Distribuie
Business-uri care tin cont de oameni si oameni care redefinesc abordari
De la talent management la retentia angajatilor, de la motivarea angajatilor la evaluarea performantelor, de la modalitatea de abordare a generatiei millennials pana la formarea unei culturi organizationale unitare: pe scurt, tematica diversa care a format continutul celei de-a XI-a editii HR Summit la nivel national. Conferinta de resurse umane a reunit la Iasi peste 120 de specialisti in resurse umane si management. Tematica conferintei “Difficult times? SuperHeRoes are here!” a permis speakerilor prezenti la eveniment abordari nonconformiste, complexe si interactive.
Facand referire la “eroii tacuti” ai unei companii, Andreea Mihnea, HR Director Ernst&Young a scos in evidenta faptul ca intr-un context rigid in care predictibilitatea si controlul sunt mai mult decat necesare, rolul HR-ul este de a pune impreuna acest conflict: ai nevoie de inovare si multa putere de convingere. “Trebuie sa il facem pe om sa inteleaga ca «better work life begins with you». De asemenea, este important cum ii expunem la programe mai provocatoare decat ceea ce fac ei in mod obisnuit. E nevoie sa gandim programe de inovare atat la nivel personal, cat si la nivel de business. De asemenea, e importanta crearea unor comunitati – de cele mai multe ori trebuie sa cream doar contextul, apoi lucrurile evolueaza de la sine.” Pe parcursul prezentarii sutinute la HR Summit Iasi, Andreea Mihnea a vorbit si despre noul trend din piata muncii: nu se mai accepta clasicul “de la 9 la 17”, insa exista in acelasi timp teama ca daca lucram flexibil munca noastra nu este vizibila si parem a fi neproductivi.
Undelucram.ro.jpg" style="width:100%" />
O companie trebuie sa isi motiveze angajatii sa isi invinga fricile
In cadrul workshop-ului sustinut de Adriana Aionitoae, Agus People & Organisation @ Endava Iasi, aceasta a evidentiat faptul ca, in prezent, HR-ul nu mai indeplineste doar functia de suport in companie, ci se aliniaza cu oamenii a caror planuri sunt sa dezvolte compania. Oamenii, pe langa jobul principal, mai au un job: acela de a ascunde vulnerabilitatile si lipsa competentelor. „O companie trebuie sa isi motiveze angajatii sa isi invinga fricile. Ei trebuie sa inteleaga ca au fost angajati pentru ca sunt buni, nu pentru ca sunt perfecti. Experimentati deschis! Oamenii vin si-ti dau feedback cu scopul imbunatatirii proceselor si nu ca sa scoata in evidenta cat de tare ai gresit. Cultura tuturor, nu a oamenilor key sau potentials. „
Vorbind despre studiul de caz din compania pe care o reprezinta, Cristina Frincu, Talent Management Country Coordinator & HR Manager deputy R&D Iasi Continental, a apreciat ca „scoala de HR din Romania este la fel de buna ca cele internationale. In contextul muncii in multinationala experienta de HR este completa. Vezi cat spatiu de construit ai, cum iti poti activa si fructifica propriile resurse.”
Alin Dunuta si Alin Comsa, traineri SelfTRust Academy au accentuat faptul ca este foarte important sa incepem cu finalul in minte: HR-ul inseamna vanzare, viziune, emotie, nevoi. HR-ul este despre oameni: scopul unui specialist de resurse umane este sa transmita celorlalti viziunea sa. „Comunicare este despre ei, despre oameni, nu despre tine, ca om de HR.”
Facand o paralela intre “human doers si human beings” Alina Perrin, HR Director International L’Oreal a precizat ca “trebuie sa stim sa ascultam semnalele slabe si sa nu facem din munca un scop in sine.” Este important sa gasim un echilibru intre viata profesionala si viata personala, sa stam la un job atata timp cat simtim ca avem recompense la nivel personal si nu doar cuantificabile in bani.
Redefinirea conceptului de performanta si brandul de angajat
Katrina Collier, Social Recruiting Specialist, The Searchologist, a discutat despre cat este de importanta imaginea companiei, inclusiv sau mai ales pe platformele sociale. O descriere buna poate atrage multe oportunitati. De asemenea, este necesar sa se acorde o atentie sporita descrierii activitatii noastre profesionale pe toate canalele social media pe care le folosim, dar si fotografiilor de profil.
Oana Bolotan Datki, Managing Partner Consulteam South East Europe a discutat cu comunitatea ieseana de HR despre importanta flexibilitatii la locul de munca: in ce mediu tinem sedintele, casual Friday ca modalitate de unire a echipelor, importanta zonelor de socializare si recreere. De asemenea, a mentionat ca transparenta a devenit un principiu essential, iar siguranta carierei a devenit noua siguranta a locului de munca. De asemenea, pentru modernizarea sistemului “pay for performance” trebuie sa ne redefinim performantele si sa oferim fiecarui angajat beneficiile de care are nevoie.
Partenerii editiei HR Summit Iasi, editia 2016 au fost: Signal Iduna, Romanian Software, Selftrust Academy, Hart Consulting, Siveco Romania, Train2Perform, Targul de Cariere, Benefit Online, UCMS Group, part of TMF Group, Wolf Theiss, Jobus.ro, Nexus Media, Mindit, Birouri vii, UpsideDown.
Despre Libero Events
HR Summit este evenimentul organizat de Libero Events, agentia de evenimente, B2B si B2C, sub semnatura careia au loc conferinte si workshop-uri: The Woman, HR Summit, TeCOMM, MarkDay, Architecture Conference&Expo, Software Architecture Day, Java Day, Agile Day, Digital Travel Forum, Cluj Sales Conference, Signal Connect, dar si targuri: Touristica.
Citește toate articolele despre
Employer brandingArticol scris de:
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Employer branding
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro