Distribuie
Care este adevărata părere a șefului tău despre tine
Acest articol este scris de Marilena Ispas si se gaseste pe Cariereonline.ro.
În companiile românești, comunicarea cu șefii este în general dificilă. Iar dacă vrei să ai o carieră de succes trebuie să știi că ea depinde atât de capacitatea ta de muncă, cât și de relațiile cu echipa și șeful tău. A înțelege perfect dorințele superiorului și sarcinile pe care ți le dă reprezintă un element esențial pentru a deveni un angajat prețuit. Un șef bun va comunica întotdeauna clar și concis ceea ce își dorește de la echipa sa. Dar cum faci să afli care este adevărata părere a șefului tău despre tine?
Sunt câteva lucruri prin care îți poți da seama că șeful nu prea se dă în vânt după tine. Care sunt aceste semne? Cu siguranță ai întâlnit situații în care nu îți răspunde la telefon și nici nu te sună ulterior, nu te bagă în seamă, pentru proiectele propuse de tine și acceptate nu se găsesc niciodată bani. Fiecare job este diferit însă... la fel ca șefii. O soluție ar fi să nu stai la acel loc de muncă dacă șeful nu te apreciază. Reprezintă o pierdere de timp atât pentru tine, cât și pentru șeful tău și compania pentru care lucrezi.
Pentru a-ți da seama dacă ești apreciat sau nu de șef, ar trebui să îți răspunzi la următoarele întrebări:
1.Te aliniezi misiunii și valorilor echipei?
Cum recunoști asta? Ai aceeași agendă cu echipa, sau măcar o parte din proiecte sunt comune cu ale echipei? Din păcate, mulți știm cum arată o echipă sau companie care nu este aliniată. Fiecare funcționează după agenda proprie, ceea ce poate duce la un total eșec profesional. Pentru a putea funcționa corect, oamenii dintr-o companie ar trebui să comunice, să își împărtășească ideile, toate fiind cumulate spre soluționarea problemelor și urcarea companiei către cel mai înalt nivel de funcționare.
2.Contribui la o atmosferă care duce spre adevăr și încredere?
Toți șefii buni știu că, atunci când există o cultură sănătoasă în companie, lucrurile merg ca pe roate. Funcționalitatea companiei merge pe ideea că oamenii chiar fac ceea ce spun. Desigur, există situații în care șefii dau prea mare credibilitate unor angajați care nu au de-a face cu bunul mers al companiei, care sunt simplu executanți, ceea ce nu este chiar bine. Cu toate astea, în cele din urmă, șefii realizează care sunt oamenii de valoare din companie și caută adevărul acolo unde trebuie, acționând întotdeauna în moduri care sporesc transparența și încrederea. Ai respecta acest standard?
3.Ești pentru obținerea de rezultate sau pentru supra-livrare?
A fost o vreme când ceea ce șeful tău a cerut a fost de ajuns pentru îndeplinirea scopului propus. Dar concurența de astăzi este mult prea mare și ideile creative și inovative au întâietate. De exemplu, în loc să te gândești să vinzi un singur produs într-o cantitate cât mai mare, mai bine vinzi mai multe produse, în proporții mai mici, într-un timp mai scurt, ceea ce sigur te duce la un profit mai mare. Ai nevoie să gândești strategii eficiente pentru mai multe proiecte care să se desfășoare concomitent. Asta va face ca firma dumneavoastră să aibă un demers inteligent și de mare succes. Aceasta este supra-livrarea.
Părerea șefului tău despre tine se construiește în timp și se consolidează tot așa. Până la urmă, părerea șefului tău despre tine ar trebui să conteze mult. Dacă are o părere nu tocmai bună despre modul în care îți faci treaba, ar trebui să îi demonstrezi contrariul – bineînțeles, dacă îți place ce faci și ai ca țintă succesul companiei, un scop comun al echipei. Asta face parte și din dezvoltarea ta atât pe partea profesională, cât și pe cea personală.
Citește toate articolele despre
MisiuneArticol scris de:
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Misiune
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro