Distribuie
Kaufland România: Soluții inovative de Employer Branding de la o companie de top
Demarăm astăzi seria de interviuri cu profesioniști din companii clasate în Topul 100 Angajatori Undelucram.ro. Cu doar câteva săptămâni înainte de Conferința Top Angajatori Undelucram.ro ne-am propus să punem în lumină câțiva dintre cei mai îndrăgiți angajatori din România și experții din departamentele de Resurse Umane ce vor fi prezenți la eveniment.
Astăzi aducem în prim plan compania Kaufland România, clasată pe locul 3 în cadrul categoriei Retail Alimentar. Ne-am dorit să descoperim ingredientele cheie care fac din această organizație un angajator râvnit de candidații din piață, iar pentru a pătrunde în universul companiei, am discutat cu Estera Anghelescu, Director Recrutare & Employer Branding.
Descoperă soluțiile pe care Estera, alături de echipa ei, le aduce în piață pentru a se asigura că angajații Kaufland România sunt mereu motivați și apropiați de valorile companiei:
1. Ce funcție ocupi în acest moment la Kaufland? Povestește-ne despre background-ul tău profesional. Ce formare ai, în ce domenii ai lucrat până în prezent, ce pasiuni te-au ghidat în carieră?
Sunt Estera Anghelescu, Director Recrutare & Employer Branding la Kaufland România și Moldova, unde am avut și continui să am ocazia de a iniția și coordona numeroase proiecte de succes din zone de Resurse Umane. M-am alăturat echipei Kaufland în anul 2004 și, astfel, mi-am consolidat cariera profesională prin susținerea și creșterea poveștilor de succes, prin programele și campaniile pe care le-am coordonat în cei peste 19 ani de activitate din cadrul companiei.
Un astfel de proiect de suflet, inițiat în 2019, este Kaufland A.C.C.E.S. (Angajarea Candidaților cu Cerințe și Evoluții Speciale), pe care îl implementăm și în prezent în Kaufland prin numeroase inițiative speciale. Este un program de angajare și integrare, care își propune să creeze o cultură a incluziunii și să sprijine persoanele cu dizabilități în parcursul lor profesional.
Cred cu tărie că nu încetăm vreodată să învățăm, așadar, am participat la mai multe programe de formare, precum Executive Education „Leasing and Managing Innovation” la University of North Carolina at Chapel Hill, „Women in Leadership: Becoming an Agent of Change” la MIT, și cursul de nivel executiv de la Employer Branding College. Aceste programe m-au echipat cu competențe de leadership, dar și de HR și Marketing.
În 2022, m-am bucurat enorm când am primit titlul „Employer Brand Global Leader of the Year" în cadrul Conferinței World Employer Branding Day de la Lisabona.
Pe lângă viața mea profesională, sunt pasionată de badminton, un sport care îmi testează rezistența și îndemânarea, iar din când în când, creez aranjamente florale, o activitate care mă relaxează și care îmi permite să-mi exprim creativitatea.
2. Cât de importantă este valoarea diversității și cum se reflectă ea în climatul organizației?
Discuția despre diversitate include în mod natural și aspectul incluziunii. Sunt doi piloni fundamentali în orice organizație, reflectându-se nu doar în politicile și practicile interne, ci și în climatul organizațional, care poate dicta dezvoltarea și succesul companiei. Diversitatea aduce o varietate de perspective, experiențe și abilități, ceea ce trimite la soluții mai creative și eficiente în rezolvarea problemelor, precum și la o mai bună înțelegere a nevoilor clienților.
În cadrul companiei noastre, acordăm o importanță deosebită diversității și incluziunii la locul de muncă, conștienți fiind de faptul că aceste valori contribuie semnificativ la crearea unui mediu de lucru pozitiv și productiv. Facem acest lucru prin inițiative precum programul A.C.C.E.S., dar și prin alte acțiuni dedicate promovării egalității de șanse. Kaufland A.C.C.E.S. reflectă angajamentul nostru de a promova o forță de muncă diversă, în care fiecare rol este esențial. Acceptăm diferențele fiecăruia dintre noi și credem cu tărie că diversitatea ne face mai puternici.
În calitate de susținătoare a egalității de gen, mă bucur că împreună, la nivel de companie, promovăm egalitatea de șanse profesionale pentru femei la locul de muncă - astfel, jumătate din posturile noastre de conducere sunt ocupate de femei. În plus, ne concentrăm și pe inițiative prin care încurajăm diversitatea de vârstă și activitățile care celebrează și îmbrățișează diferite culturi.
Mai mult decât atât, în 2023, cu ocazia Lunii Diversității, am lansat campania „Cărucioarele Diversității" și în luna mai am introdus 100 de cărucioare de cumpărături vopsite în 4 culori diferite, fiecare specifică unei cauze pe care compania noastră o susține, în magazinul Kaufland din București de pe strada Barbu Văcărescu, ca o dovadă a angajamentului nostru față de D&I la toate nivelurile. Clienții noștri au putut lua parte direct la campanie și au devenit purtători ai mesajului de egalitate.
Astfel, la Kaufland, fiecare rol în companie este esențial și contribuie la îndeplinirea obiectivului nostru comun.
3. În opinia ta, cum contribuie un specialist în HR la un employee experience care să rețină talentele în companie?
Un specialist HR joacă un rol esențial în modelarea și susținerea unei experiențe pozitive pentru angajați, și implicit la retenția talentelor în cadrul companiei. Un aspect cheie în acest sens îl reprezintă gestionarea procesului de recrutare într-un mod profesionist și eficient, asigurându-se că fiecare etapă este clară și transparentă pentru candidați.
Prima impresie despre o companie și oamenii din interiorul ei se formează încă din etapa de recrutare. De aceea, la Kaufland, procesul de angajare este unul bine structurat, iar colegii noștri de la HR îl aplică cu succes. Prin asigurarea unei comunicări constante și eficiente cu candidații, fie că este vorba de un răspuns pozitiv, negativ, transmis telefonic, prin e-mail sau SMS, echipa noastră de HR demonstrează respectul față de timpul și efortul fiecărui candidat. Suntem convinși că această abordare conturează imaginea unei companii serioase, de încredere, și creează și un sentiment de apreciere în rândul aplicanților.
4. Ce planuri de viitor are compania? Cum intenționați să atrageți talentele din piață în următorii ani?
La Kaufland, ne propunem să continuăm să inovăm modul în care ne apropiem de potențialii candidați și să adaptăm comunicarea în funcție de diferitele grupuri țintă. Un exemplu concret al acestei abordări este campania Grand Job Experience, o inițiativă de recrutare de care sunt foarte mândră. Aceasta a fost concepută ca un proiect strategic pentru a ne conecta cu generația Z și a rămâne în pas cu tendințele actuale.
În plus, tot ca parte a programului A.C.C.E.S., dar în același timp ținând cont și de noua generație, am lansat #KauflandDanceTalk, o campanie pe TikTok care a debutat cu un tutorial de dans și premii atractive. Unicitatea acestui proiect a constat în integrarea limbajului semnelor în coregrafie, transmițând astfel un mesaj de recrutare destinat persoanelor cu deficiențe de auz. Această provocare a câștigat rapid popularitate, în special la festivalurile UNTOLD și Nostalgia, unde tinerii participanți s-au filmat și au distribuit propriile lor interpretări de dans, amplificând mesajul nostru de recrutare.
5. Cum procedați când unul dintre colegi întâmpină o dilemă sau provocare în activitatea unei zile de lucru?
Când unul dintre colegii mei întâmpină o provocare, abordarea mea se concentrează pe susținere și comunicare. În primul rând, îmi iau timpul necesar pentru a asculta și a înțelege natura exactă a problemei cu care se confruntă. Este foarte important să înțelegem bine situația și substraturile acesteia, iar apoi, încerc să ofer sfaturi constructive și soluții practice, bazate pe experiența mea.
Este important să oferim un mediu în care colegii să se simtă confortabil să împărtășească detalii, fără teama de a fi judecați sau criticați. Așadar, încurajez mereu o cultură de echipă bazată pe colaborare și suport reciproc, astfel încât fiecare membru să se simtă respectat, valorizat și să știe că poate conta pe colegii săi. Prin această abordare, nu doar că ajutăm la rezolvarea problemelor, dar contribuim și la dezvoltarea unui mediu de lucru pozitiv, în care provocările sunt abordate printr-un efort comun.
6. Numește 3 ingrediente care te fac mândră/u că ești parte din această echipă. Alege unul și povestește-ne mai multe.
Trei aspecte care mă fac mândră să fac parte din această echipă sunt diversitatea, empatia și ambiția colegilor mei. Dintre acestea, diversitatea este cea care mă inspiră cel mai mult. Faptul că #TeamKaufland este alcătuită din persoane cu diferite background-uri culturale, educaționale și profesionale adaugă o valoare extraordinară la modul în care ne desfășurăm activitatea. Diversitatea este un motor al inovației și al creativității și ne încurajează să fim deschiși, să acceptăm și să valorificăm diferențele, ceea ce, în cele din urmă, ne face mai puternici ca echipă.
7. Consideri că salariul a rămas factorul principal al alegerii unui job?
Astăzi, consider că salariul nu mai este singurul factor decisiv în alegerea unui loc de muncă. În contextul actual al pieței muncii, există mai multe aspecte pe care candidații le iau în considerare atunci când decid unde să lucreze. Unul dintre aceste aspecte este cultura organizațională a companiei. Candidații caută un mediu de lucru în care se simt valorizați, unde există o comunicare deschisă și transparentă și unde se promovează un echilibru sănătos între viața profesională și cea personală.
Relațiile cu colegii și managerii sunt, de asemenea, factori esențiali. Oamenii doresc să lucreze într-un mediu unde există un sentiment de comunitate și unde sunt încurajați să colaboreze și să învețe unii de la alții. Un management eficient, care susține dezvoltarea profesională și personală, contribuie la crearea unei atmosfere pozitive în cadrul organizației.
Beneficiile non-financiare sunt de asemenea tot mai esențiale. Pot include flexibilitatea programului de lucru, programe de sănătate și sport, oportunități de dezvoltare profesională și personală, și multe altele. Încercăm să avem un mix echilibrat cu toate acestea, astfel încât să atragem candidații potriviți în echipele noastre și să avem colegi mulțumiți și fericiți la locul de muncă.
8. Tot mai mulți angajați din piața forței de muncă își pun problema sensului muncii lor. Cum le asigurați acea nevoie de „meaning” oamenilor din organizație?
La Kaufland, oferim „semnificație” muncii prin recunoașterea contribuției fiecărui angajat, asigurând o comunicare clară și deschisă despre importanța rolului fiecăruia și prin sprijinirea dezvoltării profesionale. Aceste practici contribuie la crearea unui mediu de lucru în care fiecare angajat se simte valorizat, motivat și conectat la misiunea și obiectivele companiei noastre.
În plus, susținem dezvoltarea profesională continuă a angajaților noștri. Oferim oportunități de învățare care ajută angajații să-și îmbunătățească abilitățile și să-și extindă cunoștințele, ceea le și sporește sentimentul de realizare și satisfacție în munca pe care o fac.
9. Cât de important este mentoratul pentru un tânăr absolvent, proaspăt intrat în piața muncii?
A fi mentorul unui tânăr absolvent este extrem de importantă și pot spune acest lucru din proprie experiență, deoarece am avut la rândul meu un mentor, dar am și fost în poziția de mentor pe parcursul carierei mele. Acest proces de ghidare și suport oferă o fundație solidă pentru începutul carierei tinerilor și are un impact semnificativ pe termen lung atât pentru aceștia, cât și pentru organizație.
Susținerea oferită nu se limitează doar la aspectele tehnice sau practice ale muncii, ci include și dezvoltarea abilităților soft, cum ar fi comunicarea, lucru în echipă și gestionarea timpului. Mentorii pot oferi un sprijin emoțional și moral, încurajând încrederea și independența, aspecte esențiale pentru un tânăr la început de drum. Mentorii oferă perspective valoroase și feedback constructiv, ajutând tinerii profesioniști să evite capcanele comune și să se adapteze mai rapid la cerințele și provocările locului de muncă.
10. Compania voastră are vreun program de internship în acest sens?
Cu siguranță. Avem programe complexe de Internship și Trainee care se adresează studenților și absolvenților de studii universitare, dar și oportunități pentru tinerii cu vârste de peste 16 ani.
Kaufland Internship Experience este o oportunitate excelentă pentru cei care sunt la începutul carierei și doresc să-și aplice cunoștințele teoretice într-un context practic. Timp de trei luni, studenții au oportunitatea de a se implica direct în activitățile departamentelor, lucrând sub îndrumarea experților noștri. Pentru cei care sunt gata să facă un pas mai mare, punem la dispoziție Kaufland Trainee Program pe durata a 12 luni, care este o rampă de lansare pentru o carieră de succes.
Adoptăm conceptul de „learning by doing”, astfel încât, aceștia vor putea exersa cunoștințele dobândite la facultate și, în același timp, vor acumula experiență valoroasă.
Totodată, pentru tinerii de peste 16 ani, care sunt încă la liceu sau au alte responsabilități, oferim opțiunea unui program de lucru part-time. Acesta le permite să combine flexibil activitățile profesionale cu cele personale, asigurând un echilibru sănătos între muncă și alte interese sau obligații.
11. Pe final, ce le recomanzi candidaților care se gândesc să aplice la compania voastră?
Suntem o companie ghidată de performanță, dinamism și corectitudine - acestea sunt valorile care ne motivează de fiecare dată să ne îndeplinim obiectivele și să le oferim atât colegilor, cât și clienților noștri, cea mai bună experiență. Sunt mândră să fac parte dintr-o echipă al cărei set de valori rezonează cu al meu, aspect ce mă motivează în fiecare zi să duc mai departe mesajele și inițiativele Kaufland. Credem că performanța este fundamentul succesului nostru, dinamismul este abilitatea de a ne adapta permanent și de a îmbrățișa schimbarea, iar corectitudinea este motorul care ne împinge să obținem ceea ce ne propunem. În plus, aprecierea muncii tuturor colegilor este esențială pentru succesul unei echipei în care colaborarea și respectul sunt fundamentale. La Kaufland, credem foarte mult în egalitatea de șanse, astfel că implementăm constant proiecte care promovează un mediu de lucru accesibil, divers și incluziv. Iar dacă acestea sunt lucrurile către care un potențial angajat se îndreaptă, atunci Kaufland este locul potrivit.
Cauți un job în retail alimentar?
Hai la una dintre companiile din Top 100 Angajatori Undelucram.ro! Accesează pagina de companie Kaufland de pe Undelucram.ro și explorează beneficiile pe care le-ai putea avea ca angajat într-o companie ce prețuiește relația cu oamenii săi!
Citește toate articolele despre
Interviuri Undelucram Employer branding Despre meserii Găsește-ți job Oportunități joburiDistribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Interviuri Undelucram
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro