Cum să-ți construiești o carieră de succes la Brico Dépôt?

30.05.2023
5 min
5.00
Cum să-ți construiești o carieră de succes la Brico Dépôt?

Distribuie

Te invităm să faci câțiva pași virtuali alături de Andreea prin universul angajatului Brico Dépôt. Andreea Bălănescu este Director Categorie Construcții & Grădină la Brico Dépôt și, după cum afirmă chiar ea cu mândrie, este în companie de la începuturile bricolajului în România.

 În interviul pentru Undelucram, Andreea ne-a povestit despre parcursul și provocările ei în carieră, despre atenția acordată wellbeing-ului angajaților, despre succesele sărbătorite mereu cu pizza și zâmbet, dar, mai presus de toate, despre misiunea care îi ține pe toți atât de uniți.

 

     1. Cum ai descrie parcursul tău în Brico Dépôt? 

Parcursul meu profesional a fost foarte dinamic, de altfel, acesta este și motivul pentru care am rămas fidelă retailului. Am avut șansa să fiu în prima echipă care a lansat conceptul de bricolaj în România, făceam parte din echipa comercială, apoi am participat la transformarea brandului Brico Dépôt din zona de marketing și am revenit la zona comercială în momentul în care am demarat proiectul de extindere a gamelor de produse. Mărturisesc că sunt gata oricând să „atac” zone noi de business, în care îmi pot aduce contribuția și pot crea ceva bun pentru colegi și clienți.

 

     2. Ce te atrage cel mai mult la cultura organizațională a companiei? 

Avem o cultură organizațională orientată către o misiune comună – facem casele mai bune accesibile tuturor – iar aceasta ne motivează să lucrăm împreună și să fim tot mai buni. Totodată, cultura noastră este orientată către diversitate & incluziune, wellbeing, către a face bine în interiorul și exteriorul companiei prin implicarea în comunitate a Fundației Brico Dépôt, valori sau recunoașterea colegilor. 

Ne desfășurăm activitatea într-un univers integrat, în care și beneficiile au un rol important. Iar aici Brico evoluează constant în ultimii ani. La începutul acestui an, am avut șansa să coordonez un proiect pilot pe zona de beneficii – o reducere de preț pentru colegii noștri la achizițiile din Brico Dépôt. Recunosc că, deși a fost un proiect provocator, a fost și foarte interesant în același timp, iar astăzi colegii se pot bucura pe deplin de acest beneficiu.

Am menționat mai devreme valorile. Avem un set de valori comune, care ne ghidează în activitatea de zi cu zi, precum și în proiectele majore. Desfășurăm proiecte care solicită cooperarea cu alte funcțiuni și cred că aici se vede cel mai bine gradul de interiorizare și asumare a acestor valori de către colegi. Suntem deschiși și curioși, abordăm fără teamă subiecte sensibile, ne asumăm riscuri și chiar și greșeli, încercăm să simplificăm continuu procese și abordări.

 

   3. Care sunt elementele de focus pentru linia de management, atunci când vine vorba despre employee experience? 

Ca manager al unei echipe destul de mari, sunt conștientă de faptul că am un rol esențial în călătoria în Brico Dépôt („employee journey”) a tuturor colegilor din departament - de la onboarding la offboarding, mă implic astfel încât aceștia să se simtă valorizați. Primele zile la Brico Dépôt se petrec de regulă într-un magazin pentru familiarizarea cu activitatea „de la firul ierbii”, apoi colegii noi au discuții cu angajații din alte divizii sau departamente pentru a avea o viziune integrată asupra business-ului chiar din primele zile, ceea ce îi ajută totodată să-și creeze conexiuni rapid și, astfel, să se integreze mai ușor în companie. 

Îmi place să-mi încurajez colegii să se dezvolte continuu. Brico Dépôt oferă numeroase cursuri de dezvoltare, programe create atât în funcție de responsabilități (de exemplu, pentru specialiștii din magazine, Kitchen Academy, iar pentru managerii din sediu, Power2Manage etc.), cât și în funcție de interese. Iar acestea din urmă observăm că înclină tot mai mult către zona de soft skills. Colegii noștri sunt interesați de cursuri de problem solving, comunicare eficientă, inteligență emoțională și multe altele. 

Și zona de wellbeing este bine reprezentată. Anul acesta am avut deja în Brico Dépôt două workshop-uri pe zona de wellbeing prin colaborarea cu un psihoterapeut, sub umbrela unui personaj fictiv, Briana, iar feedback-ul colegilor a fost foarte bun. Îmi place să cred că și momentele de respiro în echipă, când sărbătorim un coleg, o reușită sau, pur și simplu, ne acordăm o oră-două de conectare, contează și sunt apreciate.

 

     4. Cum definiți și sărbătoriți succesul în echipa voastră? 

În echipa noastră, succesul se sărbătorește cel mai adesea cu tort sau pizza, cu multe zâmbete și încurajări pentru că, în echipa comercială, odată ce ai atins un obiectiv, îți stabilești deja un altul și mai motivant.

 

   5. Tot mai multe companii au înțeles importanța dezvoltării personale și profesionale a membrilor din echipe și depun eforturi focusate în acest sens. Care sunt oportunitățile de creștere prin care organizația voastră contribuie la dezvoltarea angajaților? 

Numai anul trecut, Brico Dépôt a oferit peste 35.000 ore de training pentru a dezvolta atât abilități hard, cât și soft sau, așa cum ne place să le numim, Skills for Life, care îi echipează pe colegii noștri cu o mai bună înțelegere a afacerii noastre, dar și a lor înșiși. Călătoria în Brico Dépôt este una de dezvoltare profesională și personală în egală măsură. 

Așa cum spuneam mai devreme, avem oportunități de dezvoltare multiple, de la cursuri adresate experților din magazine la cursuri pentru dezvoltarea abilităților digitale (co-finanțate prin fonduri UE, grație colegilor noștri sârguincioși) sau cele pentru diverși manageri și, nu în ultimul rând, cele pentru dezvoltarea abilităților soft.

Eu însămi contribui an de an cu un eveniment desfășurat pe parcursul a două zile,  Academia Construcții & Grădină, pe care îl organizez în colaborare cu echipa de dezvoltare. Aici prezentăm noile game de produse din departamentul nostru, dăm posibilitatea colegilor de a intra în contact cu furnizorii și de a afla mai multe particularități ale produselor șidiscutăm în forum extins provocările și așteptările noastre. Nu este un training per se, însă este o reală oportunitate de dezvoltare și de deschidere către noi proiecte și cunoștințe pentru toți participanții. 

 

     6. În ceea ce te privește, ce te face mândră/u să faci parte din această echipă? 

Oamenii și valorile comune pe care le împărtășim sunt ceea ce mă fac mândră să fac parte din această echipă.

 

     7. Dacă prin magie, ai putea schimba orice în organizație, ce ai alege să schimbi și de ce? 

Faptul că sunt în companie de atâția ani, de la începuturile bricolajului în România, transmite cel mai bine faptul că mă simt ca acasă aici. Prin urmare, nu aș schimba multe. Desigur, chiar și când e vorba de „acasă”, tot mai vrei să bricolezi puțin pentru diverse îmbunătățiri, însă sunt minore. 

 

     8. Pe final, ce le recomanzi colegilor care își încep acum călătoria în Brico Dépôt?

Să pornească la drum cu o minte deschisă, să fie curioși pe tot parcursul călătoriei, să fie curajoși și să își stabilească obiective la care să lucreze cu pasiune și plăcere. Acestea sunt ingredientele „delicioase” pentru o carieră frumoasă.

 


Ești interesat de o carieră de viitor în retail?

Descoperă angajatorul Brico Dépôt. Urmărește locurile de muncă disponibile și aplică atunci când simți că l-ai găsit pe cel potrivit ție.

Distribuie

Ce-am citit merită:

Ești HR? Află cum să recrutezi eficient!

Hai în clubul angajatorilor cu rată mare de retenție și costuri de recrutare mici.

Vreau să știu

Dorești să-ți faci munca mai ușor?

Noi îți explicăm cum îți poți administra eficient Brandul de Angajator în comunitate.

Află mai multe

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro