Descoperă Catalogul TOP 100 CEI MAI BUNI ANGAJATORI pentru care să lucrezi în 2025!

Cei mai buni angajatori caută cei mai buni candidați.

Conferința Top Angajatori Undelucram.ro: 11 Key Takeaways din discursurile speakerilor

20.02.2025
10 min
5.00
Conferința Top Angajatori Undelucram.ro: 11 Key Takeaways din discursurile speakerilor

Distribuie

Săptămâna trecută am parcurs împreună ceea ce, de la an la an, se confirmă a fi cel mai mare eveniment de HR din țară: Conferința Top Angajatori Undelucram.ro.

Acum că evenimentul este în urmă și echipa s-a liniștit, ne-am așezat în fața tastaturii și, navigând printre poze și notițe din timpul conferinței, am alcătuit o listă cu key takeaways din discursurile speakerilor.

Încă din timpul conferinței am simțit că prezentările au fost extrem de bine recepționate de participanți, așa că, pregătește-ți o cafea și acordă-ți cinci minute de pauză de lectură, pentru că acest articol se anunță a fi un material de inspirație pentru tot restul anului.

Îți propunem să reconstruim împreună atmosfera evenimentului, urmărind moment cu moment agenda și surprinzând esența fiecărui discurs printr-un citat cheie.

Și, având în vedere că evenimentul a grupat discursurile a 11 speakeri în șapte momente distincte, vei putea citi în acest articol 11 key takeaways esențiale pentru carieră.

 

Let’s dive in!

 

Momentul 1 | Introducere și Perspective

Conferința a început prin definirea pieței forței de muncă actuale, plasând-o în context internațional și evidențiind nevoile angajaților în perspectiva pieței muncii din 2025.

 

1. Matt PHELAN, Co-Founder The Happiness Index @Pluxee Romania: prezentarea Employee Happiness

 

Diferența dintre engagement și fericire constă în faptul că engagement-ul este ceea ce vrea creierul să audă, iar fericirea este ceea ce vrea inima să audă, însă important este că angajații fericiți sunt mai productivi.

Dacă avem engagement fără fericire, înseamnă că avem o companie cu un nivel competitiv foarte ridicat, unde oamenii concurează intens între ei.

Datele noastre arată că voi, în România, faceți lucruri dificile foarte bine. Relațiile sunt cele mai greu de construit, însă, în România, companiile se descurcă excelent.

Aveți un spațiu mare de creștere în zona de dezvoltare personală (learning opportunities, oportunități de a crește în cariere).

Câteva date în acest sens:

- 32% dintre angajații din România ar recomanda actualul loc de muncă.

- 20% sunt pasivi.

- 48% nu ar recomanda locul în care lucrează.

 

 

2. David WHELAN , Director - CEE, Southern Europe & Israel @LinkedIn susține prezentarea: Navigating as Leaders in Today’s World of Work

 

Noi, la LinkedIn, credem că succesul companiilor se bazează pe trei elemente: produsul, serviciul și oamenii. Iar companiile cu cei mai buni oameni câștigă.

Având în vedere schimbările accelerate ale pieței muncii, vă recomand să utilizați AI în activitatea dvs. profesională sau personală. În plus, trebuie să știți că:

 

- 70% dintre abilitățile de care vor avea nevoie angajații până în 2030 se vor schimba ca urmare a Inteligenței Artificiale.

- 38% dintre executivii de top consideră agilitatea ca fiind o prioritate atunci când recrutează persoane la nivel entry.

- 10% dintre angajații de astăzi au funcții care nu existau în 2010. În SUA, procentul se apropie de 20%.”

 


 

Momentul 2 | Provocări și Soluții pentru 2025

Panel: Provocări și soluții în companiile din Top Angajatori. Repere pentru 2025

Evenimentul a oferit un cadru comun reprezentanților de HR ai companiilor din Top Angajatori Undelucram.ro pentru a împărtăși bune practici, a evidenția provocările preconizate pentru anul 2025 și a trasa trendurile care vor defini industria resurselor umane în acest an. (vezi Conferința aici)

 

3. Mihai PĂUN, Manager P&C – Operations @Philip Morris România:

 

Acum 3-4 ani am luat decizia de a ne situa printre companiile de top în ceea ce privește salariile. Acest lucru se vede și în rezultate. Nu a fost doar o decizie a administrației, ci și a sindicatelor, având în vedere că 70-80% dintre angajații din fabrică sunt sindicalizați.

Oportunitățile de promovare – în 2017, Philip Morris a investit în România aproximativ un miliard de dolari pentru reprofiling technology, ceea ce a însemnat extinderea organizației. Astfel, am oferit oamenilor posibilitatea de a aplica pentru noi poziții în cadrul companiei.

Acum, un an sau doi în urmă, aș fi spus că suntem la limită cu numărul de angajați. Din 2017 am crescut semnificativ, dublându-ne organizația. A fost o perioadă intensă din punct de vedere al recrutării, iar acum suntem într-o zonă de stabilitate. Există câteva poziții critice pentru care mai avem de lucrat în atragerea de noi talente. Totuși, sunt optimist și cred că putem atrage din piață exact ceea ce avem nevoie pentru fabrică.

 

 

4. Nora Alexandra ANGHEL, Head of Talent Acquisition & Communication @MHP - A Porsche Company:

 

Vrem să oferim angajaților autonomie. Am făcut un sondaj recent și a reieșit că angajații apreciază foarte mult flexibilitatea – aproape la fel de mult ca beneficiile materiale

Avem un program de dezvoltare a carierei personalizat pentru fiecare coleg. Aceștia pot accesa programe de mentorat și diverse traininguri, în funcție de interesele lor. Totodată, există oportunități de mobilitate internă, ceea ce încurajează spiritul antreprenorial; dacă cineva identifică o oportunitate bună de a construi ceva nou, ne putem uni forțele și să recalificăm persoana într-o direcție diferită.

Suntem într-un mediu foarte competitiv și cred că, în 2025, ne vom concentra pe stabilitate și cultură organizațională.

În 2024, ne-am concentrat pe dezvoltarea unui program existent – Love to Lead, un program complex în care s-a pus accent pe autocunoașterea liderilor, pe îmbinarea valorilor personale cu cele ale organizației și pe aplicarea lor în relația cu oamenii pe care îi conduc.

 

 

5. Ionela SULUGIUC, Director Național de Resurse Umane @Lidl România:

 

Aș dori să încep printr-un proiect important din anul trecut, cel de introducere a valorilor. Anul trecut am implementat valorile la nivelul Lidl România, iar cheia succesului a fost să identificăm semnificația acestora la fiecare nivel.

Avem 13.000 de angajați în toată țara, ceea ce ne oferă o diversitate remarcabilă, iar obiectivul nostru, ca HR, a fost să ajungem până la colegii din prima linie. Țintim să rămânem Top Payer în domeniul retailului alimentar și este esențial să plătim corect, în raport cu activitatea fiecărui angajat.

În zona de learning și dezvoltare, investim semnificativ în platforme de dezvoltare funcțională și în competențe de leadership, deoarece managerii noștri sunt responsabili de fericirea angajaților, iar leadershipul reprezintă un aspect important în care dorim să investim.

Atunci când discutăm despre pachetul de compensații și beneficii, obiectivul nostru rămâne să fim un plătitor de top în retailul alimentar. Este esențial să fim atenți nu doar la tendințele pieței, ci și la corectitudinea internă în ceea ce privește remunerația fiecărui coleg.”

 

 

6. Laura BUȘU BOBOC, Head of HR – Michelin CBS Bucharest @Michelin România:

 

Acum câțiva ani am implementat transparența grilei de salarizare, astfel încât fiecare salariat să cunoască rolul său în organizație și poziționarea pe mediana de piață. Corectitudinea și respectul pentru oameni existau oricum de mult în organizație.

Prin transparentizarea salariilor, au apărut curiozități, însă, în general, schimbarea a fost bine primită, demonstrând clar corectitudinea în modul în care oamenii sunt tratați.

Referitor la 2025, știm că suntem pe o piață competitivă și este important să rămânem relevanți. În ceea ce privește centrul de servicii Michelin din București, planul este de expansiune în acest an, cu o creștere de aproximativ 10%. Focusul nostru este pe employer branding extern și pe dezvoltarea angajaților din interior.

Rata de promovare internă este de aproximativ 25-30% anual, iar în boardul actual al centrului de servicii avem trei colegi tineri, identificați încă de mult, care fac parte din programul de high potential al organizației.

 

 

7. Dana STOIAN, HR Manager @Provident Financial Romania:

 

Nu suntem un business strict tech, însă suntem destul de orientați spre tehnologie. Acum șase ani, am implementat primii roboți care ne-au ajutat cu sarcinile repetitive, cu realizarea ofertelor în recrutare sau scorările în biroul de credit. De atunci, am început să ne uităm către AI, în special la nivel individual. Lucrăm pentru a învăța angajații cum să folosească AI și îi instruim astfel încât să muncească mai eficient.

Suntem reglementați de BNR, iar procedurile ne ghidează, însă componenta umană rămâne esențială. Avem oameni care au început acum aproape 20 de ani în call center și care acum fac parte din board.

80% dintre managerii noștri sunt persoane care au crescut în companie. Ei cunosc cultura și oamenii, iar noi îi formăm să devină lideri. Eu, când am început, mi-am zis că voi rămâne un an, dar acum sunt aici de șase ani.

În Provident, suntem 2.000 de colegi, dintre care aproximativ 1.800 sunt răspândiți la nivel național. De două ori pe an, organizăm country tour-uri, vizitând orașe și discutând direct cu angajații. Considerăm că aceste întâlniri reprezintă un timp câștigat, care ne aduce beneficii semnificative prin spargerea barierelor de comunicare.”

 

 

8. Estera ANGHELESCU, Recruiting & Employer Branding Director @Kaufland Romania and Moldova, susține prezentarea: Incluziunea face diferența

 

Un moment dedicat accesibilității la locul de muncă, prezentarea susținută de reprezentantul Kaufland a evidențiat atât avantajele sociale, cât și cele organizaționale de a lucra cu persoane cu dizabilități.

 

Avem, în medie, 10-15 magazine noi pe care le deschidem anual în România. La fiecare deschidere, angajăm aproximativ 100 de noi colegi, iar rata de fluctuație, specifică domeniului de retail, se situează în jurul valorii de 30%.

În prezent, 500 de locuri de muncă din echipa noastră sunt ocupate de persoane cu dizabilități, integrate în peste 180 de magazine, două depozite logistice și sediul central. Intrăm în contact cu circa 60 de candidați cu dizabilități lunar și am desfășurat peste 1.500 de interviuri cu aceștia.

Într-o piață a muncii marcată de un deficit constant de personal, în special în anumite industrii, mulți angajatori neglijează acest grup țintă, deși persoanele cu dizabilități doresc să fie active și sunt extrem de loiale. În 2019, odată cu lansarea programului A.C.C.E.S. în Kaufland, am decis să schimbăm această realitate și să demonstrăm că persoanele cu dizabilități pot fi integrate cu succes.

Realitatea este îngrijorătoare: din cei 850.000 de oameni cu dizabilități din România, 54% au drept de muncă, iar doar 11% sunt angajați, un procent mult sub media Uniunii Europene de aproximativ 47,8%.

La nivel de business, prin angajarea a aproape 500 de colegi cu dizabilități și colaborarea cu unități protejate, am reușit să reducem taxa obligatorie către stat de la 4,2 milioane de euro la 1,1 milioane de euro, economisind astfel aproximativ 3,1 milioane de euro anual.

 

 

9/10 Bogdan BADEA - CEO @eJobs și Costin TUDOR - CEO @Undelucram.ro susțin o dezbatere cu tema: Perspective asupra Recrutării și Percepției pentru 2025

 

Highlight-ul evenimentului a fost momentul în care Costin Tudor, CEO Undelucram.ro, și Bogdan Badea, CEO eJobs, au prezentat împreună o analiză aprofundată a pieței forței de muncă, stabilind noi standarde nu doar pentru piața de joburi, ci și pentru colaborarea dintre doi competitori cu tradiție.

 

Bogdan Badea (eJobs):

Există multă incertitudine – așa a fost în ultimii 5 ani și va rămâne. Dacă credeți că în 2025 AI-ul va veni peste noi, este adevărat, dar progresul se va îndrepta în favoarea noastră. Fiți schimbarea pe care o așteptați.

 

Costin Tudor (Undelucram.ro):

Anul trecut am înregistrat 33 de milioane de accesări – o creștere de 21% – iar numărul de recenzii a crescut cu 17%. Am crescut organic și, metaforic, utilizatorii au dat un click în plus, pentru că s-au uitat de mai multe ori la câte un angajator.”

 

Bogdan Badea (eJobs):

Cele mai multe joburi se regăsesc în zona de retail, prestări servicii, industria alimentară și call center/BPO, iar cele mai multe aplicații provin din aceste domenii, precum și din IT & Telecom. Tinerii între 18 și 24 de ani sunt printre cei mai activi.

 

Costin Tudor (Undelucram.ro):

Top 10 domenii recenzate în 2024 includ IT&C, retail, bănci, instituții financiare și asigurări. Pentru transparență, feedback-ul se transmite anonim, evitând astfel repercusiunile.”

 

Bogdan Badea (eJobs):

București, Cluj și Timiș se remarcă prin medii salariale de circa 5.000 de lei, deși creșterea salariilor s-a temperat. În final, 34% dintre români sunt nemulțumiți de locul de muncă, 47% caută noi oportunități și 40% ar aplica la ceva mai bun, dacă apare ocazia.

 

Costin Tudor (Undelucram.ro):

Aspectele legate de pachetul salarial și de beneficii au fost de departe cele mai recenzate, fie ca fiind pozitive, fie ca fiind negative. Haideți să vorbim, deci, despre salarii. Adevărul este că am putea sta mult mai bine în ceea ce privește transparența salarială, iar noi, împreună, vom împinge piața spre transparență.

Pentru că Undelucram.ro și eJobs realizează studii complementare care ne spun același lucru: oamenii vor bani și doresc discuții transparente.

 

 

11. Mădălina POPA - Regional Cloud Solutions Leader @Microsoft susține prezentarea: HR in the Age of Agentic AI: Preparing for a Workforce Transformed

Ultima prezentare a conferinței s-a întors la tema centrală a evenimentului, „Provocări și Soluții pentru 2025”, evidențiind influența AI asupra activității HR.

 

Pentru mine, utilizarea AI înseamnă, la nivel personal, economisirea timpului, ceea ce mă ajută să devin mai creativă, eliberându-mă de sarcinile inutile – nu pot fi creativă când agenda mea este plină de la opt dimineața până la opt seara. Ca business value, AI-ul contribuie la creșterea veniturilor, la managementul costurilor și la îmbunătățirea experienței angajaților.

Veți putea motiva, spre exemplu, mai ușor candidații din generația Gen Z, dacă le oferiți instrumentele AI care să le eficientizeze sarcinile.

Circa 66% dintre liderii de companii spun că nu ar angaja pe cineva fără competențe în AI. Același studiu arată că 71% dintre cei care ar angaja pe cineva preferă ca acea persoană să aibă competențe AI, mai degrabă decât experiență în domeniul respectiv.

În plus, aproximativ 80% dintre profesioniștii de HR cred că AI va influența semnificativ piața muncii, însă doar 30% dintre ei se simt pregătiți să abordeze un job care necesită AI sau să gestioneze implementarea acestuia în companiile lor. Un procent mic, având în vedere cât de mult este utilizat AI-ul astăzi și cât de mult va fi utilizat în viitor.

 


Acestea au fost cele 11 key takeaways de purtat în gând tot anul.

Conferința Top Angajatori Undelucram.ro 2025 a fost, fără îndoială, un moment de inspirație și schimb de idei pentru toți participanții. Prin discursurile și dezbaterile celor 11 speakeri, am explorat teme esențiale pentru viitorul muncii: de la rolul AI și automatizării, la importanța incluziunii, transparenței și dezvoltării profesionale.

Am învățat că succesul organizațiilor nu se măsoară doar prin cifre, ci și prin modul în care își valorifică și sprijină oamenii. Fie că vorbim despre leadership, fericirea angajaților, flexibilitate sau oportunități de creștere, mesajul a fost clar: viitorul muncii este despre oameni, colaborare și adaptare la schimbare.

Indiferent dacă ești angajat, angajator sau lider, aceste 11 key takeaways oferă o hartă utilă pentru a naviga într-o piață a muncii în continuă transformare. Să le transformăm în acțiuni concrete și să continuăm să construim împreună un mediu de lucru mai transparent, mai incluziv și mai empatic.

Distribuie

Ce-am citit merită:

Ești HR? Află cum să recrutezi eficient!

Hai în clubul angajatorilor cu rată mare de retenție și costuri de recrutare mici.

Vreau să știu

Dorești să-ți faci munca mai ușor?

Noi îți explicăm cum îți poți administra eficient Brandul de Angajator în comunitate.

Află mai multe

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro