Distribuie
Cel mai scurt interviu de angajare din Romania
Primele zece secunde fac diferenta intre a mai calca sau nu in firma. Tinuta vestimentara nu iti garanteaza un job, dar te poate face sa-l pierzi inca dinainte ca recruiterul sa te invite sa iei loc pentru interviu.
Se spune ca „haina nu-l face pe om" si putini directori de resurse umane recunosc faptul ca, la interviul de recrutare, prima impresie ghideaza de fapt discutia catre un scenariu mai mult sau mai putin avantajos pentru candidat. Inainte ca recruiterul sa afle de la sursa ce stie, ce a facut si cat de bine pregatit este potentialul angajat, primele zece secunde sunt esentiale pentru a-si crea o parere. Cu alte cuvinte, hainele in culori stridente, o bluza prea decoltata, o camasa cu maneci scurte, pantofii prafuiti sau hainele care par sa incomodeze candidatul pot face mai mult rau decat prea putine diplome.
Delia P. (26 de ani), absolventa de relatii publice, locuieste in Timisoara. Desi a incercat sa se angajeze in mai multe companii, a fost refuzata in repetate randuri mai ales din cauza problemelor vestimentare. "Probabil ca nu ma prezint asa cum trebuie la interviuri. O prima problema ar fi tinuta. E foarte cald afara si nu mai pot sa rezist sa umblu pe canicula asta in tinuta office. Pe de alta parte mi se pare nepotrivit sa ma prezint in maieu, pantaloni de in sau fusta scurta si sandale", spune tanara pe unul dintre forumurile specializate in resurse umane. Specialistii in HR amintesc de cazuri in care angajatii din departamentul de resurse umane nu le-au permis candidatilor sa intre in sala in care aveau loc interviurile din cauza tinutei indecente, recomandandu-le sa nu mai aplice pentru o alta pozitie in companie.
„Se spune ca primele zece secunde sunt esentiale pentru a ne crea o impresie despre persoana cu care interactionam. Sa te prezinti intr-o tinuta vestimentara adecvata este o forma de respect si de interes fata de compania si de jobul pentru care ai aplicat. Vestimentatia trebuie sa fie in concordanta cu pozitia pentru care aplici si cu tinuta zilnica pe care o vei adopta ulterior„, spune Dragos Gheban, managing partner in cadrul firmei de consultanta in resurse umane Catalyst Solutions, care detine platforma de recrutare online Hipo.ro. Prin urmare, poti opta fie pentru clasicul costum, fie pentru o tinuta mai casual (fusta sau pantaloni, alaturi de o camasa/bluza si un sacou). Pantalon sau fusta inchisa la culoare si camasa sau bluza alba, desi este o combinatie clasica, nu da gres.
Cei care lucreaza in domeniul financiar si, in general, cei care s-au angajat pe pozitii care implica lucrul cu publicul sau direct cu clientii sunt supusi unui dress code. Sunt destule cazuri in care angajatii abia intrati in companie, necunoscand politica acesteia vizavi de stilul vestimentar, au fost atentionati sa renunte la pantofii sport, la pantalonii scurti sau la fustele scurte.
„Este bine sa te documentezi inainte de interviu cu privire la stilul persoanei cu care te intalnesti si al companiei unde mergi la interviu. Este de preferat sa te concentrezi pe tinute care te avantajeaza din punctul de vedere al croielii, al culorilor, al pieselor vestimentare. Urmareste ca tinuta si eventualele accesorii sa fie de calitate. Evita-le pe cele «prafuite», pentru ca pot induce ideea ca ai opinii «invechite». Trebuie sa fii increzator in propria imagine pentru a te putea concentra pe aspectele cu adevarat importante ale intalnirii: discutiile din timpul interviului", precizeaza Bogdan Georgescu, partener al firmei de executive search Hartig.Stein & Partner.
Circa 20% din candidatii care se prezinta la un interviu de angajare eusueaza in a-si construi o tinuta adecvata, potrivit revistei de business americane Forbes. Fie poarta fuste prea scurte sau prea stramte, au bluze prea decoltate, pantaloni demodati, fie folosesc prea mult parfum sau accesorii opulente (care distrag atentia recruiterului de la candidat).
Tinuta unui candidat trebuie sa transmita recruiterului incredere, profesionalism, deschidere spre discutie si ca este unul dintre elementele care pot influenta mersul unei conversatii, la fel cum importante sunt si punctualitatea, respectarea salutului si comunicarea nonverbala.
Articol scris de:
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Interviul de la A la Z
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro