Cum să scrii un anunț de angajare care să atragă mai mulți candidați

17.04.2019
4 min
Cum să scrii un anunț de angajare care să atragă mai mulți candidați

Distribuie

Studiile arată că peste 85% dintre angajați nu își apreciază locul de muncă. Această problemă începe chiar de la anunțul de angajare. Puțini recrutori pun accent pe anunțul de angajare și nu reușesc să scrie un anunț care să fie clar și concis. Anunțul de angajare sau descrierea job-uluieste un instrument important în procesul de recrutare.

În acest articol vom vorbi despre anunțul de angajare și despre impactul acestuia într-un proces de recrutare. Fiecare detaliu din descrierea job-ului este important și de aceea vă vom oferi sfaturi pentru fiecare în parte.

1. Denumirea jobului

În medie, 2 din 5 români își caută în mod activ un loc nou de muncă. Atunci când fac aceste căutări, ei utilizează cuvinte cheie, precum Specialist IT sau Customer service. De aceea, denumirea jobului trebuie să fie clară și simplă. Dacă redactezi direct titulatura jobului, candidații vor găsi mai ușor anunțul și vor ști pentru ce post aplică.

Chiar dacă un titlu de tipul Chief Of Visionary Design poate să iasă mai ușor în evidență, niciun candidat nu va căuta așa ceva. Păstrează denumirea jobului cât mai simplă și concretă pentru a apărea în primele pagini ale motoarelor de căutare.

2. Cerințe

Una dintre cele mai importante părți ale unui anunț de angajare este secțiunea de cerințe. Aici vei menționa care sunt calitățile și certificările minime pe care trebuie să le aibă un candidat pentru postul respectiv.

Cerințele nerealiste sunt principalul motiv pentru care persoanele neangajate sau șomere nu aplică la un post. Statisticile arată că femeile vor aplica la un job doar dacă îndeplinesc 100% din cerințe. În comparație, bărbații vor aplica chiar dacă au doar 70% din cerințe.

Multe companii așteaptă candidatul perfect. În ciuda acestui lucru, noii angajați pot fi pregătiți și învățați de către colegii cu mai multă experiență. Pentru a scurta procesul de recrutare, care durează aproximativ 27 de zile, este bine să nu redactați cerințe nerealiste în anunțul de angajare.

De exemplu, pentru un job entry-level, cerințele minime ar trebui să se rezume la nivelul de studii, experiență minimă în domeniu și cunoașterea unei limbi străine. Mulți recrutori atunci când redactează un anunț de angajare pentru un job entry-level, se raportează la nivelul lor de experiență actual și au cerințe mult prea mari de la potențialii candidați.

3. Sarcini și responsabilități

Orice candidat își dorește să știe ce responsabilități va avea și care vor fi sarcinile zilnice la un nou loc de muncă. În această secțiune se fac două greșeli frecvente. Recrutorii fie umplu această secțiune, fie nu menționează nici 50% dintre sarcinile reale ale viitorului angajat.

În primul caz, candidații vor abandona anunțul de angajare înainte de a citi toate responsabilitățile. Nu trebuie să treci cele mai mici sarcini în anunțul de angajare le poți povesti pe larg la interviu. Este important să treci cele mai relevante și frecvente responsabilități pe care le va avea noul angajat pentru a nu ocupa tot anunțul doar cu această secțiune.

În cel de-al doilea caz, candidații pot aplica și chiar pot ajunge angajați ai companiei. După o perioadă de timp, mulți realizează că au multe responsabilități, chiar dacă nu au fost trecute în anunț sau prezentate la interviu. Un studiu realizat de Gallup arată că doar 50% dintre angajați știu care sunt așteptările șefilor lor în legătură cu performanța și activitatea lor.

Din păcate, noii angajați nu vor putea să facă față numărului mare de sarcini pentru că ei se așteptau la cu totul altceva. Rata de rentenție a angajaților va fi în scădere și recrutorii vor trebui să caute noi angajați. În anunțul de angajare este esențial să fie setate sarcinile și responsabilitățile în concordanță cu beneficiile, dar și cu experiența și nivelul postului.

4. Salariu și beneficii

59% dintre candidații români consideră că angajatorii nu scriu un salariu orientativ în anunțul de angajare pentru că doresc să facă economie găsind un candidat care să accepte un salariu mai mic. Chiar și la primul interviu, peste 30% dintre angajatori evită să prezinte salariul candidaților.

Anunțarea salariului în secțiunea de beneficii poate scurta procesul de recrutare. La interviu vei primi doar candidați informați, care și-au setat așteptările. Nu trebuie să scrii salariul exact, ci doar o sumă orientativă. Este indicat să menționezi că salariul poate să difere în funcție de experiență, competențe și certificate.

În ceea ce privește beneficiile, angajații români le preferă pe cele de tip material (tichete de masă, primă de vacanță, al 13-lea salariu). De asemenea, românii își doresc mai multe ore de training asigurat de companie, dar și teambuilding-uri unde pot să își cunoască mai bine colegii.

Alte beneficii care atrag atenția candidaților sunt:

  • Abonamentele la sală;

  • Bookster;

  • Fructe, cafea și sucuri oferite de companie;

  • Program flexibil de lucru;

  • Work from home;

5. Detalii despre companie

Nu neglija această secțiune a anunțului de angajare. 9 din 10 candidați ar aplica la o companie care își promovează brandul. Anunțul de angajare este o oportunitate de a promova cultura organizațională și realizările companiei.

În ciuda acestui lucru, mulți angajatori nu trec nici numele companiei atunci când redactează anunțul de angajare. Această greșeală duce la un număr mai mic de aplicanți și poate îngreuna procesul de recrutare.

Prezintă pe scurt compania și menționează domeniul și activitatea acesteia. Mai apoi, adaugă detalii despre cultura organizațională și despre cele mai importante realizări ale companiei.

6. Fii original

Redactează anunțul într-un mod cât mai apropiat de comunicarea angajaților pe care îi targetezi. Dacă vrei să atragi candidați tineri încearcă să eviți modul de comunicare formal. Anunțul de angajare nu trebuie să fie o înșiruire de sarcini și responsabilități, ci un material prin care rezonezi cu oamenii care își doresc un job în compania ta. Este important să utilizezi și un limbaj de specialitate pentru poziția respectivă pentru a vorbi pe limba candidaților.

Concluzie

Anunțul de angajare este unul dintre cele mai importante instrumente utilizate în procesul de recrutare. De aceea, acesta are un impact major asupra numărului de candidați, calității candidaților, dar și a ratei de retenție a angajaților.

Anunțul de angajare trebuie să fie clar, corect formulat, dar să aibă și un pic de personalitate. Nu utiliza un limbaj formal, ci explică-le candidaților care sunt responsabilitățile și sarcinile, dar și care sunt beneficiile și salariul. Astfel, candidații pot pune în balanță acest elemente și pot lua o decizie informată.


 

Citește toate articolele despre

Employer branding

Distribuie

Ce-am citit merită:

Ești HR? Află cum să recrutezi eficient!

Hai în clubul angajatorilor cu rată mare de retenție și costuri de recrutare mici.

Vreau să știu

Dorești să-ți faci munca mai ușor?

Noi îți explicăm cum îți poți administra eficient Brandul de Angajator în comunitate.

Află mai multe

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro