Distribuie
Micromanagement: Ce este și de ce trebuie să-l eviți
Managementul din România este tot mai des criticat de către angajați. Studiile arată că angajații consideră că managementul din România nu se ridică la nivelul celui din Uniunea Europeană.
Una dintre criticile aduse managerilor români este micromanagementul. Această practică nu este apreciată de către angajați și are un impact negativ asupra productivității companiei. De aceea, în acest articol, vei afla mai multe despre:
- Care sunt efectele micromanagementul
- Sfaturi pentru a renunța la micromanagement
Ce înseamnă micromanagementul
Micromanagementul înseamnă controlul excesiv a unui manager asupra echipei. Atunci când un manager practică micromanagementul, el critică orice aspect al unui proiect realizat de echipa sa.
De cele mai multe ori, micromanagementul apare din cauză că managerii își doresc ca toate proiectele să fie realizate perfect, să nu existe greșeli. Însă, acest lucru îi face pe angajați să nu se simtă apreciați. Astfel, productivitate echipei are de suferit.
De asemenea, micromanagerii nu acceptă feedback din partea echipei și consideră că ei trebuie să fie cei care iau toate deciziile. Acest lucru poate duce la scăderea motivației angajaților.
Cum îți dai seama dacă practici micromanagementul?
1. Nu delegi sarcini
2. Intervii mereu în sarcinile altora pentru a le arăta cum să le facă în mod corect
3. Ești mai atent la detalii decât la proiect per ansamblu
4. Nu lași pe nimeni altcineva să ia decizii
5. Monitorizezi cele mai minore detalii și rapoarte constant
6. Ignori experiența celorlalți angajați
Efectele micromanagementului
1. Scăderea productivității
Micromanagementul duce la scăderea productivității la nivel de echipă. Din cauza faptului că managerul este mereu cu ochii pe angajați, aceștia ajung să fie dependenți de feedback-ul managerului.
Astfel, se pierde mult timp cu oferirea și implementarea feedback-ului. Atât angajații, cât și managerul ajung să rezolve mai puține sarcini într-o zi deoarece sunt ocupați cu revizuiri.
2. Scăderea motivației
Angajații nu se vor implica odată ce văd că ideile lor nu sunt implementate. Aceștia nu vor simți motivația să vină cu soluții noi sau să găsească alte modalități de a soluționa un task deoarece un micromanager nu va accepta niciodată modificarea procesului de muncă.
3. Fluctuație mare de personal
Odată cu scăderea nivelului de motivație, angajații își vor dori să lucreze undeva unde ideile lor sunt apreciate și implementate. De aceea, numărul de angajați care demisionează va fi în creștere.
4. Reducerea creativității
Angajații care rămân în companie nu vor mai veni cu idei creative și vor respecta întocmai procesul pentru a evita mustrarea de către manager. Astfel, nivelul de creativitate va fi scăzut și procesele de lucru nu vor fi niciodată îmbunătățite.
Sfaturi pentru a renunța la micromanagement
1. Obține feedback de la echipa ta
Dacă știi că ești un manager care este mult prea atent la detalii și care nu știe cum să delege din responsabilități, este timpul să discuți cu echipa ta. Obține feedback de la aceștia și vezi ce poți modifica în comportamentul tău.
2. Învață să delegi treptat
Oricărui micromanager îi este greu să delege din responsabilități, dar trebuie să înveți să faci acest lucru treptat. Vezi care sunt oamenii din echipă care se pot ocupa de anumite sarcini pe care în mod normal le făceai tu.
Deleagă câte o sarcină și doar observă rezultatele, fără să te implici direct. Astfel, în timp, vei reuși să împarți task-urile și să le arăți angajaților cât de valoroși sunt pentru tine.
3. Ascultă și implementează ideile angajaților
Atunci când angajații tăi vin cu idei noi pentru a îmbunătății modul de lucru, ascultă-i, spune-le feedback-ul tău și, dacă ideile sunt bune, implementează-le. La început îți va fi greu să schimbi modul de lucru și să implementezi ideile angajaților, dar cu timpul vei începe să observi beneficiile.
Concluzie
Micromanagementul este o problemă comună în companiile din România. Această practică are efecte negative precum scăderea productivității și fluctuația crescută de personal.
Pentru a putea să elimini micromanagementul trebuie să înveți treptat să delegi din responsabilități. De asemenea, trebuie să devii un suport pentru angajați, nu să refaci munca acestora.
Citește toate articolele despre
Echilibru De ce? Comportamentul uman Leadership skills Workforce planning Employee experienceDistribuie
Ce-am citit merită:
Comentarii
0 comentarii
Accesează-ți contul și adaugă comentariul tău
Echilibru
Abonează-te la Newsletter
Citește articolele de interes din partea contributorilor Undelucram.ro