Distribuie
Interviu cu Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director Kaufland România
Cum se adaptează angajații și candidații provocărilor aduse de situația actuală? Estera Anghelescu, Recruiting & Employer Branding Director Kaufland România, ne povestește despre schimbările din ultimele luni și adaptabilitatea companiei, precum și despre motivarea și starea de bine a angajaților.
1. Care a fost cea mai mare schimbare din ultimele luni în ceea ce privește recrutarea noilor angajați?
Cu siguranță, o schimbare majoră a fost resimțită în cadrul proceselor de recrutare a noilor colegi. Într-adevăr, și înaintea pandemiei, procesul propriu-zis de aplicare pentru locurile de muncă vacante se defășura tot online, însă interacțiunea socială și umană cu toți candidații avea loc în cadrul interviurilor. În acest moment însă, în sediul central activăm într-un mod hibrid și defășurăm cel puțin primele interviuri online. Etapa finală de evaluare poate avea loc fie în continuare online, fie față în față cu candidații, în funcție de preferința managerilor. De cealaltă parte, în cazul celor care aplică pentru unul dintre locurile de muncă pentru care activitatea se desfășoară offline, în cadrul magazinelor și depozitelor, procesul de recrutare are locfață în față, la fel ca înainte.
În ceea ce privește interviurile online, îi cunoaștem și povestim mai multe cu cei care își doresc un loc de muncă la Kaufland pe Skype și Webex sau pe Zoom și prin apeluri video pe WhatsApp, în funcție de solicitarea candidaților. Progresul tehnologic ne ajută pe noi, oamenii de resurse umane, să rămânem aproape de cei care își doresc să se alăture echipei, chiar și atunci când apropierea socială este limitată. Și, deopotrivă, pe cei care își doresc un loc de muncă stabil, într-o perioadă dominată de incertitudine, să rămână aproape de Kaufland, un angajator puternic și corect.
2. Dar în ceea ce privește activitatea angajaților actuali? Ce măsuri au fost implementate în ultimele luni?
În ceea ce privește angajații actuali, facem toate demersurile necesare pentru a rămâne un sprijin puternic pentru ei, chiar și în contextul actual. Le oferim în continuare posibilitatea de a participa online la diverse training-uri și rămânem conectați cu activitățile de zi cu zi și cu noutățile din cadrul companiei prin rețeaua internă de intranet. De asemenea, chiar și într-o perioadă în care activitățile de relaxare de care ne bucuram împreună în anii trecuți nu mai sunt posibile, menținem echipa unită prin diverse inițiative și beneficii suplimentare, chiar și atunci când fizic suntem la distanță.
3. Cum s-au adaptat angajații la noile cerințe impuse de pandemia actuală?
Pentru cei mai mulți dintre colegii noștri, activitatea de zi cu zi nu s-a mutat acasă. Ei au rămas, fizic, alături de clienții noștri, însă cu măsurile de rigoare luate în calcul. Au dat dovadă de seriozitate și responsabilitate – ca de fiecare dată.
La nivel de organizație, rămânem aproape unii de ceilalți, așa cum spuneam și anterior, prin rețeaua de comunicare internă și prin sistemele implementate în cadrul organizației, care ne ajută să avem acces la datele importante oricând, într-un mod structurat și rapid.
Ceea ce ne-a ajutat foarte mult în această perioadă este comunicarea transparentă. A fost important să înțelegem că trebuie să rămânem mai uniți ca niciodată și să dăm tot ce e mai bun. Niciun angajat nu s-a sfiit să își depășească limitele, mulți ocupându-se și de activități care, în mod normal, nu sunt în aria lor de responsabilitate. Ei au înțeles că sprijinul reciproc stă la baza eficienței noastre ca echipă, iar lucrurile au funcționat foarte bine, în ciuda provocărilor.
4. Cum au fost resimțite ultimele luni din punctul de vedere al stării de bine a angajaților?
Facem toate eforturile necesare pentru a rămâne un sprijin puternic pentru angajați, mai ales într-un moment ca acesta, în care suntem puși față în față cu numeroase provocări. Demarăm periodic sondaje interne prin care angajații își expun punctele de vedere, își exprimă așteptările, ideile și gândurile, și primesc răspunsuri din partea noastră.
Kaufland este o a doua familie pentru noi toți și, ca în orice familie, depășim provocările cu succes împreună. Sprijinul reciproc, faptul că suntem uniți și că orice părere este ascultată contează foarte mult.
Desigur, încă dinainte de pandemie, din echipa noastră fac parte consilieri care sunt acolo pentru orice angajat, indiferent de problemele cu care se confruntă. Acum, mai mult ca niciodată, au fost alături de fiecare dintre noi, cu sfaturi, încurajări și soluții.
"Comunicarea transparentă și importanța pe care o acordăm feedback-ului primit din partea angajaților sunt esențiale. Faptul că părerile lor sunt ascultate și faptul că se simt valorizați și apreciați le oferă motivația de care au nevoie."
5. Cum reușiți să mențineți angajații motivați pe tot parcursul anului?
Unul dintre principalele atuuri atunci când vine vorba despre beneficiile oferite de Kaufland ca angajator este posibilitatea constantă de dezvoltare, indiferent de poziția ocupată, de vechime sau departament. De asemenea, comunicarea transparentă și importanța pe care o acordăm feedback-ului primit din partea angajaților sunt esențiale. Faptul că părerile lor sunt ascultate și faptul că se simt valorizați și apreciați le oferă motivația de care au nevoie.
În plus, punem la dispoziția angajaților noștri beneficii importante pe tot parcursul anului, pe lângă cele care vin la pachet cu oferta de angajare și printre care se numără mediul de lucru plăcut, salariile corecte, stabilitatea și flexibilitatea. Voucherele cadou sau activitățile care aduc un echilibru între viața profesională și cea personală sunt doar câteva exemple care le amintesc angajaților noștri că ne dorim să aibă parte de experiențe cât mai plăcute.
6. Care este profilul unui candidat ideal pentru o poziție în cadrul companiei?
Așa cum am punctat cu fiecare prilej, ușile Kaufland sunt deschise pentru oricine este dispus să învețe, să se dedice în mod responsabil și să se dezvolte, atât profesional, cât și personal. Suntem mereu în căutarea unor oameni pasionați, implicați și muncitori, indiferent de sex, vârstă, nivel social sau abilitățile care îi fac diferiți.
Suntem o echipă diversă, construită ca o familie și formată din peste 15.000 de angajați. Și continuăm să ne extindem și să devenim din ce în ce mai buni, alături de noii colegi pentru care lucruri precum implicarea și dorința de a evolua sunt la fel de importante ca pentru noi toți cei care facem deja parte din familia Kaufland România.
Citește toate articolele despre
Interviuri UndelucramDistribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Interviuri Undelucram
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro