5 greșeli pe care le faci în CV

07.10.2022
3 min
5.00
5 greșeli pe care le faci în CV

Distribuie

În secolul vitezei și a celor 6-7 secunde de scanare a CV-ului, este important să te concentrezi pe informație clară, concisă și relevantă. Un mic detaliu din CV poate face diferența, chiar dacă nu este evident pentru tine. Am scris despre 5 greșeli din CV pe care le-am întâlnit în cele peste 10.000 de CV-uri pe care le-am văzut.

 

1. Incluzi date personale

Singurele informații care contează sunt datele tale de contact – orașul, țara, adresa de email, numărul de telefon și profilul de LinkedIn. Dacă e cazul, poți include și un link pentru portofoliu. Nu sunt necesare sau relevante: data nașterii, vârsta, naționalitatea, starea civilă, numărul de copii sau alte profiluri de social media. Asigură-te că datele de contact sunt corecte și vizibile, plasate imediat după numele tău. Recomand să ai o adresă de email cu numele tău și să nu o folosești pe cea primită de la compania în care lucrezi acum. Dacă este relevant pentru rolul la care aplici, poți menționa că ai permis de conducere.

 

2. Scrii eronat locația

Chiar dacă pare un detaliu minor, această informație poate face diferența. Ca să eviți confuzia, e important să menționezi locația în care aplici, nu adresa ta curentă, în cazul în care cele două nu corespund. Dacă locuiești în București, însă aplici la joburi din Barcelona, vei menționa Barcelona la locație. Dacă ești dispus la relocare, fără o locație fixă în minte, vei menționa acest lucru. Dacă îți dorești exclusiv roluri remote, poți menționa și acest aspect.

 

3. Scrii experiența și studiile în ordine cronologică

Atât experiența profesională cât și studiile sau cursurile se scriu în ordine-invers cronologică,  începând cu cele mai recente. Este o idee bună să detaliezi mai mult joburile și realizările mai recente și să fii mai succint cu rolurile mai vechi de 10-15 ani. Angajatorii vor să știe care au fost contribuțiile tale recente, cum te-ai adaptat la condiții dificile de muncă, cum a fost pandemia de Covid-19, de exemplu sau ce competențe noi ai dezvoltat în ultima perioadă.

Există câteva variațiuni ale acestor secțiuni, însă ele nu sunt subiectul acestui articol. Păstrează în minte că aceasta este structura standard recomandată, însă poți avea o abordare mai flexibilă dacă al tău context profesional o cere.

 

 

 

4. Elaborezi fiecare job

Lungimea recomandată pentru un CV este de 2, maximum 3 pagini, în situații excepționale. Dacă ai multe joburi similare de scurtă durată, este o idee bună să le combini și să adaugi o singură descriere și să eviți repetiția. De exemplu, dacă ai fost chelner și ai avut 10 roluri temporare, nu ai niciun motiv să umpli 3 pagini doar cu această informație. Dacă ai mai mult de 15 ani experiență în roluri similare, nu este necesar să repeți responsabilitățile similare pe care le-ai avut la fiecare job. Este o idee bună să te referi la particularitățile fiecărei activități și să te concentrezi pe realizări. CV-urile academice sau cele în format Europass sunt o excepție și de cele mai multe ori, ele vor fi mai lungi de 2 pagini.  

 

5. Folosești formaturi care nu te avantajează

Datorită modului în care este citit și parcurs un CV, este bine ca cea mai importantă informație din CV să fie plasată în prima jumătate a primei pagini. Multe dintre formaturile de CV propuse pe diverse platforme au o structură fixă, care plasează informațiile-cheie într-un mod care nu te pune în valoare. Spre exemplu, vedem de multe ori secțiunea de competențe la finalul CV-ului. Această secțiune ar trebui să fie plasată pe prima pagină, imediat după profilul profesional. Dacă vorbești mai multe limbi străine, nu lăsa această informație să se piardă pe pagina 2 sau 3 a CV-ului, plaseaz-o strategic, pe prima pagină pentru a fi vizibilă și a-ți oferi un avantaj competitiv.

De asemenea, am văzut că există o atracție spre formaturile cu 2 coloane, însă ele se potrivesc doar CV-urilor de o pagină. De cele mai multe ori, nu ai informații pentru ambele coloane, pe ambele pagini și astfel, rezultă un conținut disproporționat, cu 2 coloane scrise pe prima pagină și o coloană goală pe pagina 2. Este important să existe un echilibru între format și conținut, deoarece atât impactul vizual cât și informația propriu-zisă au un rol în decizia recruiter-ului de a te invita la interviu.

Propunerea mea este să iei, pas cu pas, fiecare informație din CV-ul tău și să decizi dacă este valoroasă în procesul de decizie sau nu. Dacă răspunsul este nu, renunță la ea. Atât de simplu. Dacă este valoroasă, asigură-te că este cât mai vizibilă în CV-ul tău.

Citește toate articolele despre

Resurse CV Piața muncii Creare profil candidat Găsește-ți job

Contributor Undelucram.ro

Camelia Macsim

Camelia Macsim

Mai multe articole

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro