Distribuie
„Este exact ce avem nevoie, poate chiar mai mult” - Soluții de Employer Branding potrivite organizației tale
Ți-ai comanda o haină de pe internet dacă nu ai putea să o vezi înainte? Dacă totuși pe încredere, comanzi, iar pachetul primit este cu totul altceva față de ce ți-ai imaginat, ai păstra conținutul?
Așa este și cu Employer Branding-ul: candidații vor să afle cum e înăuntrul organizației înainte de a decide că vor să fie parte din ea, iar angajații actuali rămân în organizație dacă părerile lor sunt ascultate.
Dacă data trecută am vorbit despre provocările de Employer Branding pe care le auzim săptămânal de la oamenii cu care interacționăm, acum revenim cu posibile soluții de Employer Branding care pot ajuta companiile mici, mijlocii și mari să se evidențieze în fața candidaților și a angajaților actuali, dar și a competitorilor.
Hai să vedem!
Provocare: „Employer Brandingul nu este o prioritate.”
Soluție: Află beneficiile, apoi reevaluează afirmația.
Uite 5 motive pentru a face o prioritate din Employer Branding:
- Employer Brandingul facilitează recrutarea și retenția actualilor angajați.
- Angajații, clienții, partenerii și chiar investitorii își pot împărtăși părerea despre tine, fie în mediul online, fie în cercurile restrânse, însă indicat este ca tu să fii deținătorul poveștii tale - astfel, brandul tău de angajator se creează direct de la sursă, fiind astfel autentic și generând încredere.
- Acțiunile și deciziile tale sunt, oricum, la vedere, iar valorile companiei sunt testate în fiecare zi.
- Atât construirea, cât și consolidarea brandului de angajator presupun acțiuni constante în acest proces.
- Încrederea în companie și în angajați este esențială.
Provocare: „Nu avem o strategie de Employer Branding bine definită.”
Soluție: Te ajutăm noi cu 4 pași pentru o strategie de Employer Branding
1. Setează-ți obiectivele
Înainte de a crea o strategie de employer branding trebuie să îți setezi obiective clare și măsurabile. Gândește-te cu ce provocări te confrunți. Fluctuație mare de personal? Prea puțini candidați? Îți dorești mai multă vizibilitate pentru compania ta? Vrei să scazi costurile procesului de recrutare? Alege-ți un obiectiv principal (e.g. să crești vizibilitatea companiei) și unul sau două obiective secundare (e.g. atragerea candidaților informați și scăderea fluctuației de personal din companie).
2. Alege motto-ul companiei
Gândește-te ce apreciază angajații tăi cel mai mult la companie, dar și care sunt caracteristicile mediului de lucru. Acest motto te va ajuta să le arăți candidaților, într-un mod sintetizat, ce înseamnă să lucreze în compania ta. Exemplu: Work hard, play hard! (Google)
3. Stabilește canalele și informațiile pe care vrei să le transmiți
Va trebui să faci research și să descoperi canalele cele mai utilizate de potențialii tăi candidați. Facebook, Twitter, Instagram și alte rețele de socializare sunt un loc bun pentru a împărtăși detalii despre companie cu angajații și candidații tăi, iar platforma Undelucram.ro este perfectă pentru a crea o comunitate în jurul brand-ului tău. În plus, peste 65% dintre candidați citesc review-uri despre companie pe Undelucram.ro înainte de a aplica la un job.
4. Monitorizează
Analizează constant modul în care strategia de employer branding este implementată. Monitorizarea datelor îți oferă informații clare privind obiectivele (dacă le-ai atins sau nu) și te ajută să vezi ce faci bine și ce poți îmbunătăți în strategia ta de employer branding.
Provocare: Fără predicții clare pe termen scurt, fără buget
Soluție: Experimentează
Employer Branding-ul este o rețetă făcută din mers.
Activarea unui pachet de Employer Branding nu îți crește instant numărul de aplicanți la pozițiile deschise de muncă. În schimb, putem să îți prezentăm statisticile de până acum:
- Timpul de recrutare scade cu 20%.
- Prezența la interviuri crește cu 50%.
- Costurile de recrutare scad.
- Rata de retenție crește.
În plus:
- Candidații petrec cu 36% mai mult timp pe pagina unei companii cu profil personalizat.
- Peste 88% din candidați își doresc de la companiile românești să aibă o prezență online autentică și actualizată constant.
- 69% din candidați consideră foarte important să vadă poze de la viitorul loc de muncă.
- Peste 90% dintre candidați consideră foarte important răspunsul companiilor la evaluările de pe Undelucram.ro.
Provocare: „Suntem prea mici/mari, nu avem nevoie de Employer Branding!”
Soluție: Mărimea nu contează - Employer Brandingul este pentru orice angajator
După cum spuneam în articolul precedent, Employer Brandingul este necesar și pentru o companie cu 2 angajați și pentru companiile cu 20.000 de angajați. O companie mică are nevoie și chiar depinde de creștere, iar o companie mare trebuie să se mențină „pe poziții”.
Știm că nevoile diferă de la companie la companie, însă toate companiile, indiferent de mărime, pot beneficia de funcționalitățile platformei noastre: pagini care includ prezentarea companiei, galerii foto și video, tab-urile despre internshipurile disponibile în companie și despre beneficii, anumite widgets Undelucram.ro, postarea unui număr nelimitat de anunțuri de angajare sau accesul la secțiunea de blog, Cumlucram.
Provocare: Nu există departament de Employer Branding
Soluție: Acțiunile de Employer Branding pot fi întreprinse zilnic, fără departament
Chiar dacă nu există departament de Employer Branding, nu înseamnă că nu poți întreprinde acțiuni de Employer Branding. Primul pas constă în conștientizarea beneficiilor, iar apoi se vor găsi soluții adaptate la nivelul companiei. De la comunicarea pe canalele de Social Media cu viitorii candidați și până la acțiuni interne dedicate angajaților actuali, poți construi, cărămidă cu cărămidă, un Employer Branding care să te ajute să crești așa cum îți dorești.
Un cont de angajator pe platforma Undelucram.ro te ajută să vezi cum ești perceput de foștii și actualii angajați, dar și de candidați. Dacă-ți dorești un pas în plus, poți trimite mesaje către comunitate - acest beneficiu îl dețin companiile care au un cont premium, prin care devin administratorii oficiali ai profilului și au control asupra informațiilor pe care le publică.
Provocare: Angajații actuali nu sunt puși în valoare
Soluție: Interviu/articol cu și despre angajați
După cum spune și Cătălina Dobre, transformă-ți angajații în ambasadori ai brandului tău de angajator. Comunicarea despre ce se află în „interior” contribuie, în primul rând, la creșterea sentimentului de apartenență și încredere al angajaților, iar în al doilea rând, la gradul de implicare și informare al candidaților, care astfel se vor putea imagina făcând parte din organizația ta.
Elena Alina Chiru, Tester pentru divizia de Automotive, și Ibrahim Coskun, Software Engineer au povestit despre viața de angajat în cadrul Luxoft România - informații despre procesul de recrutare, cultura organizațională, oportunități de dezvoltare personală și care este acel je ne sais quoi pe care-l găsești doar în această companie.
Restul materialelor se găsesc pe pagina dedicată interviurilor din comunitatea Cumlucram.
Provocare: Nu există flexibilitate pe decizii și/sau proiecte de Employer Branding
Soluție: Încearcă un canal liber și transparent de comunicare (wink wink platforma Undelucram.ro)
Atunci când nu ai libertatea de a comunica cu candidații prin canalele standard de comunicare online (pagină de cariere pe website, pagini de LinkedIn/Facebook/Instagram/Twitter), un profil personalizat pe platforma noastră îți aduce numeroase secțiuni pe care le poți completa cu fotografii, noutăți, programe de internship și beneficii pe care tu le oferi.
Angajatorii apelează la noi fiindcă sunt conștienți că implicarea lor aici influențează percepția generală despre companie, rata de prezență la interviu, și chiar și rata de acceptare a ofertei.
Companiile rămân alături de noi - și nu fără motive bine întemeiate. Principalii factori care determină o colaborare de lungă durată sunt următorii:
- Rezultate vizibile obținute datorită colaborării, precum creșterea numărului de vizitatori, creșterea prezenței pe pagina personalizată de profil și creșterea numărului de utilizatori care urmăresc compania.
- Nevoia constantă de a fi prezent și a rămâne relevant în piața muncii.
- Suportul constant și consultanța pe care le oferim.
- Noutăți și upgrade-urile care apar frecvent la nivelul platformei.
We practice what we preach. Am cerut feedback clienților și potențialilor clienți, iar ei ne-au transmis următoarele legate de produsul de Employer Branding pe care îl oferim:
- Suntem singura companie din România care oferă servicii cu rezultate dovedite de Employer Branding la un nivel atât de înalt.
- Performanța platformelor clasice de joburi a scăzut - așa a apărut nevoia de un canal de promovare care îmbină și job postingul, și prezentarea companiei și interacțiunea cu angajații și candidații.
- Produsul Employer Branding este unul complex, dar foarte bine structurat. Designul user-friendly și fresh al platformei ajută la utilizarea multiplelor funcționalități.
- Informația din contul de angajator este ușor de analizat, iar interfața este atractivă - feedback primit în special pentru Corporate Analytics, un produs compus dintr-o suită de funcționalități premium prin care Undelucram.ro analizează datele de pe platformă și, cu ajutorul unor algoritmi de machine learning, măsoară percepția utilizatorilor despre companie în comparație cu alți competitori din industrie.
- Multe companii deja sunt prezente pe platforma Undelucram.ro datorită recenziilor lăsăte de foști sau actuali angajați.
- Topul Angajatorilor, singurul top din România realizat 100% pe baza feedback-ului angajaților, este unul dintre cele mai relevante în rândul candidaților. Activarea abonamentului de Employer Branding a devenit un must-have, ținând cont de oportunitatea pe care o oferă platforma în materie de vizibilitate.
Ia legătura cu Cristina, Aura sau Sabina sau fă-ți direct cont de angajator pe platforma noastră.
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Organizational excellence
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro