Distribuie
Brandul de Angajator: ce este si cum se construieste
Ce este Brandul de Angajator
Cel mai adesea facem referire la brand-ul unei companii din perspectiva de marketing, având in vedere produsele si serviciile pe care le realizeaza respectiva companie. Sunt companii care au reusit performanta de a-si transforma bradul intr-un substantiv comun, precum Xerox (copiez la xerox) sau Adidas (port adidasi), ceea ce reprezinta neindoielnic o performanta remarcabila. Ce inglobeaza brandul de produs/companie din aceasta perspectiva? Ei bine, o serie intreaga de informatii pe care consumatorii le asociaza cu acel nume: ce face compania, ce gama de produse are, care este in general calitatea lor, cam pe unde se situeaza ca pret, cum arata – aspecte ce tin de designul caracteristic, etc. Similar, dar nu identic, definim si Brandul de Angajator.
Brandul de Angajator reprezinta totalitatea informatiilor disponibile public si a perceptiilor despre calitatea de angajator a unei companii. Brandul de Angajator inglobeaza informații si perceptii despre ce face o companie, cu ce se ocupa, câti angajati are, ce fel de posturi ofera si ce conditii de lucru, ce fel de cultura organizationala are, unde se situeaza ca salariu.
La accestea se adauga un mix de informatii diverse, unele pozitive, altele mai putin pozitive care toate ne pozitioneaza fata de acea companie: ne dorim sau nu ne dorim sa lucram pentru ea, ii invidiem sau nu pe cei care lucreaza deja acolo?
Importanța Brandului de Angajator
Brandul de Angajator este important sub doua aspecte majore:
Recunoastere: masura in care Brandul este recunoscut de un numar cât mai mare de oameni, ceea ce in general este un lucru bun si dezirabil, facilitând intelegerea si acceptarea acelei companii;
Dezirabilitate: masura in care, odata (re)cunosut Brandul, el devine dezirabil pentru candidați/viitori angajati, având calitatea speciala de a-i entuziasma pe oameni care isi doresc sa lucreze acolo pentru tot ce vor urma sa obtina.
Pe o piata marcata de o competitie ultra-acerba pentru oameni de valoare, construirea Brandului de Angajator cu certitudine este o activitate ce nu trebuie ignorata ori lasata la voia intâmplarii.
Capacitatea unei companii de a atrage talente este astazi definitorie uneori chiar pentru capacitatea sa de a supravietui (pentru ca oamenii prefera sa lucreze pentru companii de care au auzit) asa ca, a acorda atentie Brandului de Angajator nu mai este ceva optional, a devenit o necesitate si trebuie sa fie parte din strategia companiei de a câstiga razboiul pentru talente.
Brandul de Angajator nu este Brandul de Produs
Companii care se adreseaza prin produsele lor consumatorilor (B-to-C) au avantajul suplimentar de a fi recunoscute prin produsele lor. Candidatii poate nu stiu prea multe despre companie dar ii cunosc produsele si tot este ceva. Nu de putine ori insa, acest avantaj poate deveni usor un dezavantaj daca acele produse isi dezamagesc clientii pentru ca vor portretiza o companie care nu este capabila sa isi inteleaga publicul sau nu respecta standardele de calitate asumate. Brandul de Angajator trebuie insa tratat separat de brandul de produs, cu care nu trebuie confundat, chiar daca iata, exista desigur intersectari de care trebuie tinut cont deoarece, aratam, proiecteaza o cu totul alta perspectiva in piata, se refera la alt continut informational, adreseaza un public diferit (o companie de exemplu poate produce iahturi de lux pentru clienti milionari care nu vor lucra niciodata in hala de productie a companiei respective).
Cum construim Brandul de Angajator
Constructia Brandului de Angajator nu este usoara, implica o strategie bine pusa la punct, stiinta procesului in sine, cunostinte avansate de resurse umane si marketing si desigur resurse de comunicare. Beneficiile insa acopera de multe ori pretul platit pentru atingerea lor asa ca nicio companie nu ar trebui sa ezite in a investi in Brandul de Angajator in egala masura in care investeste in Brandul de Produs.
Chiar si companiile (mai) mici au nevoie de Brand de Angajator pentru ca orice companie trebuie sa fie in masura sa explice de ce este dezirabil sa lucrezi pentru ea. Iata pasii cei mai importanți
Intreg articolul poate fi citit aici.
Citește toate articolele despre
Employer brandingArticol scris de:
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Employer branding
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro