De ce să investești în Brand Personal când ești angajat

28.03.2024
3 min
De ce să investești în Brand Personal când ești angajat

Distribuie

 

Într-o piață a muncii cu un număr mare de concedieri și cu mulți profesioniști în căutarea de noi oportunități profesionale, să știi cum te diferențiezi de ceilalți a devenit o cerință aproape obligatorie. Mai mult decat atât, aproape că nu mai este vorba despre a concura pentru aceleași oportunități, ci de a fi proactiv in identificarea sau chiar crearea oportunităților. Calificările obișnuite și expertiza dobândită au ajuns să nu mai fie suficiente atunci când vrei să faci o tranziție în carieră sau să îți găsești cu ușurință un nou loc de muncă.

Aici intervine brandul tău personal.

Construirea și dezvoltarea unui brand personal când ești angajat, din punctul meu de vedere, nu mai este doar un avantaj competitiv, ci a devenit o necesitate. Face parte din strategia ta de carieră. În același timp, din experiența clienților cu care am lucrat, știu însă și care sunt blocajele din cauza cărora mulți profesioniști evită construirea unui brand personal.  

Să dezvolți un brand personal ca angajat nu este încă o abordare foarte comună, deși rolul lui în recrutare a devenit unul definitoriu. Asta pentru că, brandul personal este asociat, în principal, cu experții care lucrează ca freelanceri sau cu soloprenorii. Apoi, să întreții un brand personal înseamnă să depui efort și să aloci timp pe lângă activitățile obișnuite. Și, nu în ultimul rând, care este de fapt și cel mai important, cei mai mulți profesioniști sunt reticenți să se expună. Asta din cauza fricii de critică, de eșec sau de a fi vulnerabili.

 

Ce este Brandul Personal?

„Brandul tău personal este ceea ce spun oamenii despre tine când nu ești în cameră. ” - spunea Jeff Bezos, fondatorul Amazon.

Cu alte cuvinte, brandul personal reprezintă totalitatea experiențelor, interacțiunilor, competențelor și valorilor tale împărtășite în mod public. În esență, este vorba despre cum te percep ceilalați, despre imaginea pe care o lași în mintea colegilor, clienților, liderilor și persoanelor cu autoritate profesională din industria în care lucrezi, dar și despre așteptările pe care le au ceilalți de la tine.

Brandul personal te ajuta să te distingi de ceilalți profesioniști cu experințe și calificări asemănătoare și te diferențiază în fața angajatorilor.

Este vorba despre a schimba poziționarea ta din “sunt în căutarea unui job în “îmi este apreciată experiența și recunoscută reputația” și “știu care sunt abilitățile și expertiza cu care contribui la succesul unei organizații”.

Asta face ca odată ce ți-ai construit brandul personal, să te poziționezi ca expert în domeniul tău și să crească și credibilitatea ta în industria în care lucrezi. Un brand personal autentic îți poate deschide calea către oportunități noi la care poate nici nu te-ai gândit. Poate fi vorba despre promovare, despre participarea în proiecte speciale sau chiar oferte de la companii care valorizează contribuția pe care o poți aduce. Un brand bine definit atrage oameni cu valori și interese similare, contribuind astfel la creșterea rețelei profesionale și accesului la informații pe care altfel este posibil să nu le ai.

Pe scurt, îți cresc șansele să te transformi din candidatul invizibil, candidatul dorit.

 

 

Cum îți construiești și dezvolți Brandul Personal ca angajat

 

1. Definește ce te diferențiază

Identifică care este expertiza, împreună cu abilitățile și experiențele care exprimă valoarea ta profesională unică și impactul pe care poți să îl generezi. Explorează posibilitățile cu privire la unde vrei să ajungi în cariera ta, ce identitate profesională vei avea, ca să iei acele decizii profesionale aliniate cu valorile tale personale.

 

2. Anticipează viitorul

Fii la curent cu ultimele tendințe și dezvoltări din industria ta. Învățarea continuă arată dedicarea ta privind creșterea profesională. Cere feedback de la colegi și manageri ca să înțelegi cum te percep alții și ce poți îmbunătăți. Lucrează cu un mentor sau coach pentru a-ți crea o strategie de dezvoltare pe termen lung.

 

3. Împărtășește din experiențe

Participă la evenimente, conferințe și întâlniri de networking din industrie. Crează conexiuni autentice cu profesioniști care împărtășesc interesele tale sau lucrează în domenii complementare. Caută să colaborezi în proiecte care au expunere către industrii conexe și de interes pentru tine.

 

4. Investește în vizibilitate

Vorbește la evenimente, contribuie la discuții în diferite forumuri profesionale sau scrie articole în publicații de specialitate, împărtășește din cunoștințele tale în mediul online, pe platforme profesionale precum LinkedIn sau în grupuri și comunități profesionale.

Asigură-te că profilul tău de LinkedIn este actualizat, reflectă valoarea profesională ce te diferențiază de ceilalți profesioniști și distribuie conținut legat de domeniul tău.

La final, amintește-ți, te rog, că dezvoltarea brandului personal nu este un sprint, este un maraton. Rămăi autentic, fii consecvent și concentrează-te să oferi valoare prin orice intervenție sau acțiune pe care o desfășori. Doar așa, brandul personal te va ajuta să fii găsit de oportunități, în loc să alergi tu după ele.

Citește toate articolele despre

Planificare carieră Piața muncii Oportunități joburi

Contributor Undelucram.ro

Simona Bortiș

Simona Bortiș

Mai multe articole

Distribuie

Ce-am citit merită:

Cum este experiența ta cu angajatorul?

Adaugă evaluare

Creează-ți un CV

Impresionează din prima cu un CV într-un format atractiv

Creează CV

Comentarii

0 comentarii

Abonează-te la Newsletter

Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro