Distribuie
Cate joburi depind de Coca-Cola in agricultura, industrie si transporturi
Abia in clipa in care o companie gigant se retrage dintr-o piata, cum a fost recent cazul Nokia in Romania, se vede golul imens lasat de aceasta in urma. Nu sunt doar pierderile directe, ci mai ales efectele indirecte pe care acea companie le genereaza in economie si in piata fortei de munca[...]
Fiecare angajat al Coca-Cola in Romania sustine alti 9 salariati din economie, in sectoare variate de activitate, precum agricultura, serviciile, transporturile, comertul sau Horeca.
Impactul Coca-Cola in piata fortei de munca nu se rezuma la activitatea sa ca angajator de top, ci se extinde si asupra furnizorilor de bunuri si servicii si in reteaua de distributie, se arata intr-un studiu recent, primul de acest gen din Romania, care cuantifica impactul unei companii private in ansamblul economiei locale.
“Efectele de multiplicare pe care le are in economie si pe piata fortei de munca o companie importanta din sectorul privat, cum este Coca-Cola in Romania, sunt cu atat mai mari cu cat aceasta produce la nivel local”, a declarat prof. Ethan Kapstein, unul dintre autorii studiului, in prezent profesor invitat in cadrul Universitatii din Georgetown, Washington.
Potrivit acestuia, prin procesul de productie, ambalare, promovare si distributie a produselor sale catre clientul final, sistemul Coca-Cola sustine in mod indirect un numar foarte mare de locuri de munca in alte sectoare ale economiei.
Industriile a caror activitate este strans legata de Coca-Cola HBC Romania sunt fabricarea zaharului, transporturile si comertul. Cheltuielile Coca-Cola legate de achizitiile de zahar ale companiei sustin aproximativ 1.000 de locuri de munca in industria zaharului si, indirect, 400 de slujbe in agricultura. Transportul de materii prime din amonte si cel al produselor finite din aval genereaza suplimentar 700 de joburi in domeniul transporturilor.
Vanzarea de produse din portofoliul Coca-Coca catre consumatorul final este asociata cu alte 5.700 de locuri de munca, din care 3.100 sunt create in unitatile de alimentatie publica si 2.600 in comertul cu amanuntul. Alte sectoare de activitate care beneficiaza de functionarea Coca-Cola in Romania sunt serviciile, hotelurile, restaurantele si cafenelele.
In total, nu mai putin de 17.500 de locuri de munca din economia locala depind de cele 1.800 de joburi pe care le are Coca-Cola in mod direct in Romania. Daca luam in considerare si consumul provenind din salariile angajatilor lantului de valoare Coca-Cola, impactul suplimentar asupra fortei de munca este de aproximativ 4.700 de alte joburi.
“Sistemul Coca-Cola contribuie la succesul economic si la bunastarea comunitatii romanesti prin crearea de locuri de munca, prin platirea taxelor, prin parteneriatele de lunga durata cu peste 1.200 de furnizori locali de bunuri, servicii si echipamente, si peste 70.000 de clienti”, spune Stephane Batoux, Director General Coca-Cola Hellenic Romania si Moldova.
Impactul Coca-Cola in economie si in comunitate
Potrivit raportului, Coca-Cola genereaza o valoare adaugata de 446 milioane euro in economia Romaniei, echivalentul a 0,37% din PIB. Aproximativ 46% din aceastra suma, adica 204 milioane euro, reprezinta contributii sub forma de taxe si impozite la bugetele publice (echivalentul a 0,57% din veniturile publice fiscale ale statului roman).
In plus, sistemul Coca-Cola se implica in initiative care contribuie la protejarea mediului inconjurator si conservarea resurselor, incurajarea unui stil de viata activ si echilibrat, crearea unui mediu de lucru sigur pentru angajati si promovarea dezvoltarii economice a comunitatilor locale.
Sistemul Coca-Cola sustine atat sportul de performanta cat si numeroase evenimente care incurajeaza publicul larg sa se implice in activitati fizice. Prin calitatea si diversitatea produselor sale, prin modul in care comercializeaza produsele, prin informatiile nutritionale pe care le ofera si prin programele care incurajeaza activitatea fi zica (precum Turul Ciclist Bicicleta Rosie si Cupa Coca-Cola, competitie fotbalistica adresata liceenilor), sistemul Coca-Cola se implica activ in promovarea unui stil de viata activ si echilibrat.
Studiul “Impactul socio-economic al sistemului Coca-Cola in Romania” a fost realizat in perioada ianuarie-octombrie 2011 de prof. Ethan Kapstein, in colaborare cu Rene Kim, Willem Master Ruster si Beatrijs van Manen de la societatea de consultanta Steward Redqueen.
Coca-Cola este cea mai mare companie de bauturi racoritoare din lume, oferind consumatorilor din intreaga lume peste 500 de marci de bauturi racoritoare. Compania comercializeaza o gama variata de produse ce include bauturi racoritoare carbogazoase, bauturi racoritoare cu continut caloric scazut, ape minerale, sucuri de fructe, nectaruri, ceaiuri ready-to-drink, bauturi energizante, cafea ready-to-drink.
Citește toate articolele despre
Fara categorieArticol scris de:
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Fara categorie
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro