uitat pe site-uri interzise de la serviciu sau cum ti-ai petrecut noptile prin cluburi.
Citește toate articolele despre
EchilibruArticol scris de:
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
1 comentariu
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Raneti Tudor
Echilibru
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro