Distribuie
Ce trebuie sa contina job description-ul
Pentru oricare dintre candidati, primul contact cu posibilul post este reprezentat de job description. In functie de continutul acestei prezentari, luati o decizie daca sa aplicati sau nu.
Mult timp departamentele de HR au dat cea mai mare atentie proceselor de asimilare si, in final, aplicare a noilor programe software in recrutare. In acest fel s-a pierdut din vedere sau poate s-a acordat mai putina atentie modului in care o companie construieste job description-ul.
Inainte de a ajunge si a aplica pentru un post, parcurgeti, de regula, mai multe descrieri ale job-ului vizat. Sa vedem impreuna care sunt atuurile unei descrieri eficiente a viitorului loc de munca, in functie de care puteti lua o decizie cat mai buna pentru viitoarea cariera.
Va informeaza clar asupra scopurilor
Daca aveti in fata o descriere a postului pentru care doriti sa aplicati, care va ofera detalii, uneori nesemnificative, fara sa va dea informatii clare, n-o mai cititti integral. O buna descriere a job-ului are doua caracteristici clare: va informeaza si motiveaza sa aplicati.
Este o poveste (are structurata si fluenta)
Indiferent de cine ofera postul, prezentarea acestuia are o anumita structura si o anumita fluenta a „povestii” pe care o cititi. O structura eficienta arata astfel:
- 2-3 propozitii clare despre rolul si scopul in sine al job-ului;
- motivarea, prin prezentarea valorilor companiei, a raspunsului la intrebarea De ce sa merg la aceasta societate si nu la alta?
- 5-7 puncte care explica indatoririle si responsabilitatile pe care le veti avea in noul job;
- prezentarea a ceea ce face compania si mai ales, de ce are nevoie de un candidat ca tine.
Titulatura job-ului trebuie sa se gaseasca usor
Orice job este trecut in nomenclatorul de meserii. Titlul dat job-ului trebuie sa corespunda standardelor si cu ajutorul lui sa gasiti postul respectiv foarte usor. Nu va lasati amagiti de un tilu care impresioneaza sau contine multe cuvinte.
Numarul de cuvinte
Au existat si vor exista dezbateri referitoare la cate cuvinte trebuie sa aiba un job description. Daca sunt prea multe, n-o cititti, daca sunt prea putine, nu va convinge. S-a stabilit ca in medie e bine sa nu depaseasca 500-700 de cuvinte.
Limbajul
Cand cititi descrierea postului pentru care doriti sa aplicati, limbajul folosit trebuie sa exprime brand-ul angajatorului si valorile companiei. Nimeni nu va fi impresionat de un limbaj neutru, care nu vi se adreseaza din perspectiva accederii voastre la o noua cariera. Lipsa unor argumente exprimate de limbajul folosit, care sa stimuleze dorinta de a lucra in acea companie sau sa va motiveze sa fiti intr-o anumita echipa defineste o descriere a postului necorespunzatoare.
Sfatul cel mai des intalnit este sa cititi cu atentie modul de prezentare, limbajul folosit, evaluand exprimarea si semnificatia cuvintelor.
Consistenta prezentarii
Descrierea unui job are o dimensiune speciala, consistenta in timp. Chiar daca job-ul respectiv sufera unele transformari in timp ( apar noi tehnologii, se cere o specializare mai inalta sau poate mai multa experienta ) valorile companiei nu se schimba, iar voi trebuie sa regasiti oricind postarea pentru acel job atractiva si motivanta.
Este posibil ca dupa cateva luni sa gasiti prezentarea aceluiasi job sub alta forma, cu mai multe promisiuni sau cu o structura schimbata (ne referim la scopuri, abilitati cerute etc.). Nu apasati, decat dupa o citire atenta, butonul aplica.
Va reamintesc, acum, la finalul primei luni din 2018, etapele de parcurs in cautarea unui job despre care am scris pe platforma Undelucram.ro:
- cititi cu atentie postarea cu descrierea job-ului ;
- documentati-va cat puteti de bine asupra companiei;
- comparati abilitatile voastre cu cele cerute de viitorul post;
- puneti in balanta compatibilitatea valorilor voastre cu cele ale companiei;
Doar dupa ce ati parcurs aceste etape puteti aplica in siguranta pentru un job.
Citește toate articolele despre
Workforce planning Organizational excellence Employer branding HR MetricsArticol scris de:
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Workforce planning
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro