Distribuie
Interviul... Interviul... Interviul
Sursa foto: Businessmagazin.ro
Foarte mulți dintre cei care caută un job tind să creadă că interviurile sunt de fapt cam la fel. Cei care citesc aceste rânduri vor spune că nu este așa, deși nu își dau seama dacă interviul este centrat pe întrebări care sunt în acord cu specificul filosofiei și culturii organizației respective sau dacă are drept obiect comportamentul candidatului.
În primul caz, vă recomandam ca înainte de a vă prezenta la interviu să cunoașteți cât mai multe despre viitoarea organizație în care doriți să lucrați și, nu în ultimul rând despre cultura acelei organizații.
Alison Doyle, cofondator și CEO al Career ToolBelt.com, considerată de Forbes între primii din Top100 Websites For Your Career, afirma: "Când un recruiter vă pune întrebări despre dvs., acesta încearcă să-și dea seama dacă ați fi o alegere bună pentru companie." ( 23 ianuarie, 2017).
Fiecare dintre noi ar trebui înainte de a ajunge la interviul programat să vadă dacă așteptările și țintele pe care și le-a propus sunt în acord cu rolul pe care îl va avea prin noua slujbă.
Interviurile de acest gen, la care unii dintre voi au participat au de obicei o întrebare deschisă de genul ”Ce poți să – mi spui despre tine”. Aparent este o întrebare de ”spart ghiața” între doi oameni, ca și cum ai spune, numai pentru a intra în conversație ”Afară plouă” sau ” Ce mai fac copii”. Nu este de loc așa! Specialiști recomandă ca la o astfel de întrebare răspunsul să aibă în vedere o anumită structură narativă:
1. Nu începem cu relatări despre munca noastră, ci cu alte preocupări legate de aceasta: un anume hobby sau pasiunea pentru literatură, muzică etc.
2. Facem apoi translația spre partea profesională, în care puteți sublinia faptul că lucrurile menționate în background-ul vostru sunt de fapt elemente puternice care susțin ceea ce faceți în mod curent.
3. Vorbiți despre calitățile și expertiza voastră care vă fac să fiți candidatul ideal pentru acel job. Recomandăm, ca înainte de interviul pentru postul respectiv să faceți o listă a calităților, elementelor de forță pe care le aveți și să le suprapuneți peste cerințele postului pentru care candidați.
4. Nu oferiți foarte multe informații. Acestea pot veni pe parcursul interviului pentru a întări poziția de: candidatul potrivit pentru a ocupa postul.
Larry Ellison fondatorul Oracle pornea întotdeauna de la premisa că trebuie să angajeze pe cei mai inteligenți. De aceea, avea obiceiul să-l întrebe pe cadidat: ”Ești cea mai inteligentă persoană pe care o cunoști?” Dacă se răspundea cu NU, atunci Larry îl căuta și poate chiar angaja pe cel despre care vorbea intervievatul. Dacă răspunsul era DA și sincer (cine ajungea la acest nivel fusese deja examinat , testat și chestionat amănunțit) atunci Larry nu ezita să-l angajeze.
Voi, ce ați răspunde la această întrebare?
Articol scris de:
Distribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Interviul de la A la Z
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro