Distribuie
Am gasit job-ul ideal, dar nu am experienta ceruta. Ce fac?
Niciodata nu va lasati coplesit de job description. Aplicati fara ezitare atunci cand ati gasit postul ideal, cel pe care l-ati visat.
Dupa cateva saptamani de cautare ai reusit sa gasesti job-ul despre care crezi ca ti se potriveste. Exista, totusi, un impediment care te face sa eziti in a aplica. Job description (despre care am scris ca in multe cazuri este formulat defectuos) contine, printre cerinte, o serie de calificari si o anumita experienta, pe care stii ca nu le ai.
Regula Nr. 1: Nu te lasa descurajat!
Chiar si in conditiile in care nu intrunesti absolut toate cerintele – aplici. Care este resortul ascuns care te-a determinat. Explicatia nu este complicata. Orice candidat se gandeste ca „are ceva” care poate atrage atentia recruitorului sau hiring manager-ului.
Acel „ceva” poate fi reprezemtat de cuvintele cheie pe care le-ati folosit in CV sau in cover letter si care-i pot sensibiliza pe interlocutori, astfel incat acestia sa afirme: „Candidatul acesta are ceva. Ar fi bine sa-l chemam la interviu”, dupa cum afirma Jason Patel (former career ambasador) de la George Washigton University.
Regula Nr. 2: Fa pasul dincolo de usa si esti pe calea cea buna!
De prea multe ori uitam un factor important din procesul de selectie al candidatilor: natura umana. „Angajarea si interviul, pentru o anumita pozitie, reprezinta expresia unui job cu o mare incarcatura emotionala. Daca, un candidat s-ar conecta emotional la interviu si la interlocutor, ar ajunge la concluzia ca nu corespunde 100% postului pentru care a fost angajat”, ne spune Serena Holmes, CEO si hiring manager la Tigris Events.
Regula Nr. 3: Respectati urmatorii cinci pasi pentru a compensa lipsa de experienta!
1. Folosositi cuvintele cheie (din plin) in CV
Atunci cand stii din start ca esti in dezavantaj, datorita lipsei de experienta, nu prezinti un CV general. Daca trimiti asa ceva, fara o nota specifica in cuprins, risti ca dupa celebrele 6 secunde, CV-ul tau sa fie in cos.
Cititi cu atentie lista cerintelor exprimate de job description, pentru a puncta care sunt abilitatile si calificarea pe care angajatorul o cere. Gasiti punctele comune din abilitatile si calitatile voastre, transormati-le in cuvinte cheie si nu le omiteti din CV.
2. Folositi social media pentru a iesi in evidenta
Cred ca v-am plictisit de cate ori am scris de cea mai uzitata metoda de recrutare folosita de recruitori si hiring manageri - social media. Profilul pe care-l afisati, evenimentele postate etc. nu sunt trecute cu vederea de cei care va „vaneaza”.
Este recomandat ca inainte de a aplica sa va faceti campanie pe social media. Veti fii mai usor de identificat si de extras din multime, daca postarile voastre au legatura cu postul vizat si compania care l-a afisat.
Nu uitati sa vizitati, dar mai ales sa comentati si sa distribuiti parerea voastra despre site-ul companiei in cauza, despre anumite evenimente, inclusiv de ce ati gasit pe platformele folosite de aceasta.
3. Trebuie sa stiti sa va vindeti succint si convingator
Totul porneste de la cunoscuta intrebare: „vorbeste-mi despre tine”. Nu raspundeti imediat si oricum nu va prezentati nepregatit la interviu. Raspunsul, cu atat mai mult pentru cei lipsiti de experienta are trei componente:
- ce voi face;
- ce fac;
- unde vreau sa ajung.
Un raspuns care va contine aceste elemente reprezinta ceea ce specialistii numesc: „modul de vanzare succint si convingator”, treapta voastra spre ocuparea postului.
4. Creati si mentineti legaturile cu oameni din interiorul companiei
Pentru a va usura pregatirea, inainte de a aplica este bine sa va faceti legaturi utile, daca se poate pana la nivelul hiring manager-ului. Pe recrutor, pe hiring manager ii gasiti pe social media si puteti lua contact cu ei, puteti sa le vorbiti despre voi, le puteti cere chiar sfaturi. Nu sunt toti insensibili.
Cunoasterea unora dintre cei care lucreaza sau au lucrat in compania unde vreti sa aplicati, devine un atuu in mana oricarui incepator (foarte multe informatii le obtii chiar de pe platforma Undelucram.ro).
5. Ai incredere in tine
Angajarea este un proces complex ale carui variabile tin, in cele mai multe cazuri, de factori aleatori, pe care nu puteti sa-i tineti sub control. Exista insa si o parte determinanta (cel putin in anumite momente), cand totul depinde de tine.
Sunteti perfect constienti ca nu va potriviti postului, ca nu intruniti tot ceea ce vi se cere. Nu faceti greseala sa se vada acest lucru. Nu-i lasati pe recrutor sau hiring manager sa simta nesiguranta voastra. Tot ceea ce spuneti trebuie sa sune convingator, trasmitand incredere si siguranta celor din fata voastra.
Citește toate articolele despre
Planificare carieră Creare profil candidat Despre meserii Găsește-ți job Motivație și vocație Internships și voluntariat Oportunități joburiArticol scris de:
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
1 comentariu
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
La_Vie_en_Rose
Planificare carieră
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro