Distribuie
Cultura mea, cultura companiei
Cultura unei companii (obiective, valori, cerinte, sistem organizational etc.) reprezinta un element, care trebuie avut intotdeauna in vedere atunci cand va cautati un job. La nivel international se pune un accent deosebit pe instruirea de head hunters in recrutarea candidatilor a caror cultura este compatibila cu cea a companiei.
In multe din articolele postate pe Undelucram.ro s-a insistat pe necesitatea documentarii inainte de a aplica pentru un job. Companiile sunt tot mai interesate de gasirea unor candidati cu o anumita atitudine si etica a muncii. CV-ul ofera recrutorului informatii doar despre experienta si aptitudinile voastre.
In etapele pe care le parcurgeti pana la dobandire postului, organizatiile mari asteapta de la recrutor sa descopere in personalitatea candidatului prin interviu sau teste acele valori si capacitati care sa-i ofere siguranta ca acesta este omul potrivit pentru job.
Elementele principale pe care trebuie sa le aveti in vedere atunci cand cautati compatibilitate de valori sunt urmatoarele:
1. Comunicarea valorilor companiei - este imperios necesar ca in intregul proces de angajare, recrutorul sa va descrie valorile companiei. Explicandu-va natura viitorului job veti putea constientiza daca va potriviti sau nu cu acel loc de munca.
2. Intrebari deschise si intrebari inchise – daca interviul se desfasoara rigid, sub forma „eu intreb - tu raspunzi”, atunci este un interviu ratat. Niciun recrutor nu va putea evalua daca sunteti compatibil cu valorile companiei doar din raspunsuri cu da sau nu.
Intrebarile pe care e bine sa le auziti intr-un interviu sunt urmatoarele, sau cel putin unele in aceeasi idee:
- De ce vrei sa lucrezi aici?
- Care ar fi mediul ideal de lucru?
- Povesteste-mi cand ai facut o greseala si ce ai invatat din aceasta?
- Ce te face sa fii creativ?
- Ce fel de cultura ai dori sa se dezvolte aici?
- Cum definesti succesul?
- Ce iti place cel mai mult la compania noastra?
3. Este bine sa fiti intervievat de cel putin doua persoane. Cultura unei companii se constituie din cea a angajatilor sai. Cu cat ascultati mai multe voci, cu atat veti intelege daca va potriviti sau nu cu acel job si cultura pe care o presupune.
4. Cereti sa faceti un tur al companiei. Nu o data v-am recomandat sa vedeti birouri sau sa stati de vorba cu angajatii din companie. Plimbarea prin interiorul companiei, vizitarea posibilului de munca si chiar cunosterea unora dintre viitorii colegi, va pot edifica daca sunteti la locul potrivit.
5. Stabilirea valorilor - interviurile pe care le parcurgeti sunt menite, printre altele, sa va descopere personalitatea. Daca, de exemplu, ati facut voluntariat recrutorul se va gandi deja in ce echipa sa va aseze. Capacitatile de orice fel trebuie insa sa fie insotite de valori compatibile cu ale companiei.
Citește toate articolele despre
Misiune Echilibru Planificare carieră Evaluează compania Leadership skills Organizational excellenceArticol scris de:
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Misiune
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro