Distribuie
Ai primit o oferta de job, ce faci mai departe?
Cand atata lume in jurul tau iti atrage atentia cat de greu este sa te angajezi in vremurile de criza prin care trecem, a nu accepta o oferta de job poate sa para o decizie cel putin necugetata. Teoretic, da. In practica, lucrurile sunt foarte diferite si fiecare caz trebuie analizat separat. E ok sa acceti un job dar e ok sa accepti orice job fara sa incerci sa te convingi ca se apropie macar in “punctele esentiale” de ceea ce ai nevoie?
De la persoana la persoana, aceste puncte esentiale pot fi din zona financiara, din cea a mediului de lucru, a motivatiei sau valorilor, a sistemului de management, a oportunitatilor de dezvoltare etc. Ele exista cu siguranta si orice oferta de job trebuie trecuta prin filtrul lor pentru ca doar in felul acesta acceptarea sau respingerea ei poate fi considerata bine cugetata.
Articolul de pe HBR de Amy Gallo pe care vi-l recomandam azi ne-a placut pentru ca ofera un ghid foarte util pentru acest proces de analiza si decizie in cariera (caci pana la urma orice job iti poate determina semnificativ traseul profesional si cariera, nu?).
Autoarea incepe de la date statistice care arata faptul ca in medie “oamenii muncii” isi schimba acum joburile o data la 3 – 4 ani, ceea ce inseamna ca decizia de a accepta sau de a respinge o oferta ar trebui sa fie bine documentata. Se pare insa ca ne petrecem mai mult timp analizand in ce sa ne investim economiile sau unde sa mergem in vacanta decat studiind o oferta de job.
Evident, in functie de tipul pozitiei si profilul persoanei care primeste oferta, analizarea si negocierea acesteia pot contine etape si elemente diverse. Exista insa, indiferent de momentul in cariera cand trebuie sa iei aceasta decizie, cateva bune practici carora merita sa le acorzi timp si atentie:
1. Asigura-te pe parcursul procesului de recrutare ca exista claritate in ceea ce priveste nivelul tau de asteptari, dorinte/aspiratii. Nu este vorba aici doar de nivelul de asteptari salariale, ci si de obiectivele profesionale pe care iti doresti sa le atingi etc.
2. Descopera cat mai multe informatii despre potentialul angajator. Daca nu ai facut acest lucru inainte sa iti trimiti CV-ul, momentul in care primsti o oferta este critic in acest sens. Acum e momentul sa cercetezi care este reputatia/imaginea, ce se vorbeste despre companie in piata, ce se stie despre managerul cu care urmeaza sa lucrezi etc.
3. Fii realist in comparatiile pe care le faci. Simplul fapt ca ai mai fost la un interviu la o companie care ti se pare mai atragatoare nu inseamna ca vei primi o oferta si de la acestia. Cum se spune pe la noi: “nu da vrabia din mana pe cea de pe gard” (asta presupunand ca “vrabia din mana” intruneste alte conditii importante).
Citeste tot articolul aici.
Citește toate articolele despre
Planificare carierăArticol scris de:
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Planificare carieră
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro